Doel:€250.00
Donaties:€105.00

Per saldo:€-145.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 26-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

[BNLS-actie] Tolhuisje in 0, H0 en N door spoor0
Vandaag om 12:37:51
Rocrail gebruikersgroep door ron.kraaijkamp
Vandaag om 12:35:45
IC Berlijn in H0. Welke rijtuigen heb ik nodig? door Martijn de Kuiper
Vandaag om 12:32:05
Projekt 083-338 door Reinout van Rees
Vandaag om 12:32:02
Ombouw DB Donnerbüchse Befehlswagen Weinert 9258 door MathynK
Vandaag om 12:30:52
Raadplaatje door Falkenberg
Vandaag om 12:28:21
Waarom bij Lenz geen diodes bij ongedetecteerde door Ronald Koerts
Vandaag om 12:25:49
Philotrain NS C10c (ex. SS), kit 15c door MathynK
Vandaag om 12:20:24
Ronald bouwt een echte Micro Layout! door Ronald Halma
Vandaag om 12:16:17
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door ingenium secundus
Vandaag om 12:14:07
NS 6100 van GM&S door Ivo tB
Vandaag om 12:09:38
Postwagen/Dg HSM P445 / NS 2001 in messing. Schaal 0. door 1795
Vandaag om 12:09:28
Graag advies over nieuwe kleine digitale baan H0: Kerst 2020 door Herman_C
Vandaag om 12:08:01
NS modelbaan Hoekdam H0 door Joran
Vandaag om 12:05:14
Relaisbesturing of toch Arduino? door bask185
Vandaag om 11:50:49
Piko h0 NS 2200 door Chris
Vandaag om 11:37:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:33:50
Kopen in de VS door RBlok
Vandaag om 11:30:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 10:45:56
Van Fleischmann spoor N, naar beginner Märklin spoor h0 digitaal door Vaper76
Vandaag om 10:24:53
Langstraatspoorlijn modulebaan door Langstraatspoorlijn
Vandaag om 10:15:54
Station Apeldoorn, op foto's en ansichtkaarten door Bart spruitje
Vandaag om 09:47:53
Fleischmann nostalgie film door zuylen
Vandaag om 09:44:26
B-Models containerdraagwagens - Hoe zijn de ervaringen? door henk
Vandaag om 09:33:27
Roco Plan V geeft zichzelf andere adresnummers door v140
Vandaag om 09:08:09
Arcomora: ARLOCO bezetmelder door erikkral
Vandaag om 08:57:37
Minimale lengte terugmeldsectie door VvKan
Vandaag om 08:37:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 08:15:53
RhB Ge6/6I Messingbouwverslag door Duikeend
Vandaag om 07:52:14
Bouw Br 03 001 Borsig door puntenglijder
Vandaag om 07:34:29
  

Auteur Topic: Roco NS plan V  (gelezen 352340 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9321
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1020 Gepost op: 05 juli 2012, 12:14:40 »
Ik durf de stelling wel aan dat er meer mensen zonder, dan met bovenleiding rijden
Ik ook... maar de reden is meestal niet dat ze een diesel- of stoomlijn uitbeelden maar dat ze bovenleiding te lastig, te duur of beide vinden.
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10853
    • sleutelspoor
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1021 Gepost op: 05 juli 2012, 12:21:40 »
Ze gaan over een jaar of wat (...) eerst met een NS 1200 komen. Ik denk dat die plan U nog wel even op zich zal laten wachten.

Had je maar voor de helft zekerheid ???
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8454
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1022 Gepost op: 05 juli 2012, 12:49:07 »
dat ze bovenleiding te lastig, te duur of beide vinden.

of te lelijk...
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9321
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1023 Gepost op: 05 juli 2012, 12:52:27 »
Nah, dat telt niet.
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4224
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1024 Gepost op: 05 juli 2012, 13:30:14 »
Waarom niet? Een H0 bovenleidingdraad is zo dik als een steigerpijp  :)
Boomshanka!

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9321
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1025 Gepost op: 05 juli 2012, 13:35:02 »
We dwalen wel af... maar om het af te ronden; als je met elektrische treinstellen of trams rijdt (en dan bedoel ik waarvan het origineel elektrisch is  :P) moet er ook bovenleiding zijn. Ik hou niet zo van imaginaire bovenledingen....
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2391
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1026 Gepost op: 05 juli 2012, 13:45:37 »
Nee, jij vindt dat er dan ook bovenleiding moet zijn :)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9321
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1027 Gepost op: 05 juli 2012, 13:48:01 »
Ik hou niet zo van imaginaire bovenledingen....
Staat er dan ook.....  ;)

Dus kom maar op met foto's van de Roco plan V met panto tegen de draad.  ;D
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2012, 13:54:53 door Marc tramt. Reden: Zinliepniet »
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2391
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1028 Gepost op: 05 juli 2012, 13:58:05 »
Gaat bij mij niet lukken, de rails liggen te dicht naast elkaar  ;D

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 717
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1029 Gepost op: 05 juli 2012, 14:49:10 »
Ik sluit zeker niet uit dat de koffie-versie t.z.t. gaat komen, want als fabrikant ga je natuurlijk zo'n model 'uitmelken'. De 431 zoals Roco nu uitgebracht heeft is m.i. niet echt een vreemde eend in de bijt want er zijn stellen, zoals Mispoes al heeft aangetoond ergens terug in deze draad, die begin 1982 nog zo reden. Ga er maar van uit dat de 431-438 tot in ieder geval ver in de jaren 70 in deze uitvoering kunnen worden ingezet.

Als Plan V leek even een vraag nav bovenstaande.
Wat zou er gewijzigd moeten worden aan de Roco Plan V om hem in zeg maar de jaren '90 te laten rijden ?

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8454
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1030 Gepost op: 05 juli 2012, 15:02:07 »
-1e klasse streep vervangen door blokbaan
-deuren krijgen kleinere cabineramen
-passagiersramen vervangen door sprinterramen
-opschriften verplaatsen (w.o. treinstelnummer en vignetten)
-lettertype bakaanduiding vervangen door moderner type (Univers?)
-verplaatsen koersrollen
-grote zwarte 2'en aanbrengen als klasseaanduiding

Dan kan je treinstel mee tot ca. 1995.
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2012, 15:09:09 door Mispoes. Reden: dit ook nog »
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4420
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1031 Gepost op: 05 juli 2012, 15:10:42 »
In aanvulling op Frank:

- Koersrollen inderdaad verplaatsen en kleiner (in hoogte) van Bk naar ABDk
- 2e klas aanduidingen aanbrengen
- Ventilatiesleuven van de zwenk zwaaideuren halen
- Sticker op glas bagage-deuren vervangen door pictogrammen boven d deuren
- Rolstoelpictogram aanbrengen
- 1e klas banken rood-grijs
- 2e klas banken rood

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4420
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1032 Gepost op: 05 juli 2012, 15:13:23 »
En wil je na 1995 gaan zitten, dan moet oo kde bagage-afdeling verbouwd worden tot compartiment met klapzittingen. Bagage-deuren worden dan vervangen door aan de ene zijde twee ramen en aan de andere zijde één raam, bij de meeste stellen overigens door glas met het driedelig schuifraam, dus geen Sprinterramen in dit gedeelte!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4215
  • 77*
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1033 Gepost op: 05 juli 2012, 15:15:22 »
Deuren kun je best laten zitten,
Banken moeten blauw/paars.
Voor de modernste versie

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4420
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1034 Gepost op: 05 juli 2012, 15:22:03 »
Voor de modernste versie kun je de bagage-deuren niet laten zitten Viktor. Rond 1995 zijn bij alle 38 V1-V3 treinstellen de bagage-deuren verwijderd.

Jij bent in de war met treinstellen uit de 800-900 serie. Een deel van dat materieelpark heeft haar POSTafdeling verloren en daarmee ook de schuifdeuren. Bij een ander deel hebben ze die deuren alleen afgesloten, maar niet verwijderd. De 800-900 is qua bakopbopuw echter toaal anders dan de door Roco uitgebrachte lage 400 serie.

Je zou voor dat vergelijk eigenlij keen Fleischmann Plan V (942 of 888) naast de Roco moeten houden (431) om de bakindeling te vergelijken.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974