Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Hatsune Miku
23 October 2025, 23:15:04
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
23 October 2025, 22:57:52
verlichting inbouwen voor beginners door Scratchbuilt
23 October 2025, 22:48:45
Anleitung en Ersatzteilliste van Trix V 120 001 (artnr. 22511) door Hasenwald
23 October 2025, 22:17:34
Artitec 6300 door ModelWessel
23 October 2025, 22:11:28
roco kraan 40108 adres wijzigen door jerrytrein
23 October 2025, 21:53:06
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door henk
23 October 2025, 21:46:50
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
23 October 2025, 21:43:23
Raadplaatje door Hatsune Miku
23 October 2025, 21:28:22
De Projecten van RetroJack door DJV
23 October 2025, 21:17:10
Configureren van YD8116 via web browser door reinderlf
23 October 2025, 21:16:42
Fleischmania Nostalgia door RetroJack
23 October 2025, 20:41:52
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door richardvandijk
23 October 2025, 20:03:33
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
23 October 2025, 19:33:38
marklin 3756 verlichting door bellejt
23 October 2025, 19:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
23 October 2025, 19:19:57
Digitaliseren Trix V 120 door Overet
23 October 2025, 18:57:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Peter Kleton
23 October 2025, 18:55:19
Omgeving Frankfurt am Main door reMARKable
23 October 2025, 18:37:50
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
23 October 2025, 15:26:45
Da's Daz 2 door spoorijzer
23 October 2025, 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
23 October 2025, 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
23 October 2025, 14:49:15
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
23 October 2025, 14:41:44
Stroomdetectie issues. door Klaas Zondervan
23 October 2025, 13:19:04
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
23 October 2025, 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
23 October 2025, 13:02:37
Loksound downloads door D_Loc
23 October 2025, 13:02:28
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
23 October 2025, 12:43:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
23 October 2025, 11:25:49
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw  (gelezen 43566 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #90 Gepost op: 16 April 2011, 12:27:06 »
Ewout,
is het veel werk de belijning nog een keer te printen? ;D

Nee, het opbrengen is meer werk.  ;D

ik heb trouwens ook overwogen om de deur en het raam er uit te laten
gr jan

Ja, ik ook, maar je moet ze ergens laten, dus open klappen, dicht schuiven *en* je ziet dat het ketelfront niet denderend is. Nee, ik maak ze maar dicht.

M'n 2e 5500 heb ik wel open gemaakt, laat ik wel eens zien als die wat verder gevorderd is.

Belijning ziet er netjes uit. de rest van de loc ook trouwens.
Ga je de raamlijnen nu rookworstbruin maken? gaat lekker met erwtensoepgroen :P

Dank je. Ja, dat past er wel bij he? ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Eric van Spelde

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #91 Gepost op: 16 April 2011, 13:59:06 »
Stiggie, hoe kom je aan die kleur (kleurnummer of mix)...? :)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #92 Gepost op: 16 April 2011, 14:20:45 »
Laat je niet misleiden door een fotootje he. Is gewoon Philo lokomotieven groen.


Binnen met witbalans op standje gloeilamp.


Buiten met witbalans op standje bewolkt. (want dat is het hier nu). 8)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #93 Gepost op: 16 April 2011, 14:50:51 »
dat ziet er beter uit dan standgroen ;D
ik vind olijfgroen toch mooier
gr Jan

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5581
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #94 Gepost op: 16 April 2011, 16:24:32 »
Ewout,

Ziet er goed uit. Ik vind de belijning ook supermooi zo, alleen zou ik het iets groter maken, zodat deze meer aan de randen ligt.

Trouwens nog een vingerafdruk links onder de bel wegwerken (heb ik ook altijd last van, geduld en zo....)

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #95 Gepost op: 16 April 2011, 16:35:39 »
Probeerseltje met geprinte sierlijnen.


hoi Stig,

Geprinte sierlijnen? Doe je dat op een decall vel? met een gewone printer?
Ziet er heel strak uit.

Groet,
Michel

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #96 Gepost op: 16 April 2011, 17:44:04 »
Alps printer. Normaal print ik er witte belettering mee wat niet gaat op een laser of inkjet printer. Deze zwarte sierlijnen kan prima op een inkjet of laserprinter. Je zult dan alleen en vooral met inkjet maatregelen moeten nemen om de inkt niet uit te laten lopen tijdens het lossen van de decal in een bakje water.

Ik maak de decal net zo groot als het oppervlak van de waterkasten. Zo krijg je minimaal kans op het zien van decal randen. Ik heb echter bij de rechter decal het hart eruit gesneden om geen gezeik met die fabrieksplaatjes te krijgen. Het is wel goed gelukt al zeg ik het zelf. Weinig randen zichtbaar.
« Laatst bewerkt op: 16 April 2011, 17:45:54 door stig »
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4236
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #97 Gepost op: 17 April 2011, 12:29:21 »
Nijs  (y) !
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #98 Gepost op: 17 April 2011, 13:35:56 »
Ziet er goed uit. Ik vind de belijning ook supermooi zo, alleen zou ik het iets groter maken, zodat deze meer aan de randen ligt.

Trouwens nog een vingerafdruk links onder de bel wegwerken (heb ik ook altijd last van, geduld en zo....)

Hoi Ivo, je reactie had ik niet gezien. Ik heb er wel wat foto's bij genomen, maar vervolgens doe ik het een beetje uit de losse pols. Ik zal er nog eens naar kijken en verhoudingen nemen.

Wat vind je van de lijndikte? Weet jij toevallig hoe dik de belijning moet zijn?

Ja, snertvingerafdruk, goed schoonmaken en blanke lak erover. ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5581
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #99 Gepost op: 17 April 2011, 14:01:05 »
De lijndikte lijkt me uitstekend. Daar zou ik niks meer aan doen. Het enige wat ik dacht te doen is wat ik eerder schreef en dat is dat de lijnen dichter naar de rand toe staan. Een beetje als vuistregel neem ik ongeveer de zelfde breedte in groen tussen de rand en de bies. Ik heb Waldorp er nog even bijgepakt en als ik naar de foto's van de 9500 kijk zou ik ze zo juist laten zoals jij ze hebt gemaakt. Dus vergeet maar wat ik heb gezegd.

Overigens is dat in het algemeen mijn werkwijze: kijken naar foto's en dat zo goed en kwaad als het gaat kopieren.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #100 Gepost op: 17 April 2011, 14:28:18 »
Die 2 foto's in Waldorp zijn inderdaad mijn voorbeeld. En dit is ook een vroege, dus helemaal goed. Ik blij het raar vinden van die lichte rand om de belijning, maar ik laat het maar zo. Dank je voor het meedenken iig! De lijndikte is overigens 0,5mm.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #101 Gepost op: 17 April 2011, 23:03:36 »
En de andere kant. Nu zonder watervlekken. Veel natter maken en houden en bij het finale opdrogen als er nog een paar druppels zijn (want het wil druppels vormen) deze steeds naar de randen vegen. Het zit mooi om de klinknagels. Voordeel van een vol vel transfer is dat je lijnen geheel recht zitten. Je kunt hoogstens de hele decal scheef erop zetten, maar uitlijnen is echt niet moeilijk.

De achterkant echter, heb ik wederom het hart eruit moeten snijden vanwege de vele uitstekende details. Het behoeft geen uitleg dat de plaatsing hiervan wat moeizamer ging. Maar ik ben niet ontevreden over het geheel.



Ohja, de handrailhouders achter zijn nu allemaal afgebroken. Jammer, dan maar geen handrailhouders. De vorige eigenaar had ze helemaal glad afgevijld om te lijmen. Dat valt gewoon niet goed te solderen en een voor een kwamen ze los. Ja, na het spuiten uiteraard. Ik hoop dat ze bij het tweede model een langer leven zijn beschoren.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #102 Gepost op: 17 April 2011, 23:11:30 »
Ach zo gaat dat
ik ben bij de mijne de onderste bevestiging van de handrail  kwijt.
Dat zijn die lange die in de bufferbalk zitten, ik buig hen nu gewoon haaks om >:(
verder vind ik hem super geworden , en gelijk iets vervuild boven de kolenbunker ;D
gr Jan  
« Laatst bewerkt op: 17 April 2011, 23:43:03 door roadster36 »

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #103 Gepost op: 17 April 2011, 23:26:20 »
Erg mooi weer Stig, ik zou geen aanmerkingen weten (afgezien van die vingerafdruk dan, maar prettig om te zien dat iedereen dat soort ge*** heeft (-:
Wel natuurlijk even over dat groen: is dit inderdaad bedoeld als het jaren '20 groen dat eerder in het Arttiec 3700-draadje is besproken? Ziet er goed uit!
(het voorbeeld van Att in de 3700-folder is gephotoshopt weet ik uit onbetwijfelbare bron, dus geen foto van een echt model. Maar als het zo wordt als hier bij jou zie ik het wel zitten).

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 9500 philotrain ombouw
« Reactie #104 Gepost op: 17 April 2011, 23:41:35 »
Nee, dit is echt standaard, philotrain lokomotieven groen. Sorry. ;)

Dank voor je compliment.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)