- de kleur groen was grofweg dezelfde als van de stoom- en diesellocs uit die tijd (elektrische treinstellen en rijtuigen hadden een andere tint donkergroen)
Goh, dan ben ik benieuwd hoe de NS 1010 er tzt uit gaat zien als deze haar groene kleur weer terugkrijgt...
[Voor het standgroen geven zij RAL 6020 aan, en dit is weer het kleurnummer dat je, al dan niet toevallig, ook vindt voor het 'Chromoxidgrün' van DB -elocs uit die tijd.]
In dat opzicht zou de 3737 dus met een auterity-tender moeten rondkarren. Daar ben ik dan wel weer voor.
En ik heb alleen maar een ingekleurd plaatje dus daar heb je ook geen fluit aan:http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1950-1960/151098http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1950-1960/151099Stephan.
Een lok gewoon bewaren zoals hij in zijn laatste dienstjaren rondreed heeft meer historische waarde dan alles krampachtig in afleveringstoestand terugbrengen.Maar dat is gewoon mijn insteek van het museumsgebeuren.Bij de VSM hebben ze hun 42 ook het totale karakter ontnomen door er een nieuw grijs kleurtje op te smeren. Nog wel met een zwarte rookkamer die in het origineel er zo nooit was. Gewoon eeuwig zonde.
Toch niet. Die Austerity-tender heeft zij gehad van 8-10-1950 tot 10-9-1952 (T4829) en van 10-5-1957 tot 7-9-1957 (T4845). Op die laatste datum kreeg zij de tender waarmee ze op 8-1-1958 naar het museum reed.Grtz, Ton