Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 17:33:14
Het ontstaan van Trammenlandt door Marco EB
Vandaag om 17:32:01
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Gerke
Vandaag om 17:30:31
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Miniature Holland
Vandaag om 17:29:42
Station Roodeschool door Krazy Dre
Vandaag om 17:27:09
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 17:22:37
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 17:15:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:10:46
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Frank 123
Vandaag om 17:10:08
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:59:05
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Quinzeedied
Vandaag om 16:46:07
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 16:43:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Silvolde
Vandaag om 16:38:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:34:10
DR4018 power on fenomeen door Frankh0
Vandaag om 16:17:28
Aachenau West door wob
Vandaag om 15:59:48
Probleem met inloggen iTrain Forum door Robvl
Vandaag om 15:51:56
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 15:44:12
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:31:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:57:36
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door mass am see
Vandaag om 14:37:17
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:56:04
Rondom Charlois door Krazy Dre
Vandaag om 13:47:05
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 13:45:25
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 13:18:58
NS-1000 in spoor-1 door edwin1974
Vandaag om 12:55:56
Revier Rheinbrenner (H0) door DJV
Vandaag om 12:51:10
Fleischmann 1306 O&K op Piko Spoor met bedding door Modeltreinmulder
Vandaag om 12:49:14
Molenbaan (werktitel) door Valentijn
Vandaag om 12:12:51
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 11:46:37
  

Auteur Topic: Artitec SS700/NS3700  (gelezen 496910 keer)

ronald1956

  • OHMB Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1681
  • Tram&Trein NL- H0
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1470 Gepost op: 16 October 2011, 21:54:40 »
de raampjes boven de vuurkist zijn in de loop van de jaren '30 overbodig bevonden en als besparing op het onderhoud bij herstellingen dichtgezet.

Dus bij de staatsspoor uitvoering zouden ze open moeten zijn .

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1471 Gepost op: 16 October 2011, 22:34:47 »
Ja inderdaad. En bekijk de site van artitec maar met de productfoto's, de meeste hebben het raampje open.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Dolly

  • Offline Offline
  • Berichten: 132
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1472 Gepost op: 16 October 2011, 22:46:22 »
Dat moet inderdaad wel het geval zijn, net als bij de grasgroene uitvoering.
Op de Artitec site zie je (nog steeds) alleen foto's van de prototypes.
Allemaal zwarte cabinedaken en (bijvoorbeeld) de naoorlogse uitvoering open raampjes, vandaar mijn verwarring.
Groetjes Dolly

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1283
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1473 Gepost op: 16 October 2011, 23:02:56 »
Om de één of andere reden gaat mijn voorkeur toch naar de Philo uit... Ik vind in ieder geval de lampen minder lomp en ook de naad van de schoorsteen minder diep.
Je kan er toch ook Philotrain loclantarens opzetten.

Daarnaast vind ik het (hoe heet het dingetje wat van het drijfwerk bij de cilinders vast zit aan de voetplaat), nou ja, dat dingetje dus bij Artitec echt lelijk, dat is namelijk gebogen in plaats van recht...
Bedoel je de drijfstang (die van de cilinder tot de eerste aangedreven as)?

Gerard

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4244
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1474 Gepost op: 16 October 2011, 23:47:58 »
Bedoel je de drijfstang (die van de cilinder tot de eerste aangedreven as)?
Ik denk dat hij de stang bedoelt die de smeerpers (op de voetplaat) aandrijft.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 756
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1475 Gepost op: 17 October 2011, 09:16:23 »
Misschien hoort dit onderwerp op het koploperforum maar toch...!
Ik krijg mijn 3760 sound niet geijkt in koploper. Het lijkt wel of de signalen trager doorkomen. De verkregen instellingen zijn onsamenhangend en vaak achter elkaar dezelfde instelling. De lok loopt erg lang uit.
Heeft koploper problemen met ESU 4.0 ? Ik heb de laatste build versie geinstalleerd.
Coen.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10489
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1476 Gepost op: 17 October 2011, 09:18:41 »
Hoi Coen,

Heb je geprobeerd om tijdens het ijken Functie 4 aan te schakelen ( vinkjes veld rechtsonder in het ijkscherm ) helpt dit niet, dan tijdelijk CV 3 en CV 4 op 0 zetten.

Grtzz,

Karst

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 756
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1477 Gepost op: 17 October 2011, 09:24:23 »
Goede morgen Karst,
Ga ik vanmorgen uitproberen.
Groet,
Coen.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5583
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1478 Gepost op: 17 October 2011, 09:25:26 »
Ik denk dat hij de stang bedoelt die de smeerpers (op de voetplaat) aandrijft.
Dat denk ik ook. Tot mijn schrik wordt deze in Railmagazine 288 wordt deze uitgescholden voor voorloophefboom. Dat is het dus niet. Die zit binnenin. De stang vanaf de kruiskop, die bij Artitec 2 haakse bochten maakt drijft inderdaad de smeerpers aan.

Als ik deze week (na 19 september?) een van mijn 3700en kan ophalen zal ik ook eens een vergelijking laten zien met een DJH (die een rechte stang heeft naar de smeerpers, maar weer met erg grove klinknagels  ;) )

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 756
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1479 Gepost op: 17 October 2011, 16:12:25 »
Hoi Karst,
Pogingen niet geslaagd. Ik vermoed dat er iets met de communicatie tussen de computer en Lenz-interface niet goed loopt.
Als ik tijdens het ijken de "4" activeer krijg ik een geluidsfragment.
Vanavond maar eens met de computer aan de slag gaan en anders een jeugdclublid met veel verstand van computers consulteren.
Groet,
Coen.

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Bruggen-IG:
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1480 Gepost op: 17 October 2011, 17:33:01 »
Wat mij opvalt is dat bij de Philo de ketel hoger is.

Dat was mij ook al opgevallen; de afstand van de topplaat van de vuurkist tot de dakrand van het machinistenhuis lijkt heel groot. Ik ga straks naar foto' s kijken om te zien in hoeverre dat klopt of niet.

Dolly

  • Offline Offline
  • Berichten: 132
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1481 Gepost op: 17 October 2011, 19:31:37 »
Als ik naar foto's en tekeningen kijk in het 3700 boek klopt die afstand bij de Philotrain wel en bij de Artitec niet.
Maar het is echt een minimaal verschil, leuk om te weten maar niet iets om je druk om te maken (lijkt mij).
Groetjes Dolly

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 756
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1482 Gepost op: 17 October 2011, 23:57:46 »
Beste Karst,
Probleem gevonden. Ik had alle loks in koploper op handmatig staan en dan ontstaat de storing waardoor de communicatie vertraagd wordt. Nadat ik de actieve loks weer op automatisch heb gezet is het probleem opgelost. Ik ben nu bezig de 3760 te ijken.
Bedankt en groet,
Coen
« Laatst bewerkt op: 18 October 2011, 21:56:25 door Coen Burki »

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 756
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1483 Gepost op: 18 October 2011, 00:50:32 »
Zoals ik mijn vorige bericht al meldde zou ik mijn 3760 gaan ijken. Wat is nu het probleem.
Mijn 3760 rijdt vooruit sneller dan achteruit. Hierdoor is het ijken niet mogelijk. Volgens de instructie op de site van Artitec is dit middels wijziging van de CV 95 naar 128 gelijk te zetten.
Maar na het wijzigen rijdt de lok achteruit veel harder dan vooruit. Ook bij een wijziging naar 100. De CV waarde is standaard op 54 ingesteld.
Wie heeft hier ervaring mee?
Coen.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1484 Gepost op: 18 October 2011, 14:27:46 »
Als ik naar foto's en tekeningen kijk in het 3700 boek klopt die afstand bij de Philotrain wel en bij de Artitec niet.
Maar het is echt een minimaal verschil, leuk om te weten maar niet iets om je druk om te maken (lijkt mij).
weet je dat zeker?
http://www.mobiliteitsmuseum.nl/image/StoLoc_NS3737_L.JPG
als ik dit zo ziet klopt er van de philo ook geen hout, bovenkant deurtjes ongeveer gelijk met bovenkant vuurkist, nouja, dat is niet echt het geval... 
http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/PA160046.jpg