Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:39:36
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:37:47
Modelspoorbaan van Einte door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:16:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:54:57
Acme nieuwe ICNG door Blausee-Mitholz
15 September 2025, 23:26:31
Raadplaatje door grossraumwagen
15 September 2025, 23:23:02
Betere grip voor Bedroevend locomotiefje door grossraumwagen
15 September 2025, 23:21:43
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
15 September 2025, 23:16:00
Minibaan Visserskaai H0 door MOVisser
15 September 2025, 23:14:26
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Ronald A.
15 September 2025, 22:59:08
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
15 September 2025, 22:45:43
Veevervoer ss/ ns door klusser
15 September 2025, 22:23:06
Da's Daz 2 door Huup
15 September 2025, 21:54:14
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
15 September 2025, 21:29:51
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
15 September 2025, 21:24:36
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
15 September 2025, 21:13:31
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Gouda
15 September 2025, 20:23:34
Aachenau West door einte
15 September 2025, 20:11:21
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
15 September 2025, 19:23:47
Exact-Train 2025 door ModelWessel
15 September 2025, 19:05:17
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
15 September 2025, 18:51:19
[3D/IG] RET (R)SG3: De Rotterdamse Metro (& Randstadrail) in H0 door Ben
15 September 2025, 18:49:39
Kibri station CALW ingekort als NS station door Petertje
15 September 2025, 18:21:59
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
15 September 2025, 18:21:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robert vh Prutsert
15 September 2025, 17:09:16
Lekker vervuilen volgens de Simplex-methode door Wim1969
15 September 2025, 16:39:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
15 September 2025, 16:37:31
Stalen rijtuigen van NS door spoorijzer
15 September 2025, 16:23:11
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
15 September 2025, 15:51:31
Fleischmania Nostalgia door Sikko
15 September 2025, 15:34:29
  

Auteur Topic: Artitec DE-2  (gelezen 614407 keer)

Gert1

  • Gast
Re:Artitec DE-2
« Reactie #810 Gepost op: 15 June 2011, 10:37:21 »
Maar als het zo simpel is, hoe komt het dan dat er steeds foto's opduiken waarop het niet goed is?
Je zou toch denken dat de fotografen dat ook zien en het dan meteen verhelpen?

mvg,
Gert

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #811 Gepost op: 15 June 2011, 10:43:38 »
euh...tja.
Ik zag het bij de bespreking van mijn DE2 die ik heb gehouden, dus de rode met NS logo's.
In de besprekingen van de blauwe zie je dat het aardig goed zit, en bij de rode dat ze beide te ver tegen de bodem zitten.

Omdat ik mijn eigen rode met NS logo's ging openen heb ik daar toen extra op gelet.
Wellicht dat Len het mee gaat nemen in de bespreking he, hij is daar altijd wel oplettend in (denk bv maar aan de scheefstand van de 1100 van Roco)

Het was (staat ook bij het artikel) een snelle bespreking van Len omdat het model echt net binnen kwam op de redactie)

Gert1

  • Gast
Re:Artitec DE-2
« Reactie #812 Gepost op: 15 June 2011, 10:48:51 »
Maar hoe zit het dan met die kleine rode opstaptreden, net onder de deuren. Die zitten op heel verschillende hoogtes.
Kun je die treden eenvoudig naar beneden drukken of breekt de boel dan gegarandeerd af?

mvg,
Gert

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #813 Gepost op: 15 June 2011, 10:49:41 »
Dat is dus de combinatie kap/bodem.
Maar ik heb er maar even snel naar gekeken, wellicht dat Karst er beter naar gekeken heeft.

Mijn werkkamer is op dit moment zo'n puinhoop dat ik daar niet bij kan.  8)
« Laatst bewerkt op: 15 June 2011, 10:52:55 door Chris van Diesen »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22540
Re:Artitec DE-2
« Reactie #814 Gepost op: 15 June 2011, 10:55:49 »
Wellicht dat Len het mee gaat nemen in de bespreking he, hij is daar altijd wel oplettend in (denk bv maar aan de scheefstand van de 1100 van Roco)

Het was (staat ook bij het artikel) een snelle bespreking van Len omdat het model echt net binnen kwam op de redactie)

Denk het wel hoor. Len de Vries leest altijd goed wat er op de verschillende forums over een model wordt gezegd - onder het motto een paar honderd ogen zien meer dan één - en kiest daaruit wat hij belangrijk vindt.
Met de 1100 heeft Railmagazine in navolging van dit forum op dat moment dan ook aardig misgekleund, maar dat is een ander verhaal.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #815 Gepost op: 15 June 2011, 10:58:21 »
Ik heb geprobeerd de treden bij de blauwe variant naar beneden te drukken,
maar dat leverde niks op, afgezien dat de treden weer netjes naar boven schoten
strak tegen de deur aan.

Het zou iets te maken hebben met het jacobsdraaistel en de oplegging van de bak.

Ik ga zodra ik een decoder heb voor de blauwe variant het treinstel toch weer
openmaken dus dan kan ik er direct wat aan doen.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #816 Gepost op: 15 June 2011, 10:59:47 »
Ai, niet op de treden gaan drukken of trekken hoor, ik zat met de kap te frummelen, niet met de treden.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #817 Gepost op: 15 June 2011, 14:18:25 »
Vandaag de rode 101 binnengekregen, ook daarvan zijnde trede's
tegen de onderkant van de deuren aan gedrukt, enfin, dat los ik nog wel
weer op. Eerst maar eens even naar de slepers kijken en zien of het stel
wil starten. (tis een soundmodel  ::)  )

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8691
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #818 Gepost op: 15 June 2011, 14:48:03 »
Maar hoe zit het dan met die kleine rode opstaptreden, net onder de deuren. Die zitten op heel verschillende hoogtes.
Kun je die treden eenvoudig naar beneden drukken of breekt de boel dan gegarandeerd af?

mvg,
Gert
De treden zitten vast aan de onderzijde van de bak. De apparaatkasten zitten tegen die onderzijde geklemd, de wagenbak rust daar weer op. Op het punt boven het jacobsdraaistel is het vrij makkelijk de wagenbak iets verder te duwen dan moet. Je drukt dan in feite de aparaatkasten iets mee naar beneden.
Kortom: Wagenbak 1 klikelement loshalen, apparaatkast in juiste positie brengen, wagenbak met beleid teugzetten en hopla: geen hoogteverschil meer tussen de bakken, èn op de goede hoogte tav de treden.
Bij het maken van de fotoos heb ik het over het hoofd gezien, anders had ik gelijk wel naar een oplossing gezocht.

Gr/H

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 754
Re:Artitec DE-2
« Reactie #819 Gepost op: 15 June 2011, 18:39:51 »
Vandaag mijn blauwe DE2 bij Wentink opgehaald en zojuist even kort getest. Het blijkt dat de allernieuwste versie 4.0 ESU geluidsdecoder is gemonteerd. Wat een geluid! Mooi voor op een tentoonstelling maar thuis toch maar wat zachter zetten dus vanavond aan mijn Lokprogrammer hangen.
Zo op de rails gezet rijdt hij prima en neemt de wisselstraten ( Rocoline ) zonder problemen.
Ook de verpakking is mooi, deels het treinstel op de deksel in ware grootte afgedrukt met daartussen 2 doorkijkjes naar de inhoud! Hierdoor is de verpakking - ondanks zijn lengte - strak en stevig.
Voorlopig even in de afleveringstoestand rijden en daarna met de ombouw adviezen van Karst dit mooie model vervolmaken.
Coen.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8691
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #820 Gepost op: 15 June 2011, 19:50:47 »
Valt het geluid terug in stationair als je het stel niet versneld?

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #821 Gepost op: 15 June 2011, 19:55:22 »
Nee dat gebeurt niet, het is namelijk de zelfde decoder als in de De-1 als ik mij
niet vergis, met de zelfde maffe omroep op F7.

Dus de motor blijft gewoon volle bak draaien ook al versnel je niet.
Als je eenmaal op snelheid bent en draai je hem dan terug naar bijna 0 dan gaat het
toerental wel naar stationair maar dan rijdt het treinstel ook binnen de kortste keren
langzaam.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8691
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #822 Gepost op: 15 June 2011, 19:59:39 »
Spijtig.

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2849
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Artitec DE-2
« Reactie #823 Gepost op: 15 June 2011, 20:43:21 »
De stroom afname is dat het zelfde als de DE1 met die verende koper stripjes, deze heb ik bij mijn DE1 al veranderd.

Cor

Gert1

  • Gast
Re:Artitec DE-2
« Reactie #824 Gepost op: 15 June 2011, 20:48:04 »
het is namelijk de zelfde decoder als in de De-1 als ik mij niet vergis

Lijkt me tegenstrijdig met:
Het blijkt dat de allernieuwste versie 4.0 ESU geluidsdecoder is gemonteerd.

Diezelfde omroep op F7 is geen bewijs dat het dezelfde decoder is. Hooguit een bewijs dat men dezelfde geluidsfiles heeft gebruikt.

mvg,
Gert