Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22 door Ronald Halma
Vandaag om 17:10:49
Line-up foto's van modellen door fissy
Vandaag om 16:50:02
Rondom Charlois door spoorijzer
Vandaag om 16:49:27
Da's Daz 2 door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:30:08
Spelregels 'Raadplaatje' door Reinout van Rees
Vandaag om 16:16:53
draaistel A.C.M.E. slaaprijtuig loshalen: hoe? door Peter J K
Vandaag om 14:53:07
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door R1954
Vandaag om 14:33:54
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 14:28:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:23:16
ratelende 1300 van Electrotren door Mug
Vandaag om 14:13:22
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
Vandaag om 14:00:15
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:58:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:38:23
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 13:33:20
DR buffetrijtuig verhuist naar Houten door Eric B
Vandaag om 13:24:19
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hendrik Jan
Vandaag om 12:32:34
Extra functie in Zimo MS450P22 door Herb73
Vandaag om 12:05:59
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door Reinout van Rees
Vandaag om 11:55:49
VERPLAATST: Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door Reinout van Rees
Vandaag om 11:53:08
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Gerrit H
Vandaag om 11:31:37
13 december modelspoorbeurs Houten door maartenvdb
Vandaag om 11:27:56
Plux12/16/22 Functiedecoder voor Roco 64205/64209 door bellejt
Vandaag om 11:17:33
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 11:07:49
Faller Watertoren van de beurs in Gangelt opknappen. door ruudns
Vandaag om 11:05:44
Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig? door Ronald Halma
Vandaag om 10:40:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door aad52
Vandaag om 10:32:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:10:18
Frans loodsje et cetera door Jelmer
Vandaag om 09:59:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
Vandaag om 09:28:58
Loc - tenderverbindin Roco S3/6 door Ben
Vandaag om 08:56:38
  

Auteur Topic: Artitec DE-2  (gelezen 636287 keer)

Gert1

  • Gast
Re:Artitec DE-2
« Reactie #810 Gepost op: 15 June 2011, 10:37:21 »
Maar als het zo simpel is, hoe komt het dan dat er steeds foto's opduiken waarop het niet goed is?
Je zou toch denken dat de fotografen dat ook zien en het dan meteen verhelpen?

mvg,
Gert

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #811 Gepost op: 15 June 2011, 10:43:38 »
euh...tja.
Ik zag het bij de bespreking van mijn DE2 die ik heb gehouden, dus de rode met NS logo's.
In de besprekingen van de blauwe zie je dat het aardig goed zit, en bij de rode dat ze beide te ver tegen de bodem zitten.

Omdat ik mijn eigen rode met NS logo's ging openen heb ik daar toen extra op gelet.
Wellicht dat Len het mee gaat nemen in de bespreking he, hij is daar altijd wel oplettend in (denk bv maar aan de scheefstand van de 1100 van Roco)

Het was (staat ook bij het artikel) een snelle bespreking van Len omdat het model echt net binnen kwam op de redactie)

Gert1

  • Gast
Re:Artitec DE-2
« Reactie #812 Gepost op: 15 June 2011, 10:48:51 »
Maar hoe zit het dan met die kleine rode opstaptreden, net onder de deuren. Die zitten op heel verschillende hoogtes.
Kun je die treden eenvoudig naar beneden drukken of breekt de boel dan gegarandeerd af?

mvg,
Gert

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #813 Gepost op: 15 June 2011, 10:49:41 »
Dat is dus de combinatie kap/bodem.
Maar ik heb er maar even snel naar gekeken, wellicht dat Karst er beter naar gekeken heeft.

Mijn werkkamer is op dit moment zo'n puinhoop dat ik daar niet bij kan.  8)
« Laatst bewerkt op: 15 June 2011, 10:52:55 door Chris van Diesen »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22749
Re:Artitec DE-2
« Reactie #814 Gepost op: 15 June 2011, 10:55:49 »
Wellicht dat Len het mee gaat nemen in de bespreking he, hij is daar altijd wel oplettend in (denk bv maar aan de scheefstand van de 1100 van Roco)

Het was (staat ook bij het artikel) een snelle bespreking van Len omdat het model echt net binnen kwam op de redactie)

Denk het wel hoor. Len de Vries leest altijd goed wat er op de verschillende forums over een model wordt gezegd - onder het motto een paar honderd ogen zien meer dan één - en kiest daaruit wat hij belangrijk vindt.
Met de 1100 heeft Railmagazine in navolging van dit forum op dat moment dan ook aardig misgekleund, maar dat is een ander verhaal.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #815 Gepost op: 15 June 2011, 10:58:21 »
Ik heb geprobeerd de treden bij de blauwe variant naar beneden te drukken,
maar dat leverde niks op, afgezien dat de treden weer netjes naar boven schoten
strak tegen de deur aan.

Het zou iets te maken hebben met het jacobsdraaistel en de oplegging van de bak.

Ik ga zodra ik een decoder heb voor de blauwe variant het treinstel toch weer
openmaken dus dan kan ik er direct wat aan doen.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #816 Gepost op: 15 June 2011, 10:59:47 »
Ai, niet op de treden gaan drukken of trekken hoor, ik zat met de kap te frummelen, niet met de treden.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #817 Gepost op: 15 June 2011, 14:18:25 »
Vandaag de rode 101 binnengekregen, ook daarvan zijnde trede's
tegen de onderkant van de deuren aan gedrukt, enfin, dat los ik nog wel
weer op. Eerst maar eens even naar de slepers kijken en zien of het stel
wil starten. (tis een soundmodel  ::)  )

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9124
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #818 Gepost op: 15 June 2011, 14:48:03 »
Maar hoe zit het dan met die kleine rode opstaptreden, net onder de deuren. Die zitten op heel verschillende hoogtes.
Kun je die treden eenvoudig naar beneden drukken of breekt de boel dan gegarandeerd af?

mvg,
Gert
De treden zitten vast aan de onderzijde van de bak. De apparaatkasten zitten tegen die onderzijde geklemd, de wagenbak rust daar weer op. Op het punt boven het jacobsdraaistel is het vrij makkelijk de wagenbak iets verder te duwen dan moet. Je drukt dan in feite de aparaatkasten iets mee naar beneden.
Kortom: Wagenbak 1 klikelement loshalen, apparaatkast in juiste positie brengen, wagenbak met beleid teugzetten en hopla: geen hoogteverschil meer tussen de bakken, èn op de goede hoogte tav de treden.
Bij het maken van de fotoos heb ik het over het hoofd gezien, anders had ik gelijk wel naar een oplossing gezocht.

Gr/H

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 758
Re:Artitec DE-2
« Reactie #819 Gepost op: 15 June 2011, 18:39:51 »
Vandaag mijn blauwe DE2 bij Wentink opgehaald en zojuist even kort getest. Het blijkt dat de allernieuwste versie 4.0 ESU geluidsdecoder is gemonteerd. Wat een geluid! Mooi voor op een tentoonstelling maar thuis toch maar wat zachter zetten dus vanavond aan mijn Lokprogrammer hangen.
Zo op de rails gezet rijdt hij prima en neemt de wisselstraten ( Rocoline ) zonder problemen.
Ook de verpakking is mooi, deels het treinstel op de deksel in ware grootte afgedrukt met daartussen 2 doorkijkjes naar de inhoud! Hierdoor is de verpakking - ondanks zijn lengte - strak en stevig.
Voorlopig even in de afleveringstoestand rijden en daarna met de ombouw adviezen van Karst dit mooie model vervolmaken.
Coen.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9124
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #820 Gepost op: 15 June 2011, 19:50:47 »
Valt het geluid terug in stationair als je het stel niet versneld?

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #821 Gepost op: 15 June 2011, 19:55:22 »
Nee dat gebeurt niet, het is namelijk de zelfde decoder als in de De-1 als ik mij
niet vergis, met de zelfde maffe omroep op F7.

Dus de motor blijft gewoon volle bak draaien ook al versnel je niet.
Als je eenmaal op snelheid bent en draai je hem dan terug naar bijna 0 dan gaat het
toerental wel naar stationair maar dan rijdt het treinstel ook binnen de kortste keren
langzaam.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9124
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #822 Gepost op: 15 June 2011, 19:59:39 »
Spijtig.

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2881
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Artitec DE-2
« Reactie #823 Gepost op: 15 June 2011, 20:43:21 »
De stroom afname is dat het zelfde als de DE1 met die verende koper stripjes, deze heb ik bij mijn DE1 al veranderd.

Cor

Gert1

  • Gast
Re:Artitec DE-2
« Reactie #824 Gepost op: 15 June 2011, 20:48:04 »
het is namelijk de zelfde decoder als in de De-1 als ik mij niet vergis

Lijkt me tegenstrijdig met:
Het blijkt dat de allernieuwste versie 4.0 ESU geluidsdecoder is gemonteerd.

Diezelfde omroep op F7 is geen bewijs dat het dezelfde decoder is. Hooguit een bewijs dat men dezelfde geluidsfiles heeft gebruikt.

mvg,
Gert