Doel:€250.00
Donaties:€160.00

Per saldo:€-90.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 07-10-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Open dag MSG ‘s Hertogenbosch door MOVisser
Vandaag om 16:49:38
openen Liliput(?) rijtuigen door grossraumwagen
Vandaag om 16:47:52
Warmkast voor de AnyCubic resin printer. door MOVisser
Vandaag om 16:47:37
Ronald bouwt een 2-turnout Inglenook door Edsko Hekman
Vandaag om 16:41:57
Rondom Charlois door grossraumwagen
Vandaag om 16:36:45
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:22:26
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door borotof
Vandaag om 16:08:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:58:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:55:31
Plux 22 connectoren door RICROO
Vandaag om 15:53:36
RC poetstrein radiografisch bestuurd in h0 door BR24
Vandaag om 15:23:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:16:34
Goederenloods Zandvoort door MOVisser
Vandaag om 15:03:27
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door becasse
Vandaag om 14:45:09
de drie hoefijzers connectie door odaoda
Vandaag om 14:42:57
Terug naar spoor Ho 1/87 Duits door MOVisser
Vandaag om 14:37:40
Snelheid regelen decoder 611573 door borotof
Vandaag om 14:36:47
MODELSPOOR 2024 by MTD - 19 & 20 oktober 2024 in Edegem (B) door Frank Bunnik
Vandaag om 14:11:35
Win Digipet en LZV 200 centrale werkt ineens niet meer door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:56:10
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 12:51:51
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 12:40:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:32:12
modulebaan jaren 60 door rudi van der Craats
Vandaag om 12:25:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 12:19:07
241P SNCF, messing schaal-0, Benoit Semblat door hervé
Vandaag om 11:49:41
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Esufreak
Vandaag om 11:41:06
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:35
Modules van Kees Gorter door Biessendorf
Vandaag om 11:30:39
46210 draai zwenk dak wagen door ES44C4
Vandaag om 10:35:01
19 Toen door Benelux795
Vandaag om 10:31:51
  

Auteur Topic: Artitec DE-2  (gelezen 573403 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18596
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #825 Gepost op: 15 June 2011, 21:17:22 »
De1 = lokpilot 3.5
De2 = lokpilot 4.0

Zowel Gewoon als sound.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #826 Gepost op: 15 June 2011, 22:20:10 »
Zonder sound is het V3.0 (DE-1).

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18596
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #827 Gepost op: 15 June 2011, 23:15:36 »
Oja oeps

PieterW

  • Offline Offline
  • Berichten: 225
    • Gemeente Laagstad-Hoogdorp
Re:Artitec DE-2
« Reactie #828 Gepost op: 16 June 2011, 08:10:52 »
Loksound is versie 4 volgens het bijgeleverde testpapiertje.
Niet iedere kop is een Hondekop

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18596
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #829 Gepost op: 16 June 2011, 11:06:46 »
Ja bij de DE2 inderdaad.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3860
Re:Artitec DE-2
« Reactie #830 Gepost op: 16 June 2011, 11:26:21 »
Ook bij de nieuw uitgeleverde DE1

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18596
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE-2
« Reactie #831 Gepost op: 16 June 2011, 12:21:32 »
euh, ja ook.  ;D

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #832 Gepost op: 16 June 2011, 19:56:11 »
Heeft er iemand anders ook een DE-2 die gaat knorren alsof er iets aanloopt bij het duwen in een boog (vooral rechterboog) en op zijn kop liggend ook al met het draaistel in rechte stand?

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2130
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:Artitec DE-2
« Reactie #833 Gepost op: 16 June 2011, 20:36:30 »
Ja, maar die is van DKM  ;) ;D
Grtz!
Tedo

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10387
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec DE-2
« Reactie #834 Gepost op: 16 June 2011, 20:46:58 »
Hoi Illya,

Niet meer ;) Oplossing was simpel: Beetje vet in de cardankoppen, en de kardankop op het draaistel een paar 10e mm richting motor veschuiven op de as.


Grtzz,

Karst

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #835 Gepost op: 16 June 2011, 20:51:36 »
Euhh... en dat kan ik (en zonder garantieproblemen als het niet helpt)?  ::)
<bijna-leek>En wat voor vet?</bijna-leek>
Maar hoe kan dat dan alleen in één richting problemen geven eigenlijk, en in rechtse boog meer dan links (en op zijn kop altijd)?

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10387
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec DE-2
« Reactie #836 Gepost op: 16 June 2011, 20:54:59 »
Ja, eigenlijk niet dus... Dus terug naar de winkel.

Hoe het kan ? Verschil in uitslag links en rechts en misschien ook nog wel braampjes. Op de kop maakt de cardan ook een andere uitslag. Probeer hem maar eens te bewegen tijdens het draaien van de motor. Punt is, dat als de uitslag groot is, de cardan as bijna uit de koppen loopt, waardoor de boel gaat knorren.

Grtzz,

Karst

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #837 Gepost op: 16 June 2011, 21:02:17 »
Right...  :(
Bedankt  (y)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9865
    • belse roestkraam
Re:Artitec DE-2
« Reactie #838 Gepost op: 16 June 2011, 21:17:58 »
...en daar had de dkm dan weer geen last van.  ;D

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE-2
« Reactie #839 Gepost op: 16 June 2011, 22:07:24 »
Ik heb vast onvoldoende verstand van aandrijvingen, maar de Artitec cardan-aandrijving leek mij toch in essentie beter dan die rubberband-aandrijving van DKM (wier 2400-en trouwens wel cardans hadden en uitstekend reden, met een toepasselijke "knor" van de motor zelf).