Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Einde Koemo ballast ??? door MichielB
Vandaag om 18:57:36
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 18:15:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 16:44:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:43:58
Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 16:35:01
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door LMX
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
  

Auteur Topic: Roco NS plan V  (gelezen 525968 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10567
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1020 Gepost op: 05 juli 2012, 12:14:40 »
Ik durf de stelling wel aan dat er meer mensen zonder, dan met bovenleiding rijden
Ik ook... maar de reden is meestal niet dat ze een diesel- of stoomlijn uitbeelden maar dat ze bovenleiding te lastig, te duur of beide vinden.
No dress rehearsel, this is our life.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12320
    • sleutelspoor
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1021 Gepost op: 05 juli 2012, 12:21:40 »
Ze gaan over een jaar of wat (...) eerst met een NS 1200 komen. Ik denk dat die plan U nog wel even op zich zal laten wachten.

Had je maar voor de helft zekerheid ???
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8829
  • Hengelooo 1:160
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1022 Gepost op: 05 juli 2012, 12:49:07 »
dat ze bovenleiding te lastig, te duur of beide vinden.

of te lelijk...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10567
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1023 Gepost op: 05 juli 2012, 12:52:27 »
Nah, dat telt niet.
No dress rehearsel, this is our life.

Pauldg

  • Online Online
  • Berichten: 6445
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1024 Gepost op: 05 juli 2012, 13:30:14 »
Waarom niet? Een H0 bovenleidingdraad is zo dik als een steigerpijp  :)
Boomshanka!

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10567
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1025 Gepost op: 05 juli 2012, 13:35:02 »
We dwalen wel af... maar om het af te ronden; als je met elektrische treinstellen of trams rijdt (en dan bedoel ik waarvan het origineel elektrisch is  :P) moet er ook bovenleiding zijn. Ik hou niet zo van imaginaire bovenledingen....
No dress rehearsel, this is our life.

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1026 Gepost op: 05 juli 2012, 13:45:37 »
Nee, jij vindt dat er dan ook bovenleiding moet zijn :)
Groetjes, Bart

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10567
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1027 Gepost op: 05 juli 2012, 13:48:01 »
Ik hou niet zo van imaginaire bovenledingen....
Staat er dan ook.....  ;)

Dus kom maar op met foto's van de Roco plan V met panto tegen de draad.  ;D
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2012, 13:54:53 door Marc tramt. Reden: Zinliepniet »
No dress rehearsel, this is our life.

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1028 Gepost op: 05 juli 2012, 13:58:05 »
Gaat bij mij niet lukken, de rails liggen te dicht naast elkaar  ;D
Groetjes, Bart

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 745
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1029 Gepost op: 05 juli 2012, 14:49:10 »
Ik sluit zeker niet uit dat de koffie-versie t.z.t. gaat komen, want als fabrikant ga je natuurlijk zo'n model 'uitmelken'. De 431 zoals Roco nu uitgebracht heeft is m.i. niet echt een vreemde eend in de bijt want er zijn stellen, zoals Mispoes al heeft aangetoond ergens terug in deze draad, die begin 1982 nog zo reden. Ga er maar van uit dat de 431-438 tot in ieder geval ver in de jaren 70 in deze uitvoering kunnen worden ingezet.

Als Plan V leek even een vraag nav bovenstaande.
Wat zou er gewijzigd moeten worden aan de Roco Plan V om hem in zeg maar de jaren '90 te laten rijden ?

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8829
  • Hengelooo 1:160
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1030 Gepost op: 05 juli 2012, 15:02:07 »
-1e klasse streep vervangen door blokbaan
-deuren krijgen kleinere cabineramen
-passagiersramen vervangen door sprinterramen
-opschriften verplaatsen (w.o. treinstelnummer en vignetten)
-lettertype bakaanduiding vervangen door moderner type (Univers?)
-verplaatsen koersrollen
-grote zwarte 2'en aanbrengen als klasseaanduiding

Dan kan je treinstel mee tot ca. 1995.
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2012, 15:09:09 door Mispoes. Reden: dit ook nog »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1031 Gepost op: 05 juli 2012, 15:10:42 »
In aanvulling op Frank:

- Koersrollen inderdaad verplaatsen en kleiner (in hoogte) van Bk naar ABDk
- 2e klas aanduidingen aanbrengen
- Ventilatiesleuven van de zwenk zwaaideuren halen
- Sticker op glas bagage-deuren vervangen door pictogrammen boven d deuren
- Rolstoelpictogram aanbrengen
- 1e klas banken rood-grijs
- 2e klas banken rood

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1032 Gepost op: 05 juli 2012, 15:13:23 »
En wil je na 1995 gaan zitten, dan moet oo kde bagage-afdeling verbouwd worden tot compartiment met klapzittingen. Bagage-deuren worden dan vervangen door aan de ene zijde twee ramen en aan de andere zijde één raam, bij de meeste stellen overigens door glas met het driedelig schuifraam, dus geen Sprinterramen in dit gedeelte!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1033 Gepost op: 05 juli 2012, 15:15:22 »
Deuren kun je best laten zitten,
Banken moeten blauw/paars.
Voor de modernste versie

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1034 Gepost op: 05 juli 2012, 15:22:03 »
Voor de modernste versie kun je de bagage-deuren niet laten zitten Viktor. Rond 1995 zijn bij alle 38 V1-V3 treinstellen de bagage-deuren verwijderd.

Jij bent in de war met treinstellen uit de 800-900 serie. Een deel van dat materieelpark heeft haar POSTafdeling verloren en daarmee ook de schuifdeuren. Bij een ander deel hebben ze die deuren alleen afgesloten, maar niet verwijderd. De 800-900 is qua bakopbopuw echter toaal anders dan de door Roco uitgebrachte lage 400 serie.

Je zou voor dat vergelijk eigenlij keen Fleischmann Plan V (942 of 888) naast de Roco moeten houden (431) om de bakindeling te vergelijken.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974