Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 17:05:52
Wat was jullie allereerste loc? door R1954
Vandaag om 17:01:29
Yamorc:loconet goes loco door Karst Drenth
Vandaag om 16:53:10
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 16:47:54
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 16:41:52
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 14:49:58
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 13:34:12
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Da's Daz 2 door Keska
Vandaag om 12:53:48
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 12:26:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 07:48:44
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 02:25:29
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
02 August 2025, 22:30:44
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
02 August 2025, 22:12:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
02 August 2025, 21:55:45
't Boemeltje door RobVille
02 August 2025, 21:36:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
02 August 2025, 20:24:06
  

Auteur Topic: Artitec SS700/NS3700  (gelezen 477777 keer)

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1108
Re: Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1905 Gepost op: 22 October 2013, 03:54:37 »
Volgens Vervlogen stoom is het:

H - Grote herstelling - afhankelijk van het aantal kilometers
P - Persen - de 4 jaars ketelkeuring
K - 7 jaars ketelkeuring
S - Schilderen

De grote herstelling werd vaak zo geregeld dat het samenvalt met een ketelkeuring.
Het is me ook opgevallen dat soms de datum van de P ontbreekt. Vermoedelijk omdat de loc recent een 7 jaars keuring heeft gehad, en dus nog geen 4 jaars keuring heeft gehad.

mvg,
Rick

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1906 Gepost op: 22 October 2013, 11:51:43 »
Weet iemand wat de basis is van de rode aspotten van de tender? Ik kan het zo snel niet terug vinden in dit draadje, als het al besproken is.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Jeff

  • Online Online
  • Berichten: 518
Re: Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1907 Gepost op: 22 October 2013, 17:54:25 »
Lees net op de site van Artitec dat de 3700en met engelse tender 90 euro duurder worden
dan de voorgaande analoge 3700en met normale vierassige tender.
Een fors verschil  :-\
Met vriendelijke groet: Jeff van Alphen
Nederlands modelspoor tussen 1948 en 1955 in H0.
Zwitsers spoor, RhB in H0m en IIm

Leen Stolk

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
Re: Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1908 Gepost op: 22 October 2013, 19:42:08 »
Goede avond allen,

Ook ik ben een beetje geschrokken van de aangepaste prijstelling van deze uitvoering.
Ik wil graag nog een versie toevoegen met sound de 3746.
Maar de prijs van 715,80 is me een beetje te veel van het goede.
Dit betekend een prijsverhoging van 14% ten opzichte van eerdere modellen.
Ik weet dat het moeilijk te weerstaan is, hij zal er ook wel komen maar wil ook nog een 6300 die nagenoeg even duur is.
En in tegenstelling tot  de voorgaande keer nog geen bestelling gedaan, eerst eens de kat uit de boom kijken.

Met vriendelijke groet,

Leen.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re: Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1909 Gepost op: 23 October 2013, 00:28:53 »
Weet iemand wat de basis is van de rode aspotten van de tender? Ik kan het zo snel niet terug vinden in dit draadje, als het al besproken is.
Ik had me dat ook al eens afgevraagd ;D Bij de SS zelfs alle aspotten wit :o
En heb daar zelf de volgende theorie op verzonnen.
Zou het niet kunnen zijn dat in het donker op een emplacement beter te zien is waar je smeert?
Maar zoals ik al zei ,t zou ook een kul verhaal kunnen zijn ;D

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1910 Gepost op: 23 October 2013, 00:31:16 »
Dat wit kan ik me nog wel voorstellen, net als wit gemaakte zwanenhalsdraaistellen van de CIWL, om op breuk te kunnen inspecteren. Misschien konden warmlopers bij de SS zo sneller opgespoord worden. Dat rood snap ik dan niet, tenzij daar een bijzondere eigenschap aan ten grondslag ligt, want echt mooi is het niet.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Leen Stolk

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
Re: Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1911 Gepost op: 07 December 2013, 10:57:20 »
Goedemorgen allen,

Is er al wat nieuws over de nieuwe 3700's, begreep dat er een serie op de markt zou komen eind october begin november.
Ik heb er eigenlijk wel zin aan mezelf met kerst te verwennen met een nieuwe lok met bijbehorend sleepie.
Maar hopen dat het gaat lukken.

Groeten Leen.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4218
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1912 Gepost op: 07 December 2013, 11:37:33 »
Dat is toch de loc met de Austerity-tender? Ik heb gehoord dat die tenders separaat met de hand ergens anders worden gebouwd en gespoten, dus een beetje prijsverschil mag wel. Ze krijgen in China geen statiegeld voor tenders die retour gaan.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

guest7823

  • Gast
Re: Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1913 Gepost op: 07 December 2013, 12:14:12 »
Volgens Vervlogen stoom is het:

H - Grote herstelling - afhankelijk van het aantal kilometers
P - Persen - de 4 jaars ketelkeuring
K - 7 jaars ketelkeuring
S - Schilderen

De grote herstelling werd vaak zo geregeld dat het samenvalt met een ketelkeuring.
Het is me ook opgevallen dat soms de datum van de P ontbreekt. Vermoedelijk omdat de loc recent een 7 jaars keuring heeft gehad, en dus nog geen 4 jaars keuring heeft gehad.
Kapitein Kniesoor gaat even uit z'n hoofd praten dus belooft geen 100% juistheid.

K-P is of-of. De 7 jaarskeuring is een zwaarder keuring als de persing en bevat alle testen die in een persing zitten.
De "H" heeft betrekking op het frame en dergelijke. De ketel was qua onderhoud en revisie een apart item en liep (in principe) in zijn eigen ritme, als probeerde men wel een grote herstelling ("H") te laten samenvallen met het moment dat de ketel van het frame af ging.

Oorspronkelijk was het bij een ketelkeuring verplicht om allerlei zaken (qua vervorming) te controleren dmv van speermaten en andere vormen van afstandsmeting. Dit is feitelijk enkel te doen indien een ketel volledig ontdaan is van ketelbekleding en dien ten gevolge erg bewerkelijk.

In een later stadium is het toegestaan om een ketel "te persen" . Wat hield / houdt dit in: Alle appendage aansluitingen worden afgesloten met blindplaten, waarna de ketel volledig met water gevuld en hierna dmv een (water)pomp op op test druk gebracht (uit mijn hoofd 1,5 werkdruk). Hierna moest de ketel gedurende een zekere tijd deze druk vasthouden binnen zeer nauwe toleranties. Indien deze test slaagde wist men twee dingen zeker: De ketel was niet lek (weglopend water zou resulteren in een drukverlaging) en de ketel vervormde niet (ketelvervorming leidt tot volumevergroting en dus tot drukverlaging)

Een ketelpersing was te doen met de ketel gewoon op de loc, kortom dat scheelde een hoop tijd.

Bij een ketelkeuring ging de ketel toch van de loc af (voor zo ver ik weet) en werd de ketel nadat deze gereviseerd was volledig gecontroleerd en getest.

Ook in de revisie had je gradaties (streepherstellingen uit mijn hoofd) maar volgens mij is daar op dit forum al eens over gepost  ???

guest7823

  • Gast
Re: Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1914 Gepost op: 07 December 2013, 12:15:52 »
Weet iemand wat de basis is van de rode aspotten van de tender? Ik kan het zo snel niet terug vinden in dit draadje, als het al besproken is.
Geen idee. Nooit tegen gekomen

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1514
    • Mijn fotosite
Re: Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1915 Gepost op: 07 December 2013, 12:30:24 »
Mogelijk een aanduiding voor een proefuitvoering (andere lagers, andere wijze van smeren b.v.?).
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1225
Re: Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1916 Gepost op: 01 March 2014, 10:50:52 »
Heeft iemand misschien toevallig ervaring met de 3700 in combinatie met Fleischmann-draaischijf 6154?

Ik zit er aan te denken die draaischijf aan te schaffen, maar het hangt denk ik om een millimeter of de loc met zijn wielen/flenzen de
draaischijf bij het draaien zal blokkeren of niet...  :-\ ???


Bart

guest7823

  • Gast
Re: Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1917 Gepost op: 01 March 2014, 12:06:11 »
Even vanuit de heup: verwar lengte over de buffers niet met lengte over de assen. Bij een draaischijf is lengte over de assen / wielstellen belangrijker dan de lengte over de buffers

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1225
Re: Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1918 Gepost op: 01 March 2014, 12:59:10 »
Ja daar is mijn vraag dan ook over gericht; als ik van de lengte over de buffers uitga ten opzichte van de diameter van de draaischijf, dan zou die niet passen. Maar ik heb bij de 3737 de lengte over de assen nagemeten en ik denk dat het om 1 of 2 mm draait of het past of niet.

Maar zonder die draaischijf fysiek in de buurt te hebben, kom ik daar niet 100% zeker achter.

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1656
Re: Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1919 Gepost op: 01 March 2014, 14:55:45 »
Helaas zit de draaischijf nog in de doos en kan niet draaien, maar kijk zelf maar....




Zo te zien heb je een millimeter over, maar of je daar nu blij mee bent met rangeren.

mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums