Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Niekleair
Vandaag om 01:56:48
Onze 3d printer door PietB
Vandaag om 01:40:54
Cubana door sdz1976
Vandaag om 00:23:40
Wat vragen over het bouwen van een spoordijkje door barry1972
Vandaag om 00:21:47
Messing laddertje met precies gelijke sporten door roadster36
Vandaag om 00:11:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
02 december 2020, 23:53:32
BNLS werkspoor - NS 3908 door St00mboy
02 december 2020, 23:52:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ReneN
02 december 2020, 23:45:52
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig door Duikeend
02 december 2020, 23:36:08
Staalrollen in België: NMBS Shis, Shmmns en Shx wagens, begin jaren 80 met coils door T.Spat
02 december 2020, 23:10:22
Rondom Charlois door Frans8800
02 december 2020, 22:56:43
Frans loodsje et cetera door NS1220
02 december 2020, 22:54:30
Projekt 083-338 door Noordernet
02 december 2020, 22:52:18
Roco NS 200/300 Sik groen, model 2020, bedrijfsnummer 288 door 1200blauw
02 december 2020, 22:50:27
Een modelspoorbaan in het Hollandsche veld door Scratchbuilt
02 december 2020, 22:37:38
Werkplaats - (Baanplan H0) door Rondje_HO
02 december 2020, 22:17:40
EifelBurgenBahn door Krokodil68
02 december 2020, 22:05:24
Dinamo, wisselmotor werkt niet met PM32 en DMD917-v3. door Remco_Nzo
02 december 2020, 22:02:56
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
02 december 2020, 21:46:58
Piekstroom bij inschakelen servo's? door Menno
02 december 2020, 21:43:14
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door Frycio82
02 december 2020, 21:34:30
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
02 december 2020, 21:31:09
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Tjalling
02 december 2020, 21:16:42
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door MarkSpoor
02 december 2020, 21:15:05
Nieuwe baan, nu nog zonder naam... door Frank 123
02 december 2020, 21:12:45
Albert's fantasie in schaal 0e door Noordernet
02 december 2020, 21:00:05
Zimo decoder MX633, CV60 verandert niet de lichtintensiteit. door VvKan
02 december 2020, 20:56:09
Metrostel schiet door en wordt kunstwerk door Hendrik Jan
02 december 2020, 20:55:10
Ermehuizen anno 1974 door Duikeend
02 december 2020, 20:44:35
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
02 december 2020, 20:42:55
  

Auteur Topic: Roco NS plan V  (gelezen 356748 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9362
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1020 Gepost op: 05 juli 2012, 12:14:40 »
Ik durf de stelling wel aan dat er meer mensen zonder, dan met bovenleiding rijden
Ik ook... maar de reden is meestal niet dat ze een diesel- of stoomlijn uitbeelden maar dat ze bovenleiding te lastig, te duur of beide vinden.
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10882
    • sleutelspoor
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1021 Gepost op: 05 juli 2012, 12:21:40 »
Ze gaan over een jaar of wat (...) eerst met een NS 1200 komen. Ik denk dat die plan U nog wel even op zich zal laten wachten.

Had je maar voor de helft zekerheid ???
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8453
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1022 Gepost op: 05 juli 2012, 12:49:07 »
dat ze bovenleiding te lastig, te duur of beide vinden.

of te lelijk...
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9362
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1023 Gepost op: 05 juli 2012, 12:52:27 »
Nah, dat telt niet.
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4290
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1024 Gepost op: 05 juli 2012, 13:30:14 »
Waarom niet? Een H0 bovenleidingdraad is zo dik als een steigerpijp  :)
Boomshanka!

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9362
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1025 Gepost op: 05 juli 2012, 13:35:02 »
We dwalen wel af... maar om het af te ronden; als je met elektrische treinstellen of trams rijdt (en dan bedoel ik waarvan het origineel elektrisch is  :P) moet er ook bovenleiding zijn. Ik hou niet zo van imaginaire bovenledingen....
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2390
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1026 Gepost op: 05 juli 2012, 13:45:37 »
Nee, jij vindt dat er dan ook bovenleiding moet zijn :)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9362
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1027 Gepost op: 05 juli 2012, 13:48:01 »
Ik hou niet zo van imaginaire bovenledingen....
Staat er dan ook.....  ;)

Dus kom maar op met foto's van de Roco plan V met panto tegen de draad.  ;D
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2012, 13:54:53 door Marc tramt. Reden: Zinliepniet »
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2390
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1028 Gepost op: 05 juli 2012, 13:58:05 »
Gaat bij mij niet lukken, de rails liggen te dicht naast elkaar  ;D

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 715
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1029 Gepost op: 05 juli 2012, 14:49:10 »
Ik sluit zeker niet uit dat de koffie-versie t.z.t. gaat komen, want als fabrikant ga je natuurlijk zo'n model 'uitmelken'. De 431 zoals Roco nu uitgebracht heeft is m.i. niet echt een vreemde eend in de bijt want er zijn stellen, zoals Mispoes al heeft aangetoond ergens terug in deze draad, die begin 1982 nog zo reden. Ga er maar van uit dat de 431-438 tot in ieder geval ver in de jaren 70 in deze uitvoering kunnen worden ingezet.

Als Plan V leek even een vraag nav bovenstaande.
Wat zou er gewijzigd moeten worden aan de Roco Plan V om hem in zeg maar de jaren '90 te laten rijden ?

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8453
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1030 Gepost op: 05 juli 2012, 15:02:07 »
-1e klasse streep vervangen door blokbaan
-deuren krijgen kleinere cabineramen
-passagiersramen vervangen door sprinterramen
-opschriften verplaatsen (w.o. treinstelnummer en vignetten)
-lettertype bakaanduiding vervangen door moderner type (Univers?)
-verplaatsen koersrollen
-grote zwarte 2'en aanbrengen als klasseaanduiding

Dan kan je treinstel mee tot ca. 1995.
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2012, 15:09:09 door Mispoes. Reden: dit ook nog »
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4428
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1031 Gepost op: 05 juli 2012, 15:10:42 »
In aanvulling op Frank:

- Koersrollen inderdaad verplaatsen en kleiner (in hoogte) van Bk naar ABDk
- 2e klas aanduidingen aanbrengen
- Ventilatiesleuven van de zwenk zwaaideuren halen
- Sticker op glas bagage-deuren vervangen door pictogrammen boven d deuren
- Rolstoelpictogram aanbrengen
- 1e klas banken rood-grijs
- 2e klas banken rood

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4428
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1032 Gepost op: 05 juli 2012, 15:13:23 »
En wil je na 1995 gaan zitten, dan moet oo kde bagage-afdeling verbouwd worden tot compartiment met klapzittingen. Bagage-deuren worden dan vervangen door aan de ene zijde twee ramen en aan de andere zijde één raam, bij de meeste stellen overigens door glas met het driedelig schuifraam, dus geen Sprinterramen in dit gedeelte!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4215
  • 77*
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1033 Gepost op: 05 juli 2012, 15:15:22 »
Deuren kun je best laten zitten,
Banken moeten blauw/paars.
Voor de modernste versie

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4428
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1034 Gepost op: 05 juli 2012, 15:22:03 »
Voor de modernste versie kun je de bagage-deuren niet laten zitten Viktor. Rond 1995 zijn bij alle 38 V1-V3 treinstellen de bagage-deuren verwijderd.

Jij bent in de war met treinstellen uit de 800-900 serie. Een deel van dat materieelpark heeft haar POSTafdeling verloren en daarmee ook de schuifdeuren. Bij een ander deel hebben ze die deuren alleen afgesloten, maar niet verwijderd. De 800-900 is qua bakopbopuw echter toaal anders dan de door Roco uitgebrachte lage 400 serie.

Je zou voor dat vergelijk eigenlij keen Fleischmann Plan V (942 of 888) naast de Roco moeten houden (431) om de bakindeling te vergelijken.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974