Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 14:49:58
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Wat was jullie allereerste loc? door MOVisser
Vandaag om 14:14:26
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 13:34:12
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:26:20
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Da's Daz 2 door Keska
Vandaag om 12:53:48
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 12:26:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 11:19:41
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 09:39:00
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 07:48:44
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 02:25:29
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
02 August 2025, 22:30:44
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
02 August 2025, 22:12:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
02 August 2025, 21:55:45
't Boemeltje door RobVille
02 August 2025, 21:36:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
02 August 2025, 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
02 August 2025, 20:21:24
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
02 August 2025, 19:52:29
  

Auteur Topic: Artitec SS700/NS3700  (gelezen 477707 keer)

ronald1956

  • OHMB Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1677
  • Tram&Trein NL- H0
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1470 Gepost op: 16 October 2011, 21:54:40 »
de raampjes boven de vuurkist zijn in de loop van de jaren '30 overbodig bevonden en als besparing op het onderhoud bij herstellingen dichtgezet.

Dus bij de staatsspoor uitvoering zouden ze open moeten zijn .

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1471 Gepost op: 16 October 2011, 22:34:47 »
Ja inderdaad. En bekijk de site van artitec maar met de productfoto's, de meeste hebben het raampje open.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Dolly

  • Offline Offline
  • Berichten: 132
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1472 Gepost op: 16 October 2011, 22:46:22 »
Dat moet inderdaad wel het geval zijn, net als bij de grasgroene uitvoering.
Op de Artitec site zie je (nog steeds) alleen foto's van de prototypes.
Allemaal zwarte cabinedaken en (bijvoorbeeld) de naoorlogse uitvoering open raampjes, vandaar mijn verwarring.
Groetjes Dolly

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1473 Gepost op: 16 October 2011, 23:02:56 »
Om de één of andere reden gaat mijn voorkeur toch naar de Philo uit... Ik vind in ieder geval de lampen minder lomp en ook de naad van de schoorsteen minder diep.
Je kan er toch ook Philotrain loclantarens opzetten.

Daarnaast vind ik het (hoe heet het dingetje wat van het drijfwerk bij de cilinders vast zit aan de voetplaat), nou ja, dat dingetje dus bij Artitec echt lelijk, dat is namelijk gebogen in plaats van recht...
Bedoel je de drijfstang (die van de cilinder tot de eerste aangedreven as)?

Gerard

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4218
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1474 Gepost op: 16 October 2011, 23:47:58 »
Bedoel je de drijfstang (die van de cilinder tot de eerste aangedreven as)?
Ik denk dat hij de stang bedoelt die de smeerpers (op de voetplaat) aandrijft.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 754
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1475 Gepost op: 17 October 2011, 09:16:23 »
Misschien hoort dit onderwerp op het koploperforum maar toch...!
Ik krijg mijn 3760 sound niet geijkt in koploper. Het lijkt wel of de signalen trager doorkomen. De verkregen instellingen zijn onsamenhangend en vaak achter elkaar dezelfde instelling. De lok loopt erg lang uit.
Heeft koploper problemen met ESU 4.0 ? Ik heb de laatste build versie geinstalleerd.
Coen.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10481
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1476 Gepost op: 17 October 2011, 09:18:41 »
Hoi Coen,

Heb je geprobeerd om tijdens het ijken Functie 4 aan te schakelen ( vinkjes veld rechtsonder in het ijkscherm ) helpt dit niet, dan tijdelijk CV 3 en CV 4 op 0 zetten.

Grtzz,

Karst

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 754
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1477 Gepost op: 17 October 2011, 09:24:23 »
Goede morgen Karst,
Ga ik vanmorgen uitproberen.
Groet,
Coen.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1478 Gepost op: 17 October 2011, 09:25:26 »
Ik denk dat hij de stang bedoelt die de smeerpers (op de voetplaat) aandrijft.
Dat denk ik ook. Tot mijn schrik wordt deze in Railmagazine 288 wordt deze uitgescholden voor voorloophefboom. Dat is het dus niet. Die zit binnenin. De stang vanaf de kruiskop, die bij Artitec 2 haakse bochten maakt drijft inderdaad de smeerpers aan.

Als ik deze week (na 19 september?) een van mijn 3700en kan ophalen zal ik ook eens een vergelijking laten zien met een DJH (die een rechte stang heeft naar de smeerpers, maar weer met erg grove klinknagels  ;) )

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 754
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1479 Gepost op: 17 October 2011, 16:12:25 »
Hoi Karst,
Pogingen niet geslaagd. Ik vermoed dat er iets met de communicatie tussen de computer en Lenz-interface niet goed loopt.
Als ik tijdens het ijken de "4" activeer krijg ik een geluidsfragment.
Vanavond maar eens met de computer aan de slag gaan en anders een jeugdclublid met veel verstand van computers consulteren.
Groet,
Coen.

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1480 Gepost op: 17 October 2011, 17:33:01 »
Wat mij opvalt is dat bij de Philo de ketel hoger is.

Dat was mij ook al opgevallen; de afstand van de topplaat van de vuurkist tot de dakrand van het machinistenhuis lijkt heel groot. Ik ga straks naar foto' s kijken om te zien in hoeverre dat klopt of niet.

Dolly

  • Offline Offline
  • Berichten: 132
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1481 Gepost op: 17 October 2011, 19:31:37 »
Als ik naar foto's en tekeningen kijk in het 3700 boek klopt die afstand bij de Philotrain wel en bij de Artitec niet.
Maar het is echt een minimaal verschil, leuk om te weten maar niet iets om je druk om te maken (lijkt mij).
Groetjes Dolly

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 754
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1482 Gepost op: 17 October 2011, 23:57:46 »
Beste Karst,
Probleem gevonden. Ik had alle loks in koploper op handmatig staan en dan ontstaat de storing waardoor de communicatie vertraagd wordt. Nadat ik de actieve loks weer op automatisch heb gezet is het probleem opgelost. Ik ben nu bezig de 3760 te ijken.
Bedankt en groet,
Coen
« Laatst bewerkt op: 18 October 2011, 21:56:25 door Coen Burki »

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 754
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1483 Gepost op: 18 October 2011, 00:50:32 »
Zoals ik mijn vorige bericht al meldde zou ik mijn 3760 gaan ijken. Wat is nu het probleem.
Mijn 3760 rijdt vooruit sneller dan achteruit. Hierdoor is het ijken niet mogelijk. Volgens de instructie op de site van Artitec is dit middels wijziging van de CV 95 naar 128 gelijk te zetten.
Maar na het wijzigen rijdt de lok achteruit veel harder dan vooruit. Ook bij een wijziging naar 100. De CV waarde is standaard op 54 ingesteld.
Wie heeft hier ervaring mee?
Coen.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1484 Gepost op: 18 October 2011, 14:27:46 »
Als ik naar foto's en tekeningen kijk in het 3700 boek klopt die afstand bij de Philotrain wel en bij de Artitec niet.
Maar het is echt een minimaal verschil, leuk om te weten maar niet iets om je druk om te maken (lijkt mij).
weet je dat zeker?
http://www.mobiliteitsmuseum.nl/image/StoLoc_NS3737_L.JPG
als ik dit zo ziet klopt er van de philo ook geen hout, bovenkant deurtjes ongeveer gelijk met bovenkant vuurkist, nouja, dat is niet echt het geval... 
http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/PA160046.jpg