Doel:€250.00
Donaties:€160.00

Per saldo:€-90.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 07-10-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:38:56
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door arnout
Vandaag om 17:27:17
modulebaan jaren 60 door Hans GJ
Vandaag om 17:13:35
Modules van Kees Gorter door Peter J K
Vandaag om 17:04:43
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:58:38
Ronald bouwt een 2-turnout Inglenook door basjuh1981
Vandaag om 16:55:02
Open dag MSG ‘s Hertogenbosch door MOVisser
Vandaag om 16:49:38
openen Liliput(?) rijtuigen door grossraumwagen
Vandaag om 16:47:52
Warmkast voor de AnyCubic resin printer. door MOVisser
Vandaag om 16:47:37
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:22:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:58:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:55:31
Plux 22 connectoren door RICROO
Vandaag om 15:53:36
RC poetstrein radiografisch bestuurd in h0 door BR24
Vandaag om 15:23:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:16:34
Goederenloods Zandvoort door MOVisser
Vandaag om 15:03:27
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door becasse
Vandaag om 14:45:09
de drie hoefijzers connectie door odaoda
Vandaag om 14:42:57
Terug naar spoor Ho 1/87 Duits door MOVisser
Vandaag om 14:37:40
Snelheid regelen decoder 611573 door borotof
Vandaag om 14:36:47
MODELSPOOR 2024 by MTD - 19 & 20 oktober 2024 in Edegem (B) door Frank Bunnik
Vandaag om 14:11:35
Win Digipet en LZV 200 centrale werkt ineens niet meer door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:56:10
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 12:40:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:32:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 12:19:07
241P SNCF, messing schaal-0, Benoit Semblat door hervé
Vandaag om 11:49:41
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Esufreak
Vandaag om 11:41:06
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:35
46210 draai zwenk dak wagen door ES44C4
Vandaag om 10:35:01
19 Toen door Benelux795
Vandaag om 10:31:51
  

Auteur Topic: Artitec DE-2  (gelezen 573405 keer)

Gert1

  • Gast
Re:Artitec DE-2
« Reactie #810 Gepost op: 15 June 2011, 10:37:21 »
Maar als het zo simpel is, hoe komt het dan dat er steeds foto's opduiken waarop het niet goed is?
Je zou toch denken dat de fotografen dat ook zien en het dan meteen verhelpen?

mvg,
Gert

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18596
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #811 Gepost op: 15 June 2011, 10:43:38 »
euh...tja.
Ik zag het bij de bespreking van mijn DE2 die ik heb gehouden, dus de rode met NS logo's.
In de besprekingen van de blauwe zie je dat het aardig goed zit, en bij de rode dat ze beide te ver tegen de bodem zitten.

Omdat ik mijn eigen rode met NS logo's ging openen heb ik daar toen extra op gelet.
Wellicht dat Len het mee gaat nemen in de bespreking he, hij is daar altijd wel oplettend in (denk bv maar aan de scheefstand van de 1100 van Roco)

Het was (staat ook bij het artikel) een snelle bespreking van Len omdat het model echt net binnen kwam op de redactie)

Gert1

  • Gast
Re:Artitec DE-2
« Reactie #812 Gepost op: 15 June 2011, 10:48:51 »
Maar hoe zit het dan met die kleine rode opstaptreden, net onder de deuren. Die zitten op heel verschillende hoogtes.
Kun je die treden eenvoudig naar beneden drukken of breekt de boel dan gegarandeerd af?

mvg,
Gert

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18596
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #813 Gepost op: 15 June 2011, 10:49:41 »
Dat is dus de combinatie kap/bodem.
Maar ik heb er maar even snel naar gekeken, wellicht dat Karst er beter naar gekeken heeft.

Mijn werkkamer is op dit moment zo'n puinhoop dat ik daar niet bij kan.  8)
« Laatst bewerkt op: 15 June 2011, 10:52:55 door Chris van Diesen »

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21941
Re:Artitec DE-2
« Reactie #814 Gepost op: 15 June 2011, 10:55:49 »
Wellicht dat Len het mee gaat nemen in de bespreking he, hij is daar altijd wel oplettend in (denk bv maar aan de scheefstand van de 1100 van Roco)

Het was (staat ook bij het artikel) een snelle bespreking van Len omdat het model echt net binnen kwam op de redactie)

Denk het wel hoor. Len de Vries leest altijd goed wat er op de verschillende forums over een model wordt gezegd - onder het motto een paar honderd ogen zien meer dan één - en kiest daaruit wat hij belangrijk vindt.
Met de 1100 heeft Railmagazine in navolging van dit forum op dat moment dan ook aardig misgekleund, maar dat is een ander verhaal.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3466
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #815 Gepost op: 15 June 2011, 10:58:21 »
Ik heb geprobeerd de treden bij de blauwe variant naar beneden te drukken,
maar dat leverde niks op, afgezien dat de treden weer netjes naar boven schoten
strak tegen de deur aan.

Het zou iets te maken hebben met het jacobsdraaistel en de oplegging van de bak.

Ik ga zodra ik een decoder heb voor de blauwe variant het treinstel toch weer
openmaken dus dan kan ik er direct wat aan doen.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18596
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #816 Gepost op: 15 June 2011, 10:59:47 »
Ai, niet op de treden gaan drukken of trekken hoor, ik zat met de kap te frummelen, niet met de treden.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3466
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #817 Gepost op: 15 June 2011, 14:18:25 »
Vandaag de rode 101 binnengekregen, ook daarvan zijnde trede's
tegen de onderkant van de deuren aan gedrukt, enfin, dat los ik nog wel
weer op. Eerst maar eens even naar de slepers kijken en zien of het stel
wil starten. (tis een soundmodel  ::)  )

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7809
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #818 Gepost op: 15 June 2011, 14:48:03 »
Maar hoe zit het dan met die kleine rode opstaptreden, net onder de deuren. Die zitten op heel verschillende hoogtes.
Kun je die treden eenvoudig naar beneden drukken of breekt de boel dan gegarandeerd af?

mvg,
Gert
De treden zitten vast aan de onderzijde van de bak. De apparaatkasten zitten tegen die onderzijde geklemd, de wagenbak rust daar weer op. Op het punt boven het jacobsdraaistel is het vrij makkelijk de wagenbak iets verder te duwen dan moet. Je drukt dan in feite de aparaatkasten iets mee naar beneden.
Kortom: Wagenbak 1 klikelement loshalen, apparaatkast in juiste positie brengen, wagenbak met beleid teugzetten en hopla: geen hoogteverschil meer tussen de bakken, èn op de goede hoogte tav de treden.
Bij het maken van de fotoos heb ik het over het hoofd gezien, anders had ik gelijk wel naar een oplossing gezocht.

Gr/H

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 749
Re:Artitec DE-2
« Reactie #819 Gepost op: 15 June 2011, 18:39:51 »
Vandaag mijn blauwe DE2 bij Wentink opgehaald en zojuist even kort getest. Het blijkt dat de allernieuwste versie 4.0 ESU geluidsdecoder is gemonteerd. Wat een geluid! Mooi voor op een tentoonstelling maar thuis toch maar wat zachter zetten dus vanavond aan mijn Lokprogrammer hangen.
Zo op de rails gezet rijdt hij prima en neemt de wisselstraten ( Rocoline ) zonder problemen.
Ook de verpakking is mooi, deels het treinstel op de deksel in ware grootte afgedrukt met daartussen 2 doorkijkjes naar de inhoud! Hierdoor is de verpakking - ondanks zijn lengte - strak en stevig.
Voorlopig even in de afleveringstoestand rijden en daarna met de ombouw adviezen van Karst dit mooie model vervolmaken.
Coen.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7809
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #820 Gepost op: 15 June 2011, 19:50:47 »
Valt het geluid terug in stationair als je het stel niet versneld?

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3466
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #821 Gepost op: 15 June 2011, 19:55:22 »
Nee dat gebeurt niet, het is namelijk de zelfde decoder als in de De-1 als ik mij
niet vergis, met de zelfde maffe omroep op F7.

Dus de motor blijft gewoon volle bak draaien ook al versnel je niet.
Als je eenmaal op snelheid bent en draai je hem dan terug naar bijna 0 dan gaat het
toerental wel naar stationair maar dan rijdt het treinstel ook binnen de kortste keren
langzaam.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7809
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE-2
« Reactie #822 Gepost op: 15 June 2011, 19:59:39 »
Spijtig.

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2635
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Artitec DE-2
« Reactie #823 Gepost op: 15 June 2011, 20:43:21 »
De stroom afname is dat het zelfde als de DE1 met die verende koper stripjes, deze heb ik bij mijn DE1 al veranderd.

Cor

Gert1

  • Gast
Re:Artitec DE-2
« Reactie #824 Gepost op: 15 June 2011, 20:48:04 »
het is namelijk de zelfde decoder als in de De-1 als ik mij niet vergis

Lijkt me tegenstrijdig met:
Het blijkt dat de allernieuwste versie 4.0 ESU geluidsdecoder is gemonteerd.

Diezelfde omroep op F7 is geen bewijs dat het dezelfde decoder is. Hooguit een bewijs dat men dezelfde geluidsfiles heeft gebruikt.

mvg,
Gert