Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

wat zijn de juiste cv instellingen door hutski1
Vandaag om 17:43:17
Metrostel schiet door en wordt kunstwerk door Rob E.
Vandaag om 17:42:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ingenium secundus
Vandaag om 17:40:06
BNLS werkspoor - NS 3908 door Carel Ruysink
Vandaag om 17:33:57
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door BartvD
Vandaag om 17:30:14
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door ChrisTM
Vandaag om 17:28:55
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Rich M.
Vandaag om 17:05:20
Zimo decoder MX633, CV60 verandert niet de lichtintensiteit. door VvKan
Vandaag om 17:04:04
Piekstroom bij inschakelen servo's? door Locofiel
Vandaag om 17:03:15
Roco NS 200/300 Sik groen, model 2020, bedrijfsnummer 288 door spoorzeven
Vandaag om 16:58:41
Ermehuizen anno 1974 door Eric B
Vandaag om 16:48:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door GORILLUS
Vandaag om 16:45:05
Tussen Vlaamse velden... door Scratchbuilt
Vandaag om 16:41:35
ESU LokProgrammer, hoe andere decoders uitlezen? door DelticPower
Vandaag om 16:37:45
De Hondsrugbaan, H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:31:27
EifelBurgenBahn door Wim Vink
Vandaag om 16:29:02
Dönsdorfer Bauberichte door charp
Vandaag om 16:28:21
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam door Wim Vink
Vandaag om 16:27:43
Online presentatie tramlijn Alkmaar - Amsterdam door Pauldg
Vandaag om 16:12:28
VERPLAATST: Adventskalender, uit welke religie? door Bert van Gelder
Vandaag om 15:57:41
VERPLAATST: Dinamo PM32, MRP, ervaringen gevraagd. door Bert van Gelder
Vandaag om 15:44:05
VERPLAATST: Dinamo, wisselmotor werkt niet met PM32 en DMD917-v3. door Bert van Gelder
Vandaag om 15:42:54
Mauritsburg (H0) door cor_b
Vandaag om 15:41:29
Wat vragen over het bouwen van een spoordijkje door arnout
Vandaag om 15:34:52
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Rob E.
Vandaag om 15:34:41
Amsterdam Weesperpoort als nieuw station door Modellbahnwagen
Vandaag om 15:14:31
Roco 2020, nieuws van de fabrikant door ex-DR V100
Vandaag om 15:07:24
Dinamo PM32, MRP, ervaringen gevraagd. door bernardrood
Vandaag om 15:05:16
ET-30 Koppeling en Pantograaf door Quinzeedied
Vandaag om 15:00:59
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Kronefan
Vandaag om 14:58:22
  

Auteur Topic: Roco NS plan V  (gelezen 356666 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9359
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1020 Gepost op: 05 juli 2012, 12:14:40 »
Ik durf de stelling wel aan dat er meer mensen zonder, dan met bovenleiding rijden
Ik ook... maar de reden is meestal niet dat ze een diesel- of stoomlijn uitbeelden maar dat ze bovenleiding te lastig, te duur of beide vinden.
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10882
    • sleutelspoor
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1021 Gepost op: 05 juli 2012, 12:21:40 »
Ze gaan over een jaar of wat (...) eerst met een NS 1200 komen. Ik denk dat die plan U nog wel even op zich zal laten wachten.

Had je maar voor de helft zekerheid ???
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8453
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1022 Gepost op: 05 juli 2012, 12:49:07 »
dat ze bovenleiding te lastig, te duur of beide vinden.

of te lelijk...
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9359
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1023 Gepost op: 05 juli 2012, 12:52:27 »
Nah, dat telt niet.
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4289
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1024 Gepost op: 05 juli 2012, 13:30:14 »
Waarom niet? Een H0 bovenleidingdraad is zo dik als een steigerpijp  :)
Boomshanka!

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9359
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1025 Gepost op: 05 juli 2012, 13:35:02 »
We dwalen wel af... maar om het af te ronden; als je met elektrische treinstellen of trams rijdt (en dan bedoel ik waarvan het origineel elektrisch is  :P) moet er ook bovenleiding zijn. Ik hou niet zo van imaginaire bovenledingen....
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2390
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1026 Gepost op: 05 juli 2012, 13:45:37 »
Nee, jij vindt dat er dan ook bovenleiding moet zijn :)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9359
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1027 Gepost op: 05 juli 2012, 13:48:01 »
Ik hou niet zo van imaginaire bovenledingen....
Staat er dan ook.....  ;)

Dus kom maar op met foto's van de Roco plan V met panto tegen de draad.  ;D
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2012, 13:54:53 door Marc tramt. Reden: Zinliepniet »
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2390
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1028 Gepost op: 05 juli 2012, 13:58:05 »
Gaat bij mij niet lukken, de rails liggen te dicht naast elkaar  ;D

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 715
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1029 Gepost op: 05 juli 2012, 14:49:10 »
Ik sluit zeker niet uit dat de koffie-versie t.z.t. gaat komen, want als fabrikant ga je natuurlijk zo'n model 'uitmelken'. De 431 zoals Roco nu uitgebracht heeft is m.i. niet echt een vreemde eend in de bijt want er zijn stellen, zoals Mispoes al heeft aangetoond ergens terug in deze draad, die begin 1982 nog zo reden. Ga er maar van uit dat de 431-438 tot in ieder geval ver in de jaren 70 in deze uitvoering kunnen worden ingezet.

Als Plan V leek even een vraag nav bovenstaande.
Wat zou er gewijzigd moeten worden aan de Roco Plan V om hem in zeg maar de jaren '90 te laten rijden ?

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8453
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1030 Gepost op: 05 juli 2012, 15:02:07 »
-1e klasse streep vervangen door blokbaan
-deuren krijgen kleinere cabineramen
-passagiersramen vervangen door sprinterramen
-opschriften verplaatsen (w.o. treinstelnummer en vignetten)
-lettertype bakaanduiding vervangen door moderner type (Univers?)
-verplaatsen koersrollen
-grote zwarte 2'en aanbrengen als klasseaanduiding

Dan kan je treinstel mee tot ca. 1995.
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2012, 15:09:09 door Mispoes. Reden: dit ook nog »
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Jeroen Water

  • Online Online
  • Berichten: 4428
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1031 Gepost op: 05 juli 2012, 15:10:42 »
In aanvulling op Frank:

- Koersrollen inderdaad verplaatsen en kleiner (in hoogte) van Bk naar ABDk
- 2e klas aanduidingen aanbrengen
- Ventilatiesleuven van de zwenk zwaaideuren halen
- Sticker op glas bagage-deuren vervangen door pictogrammen boven d deuren
- Rolstoelpictogram aanbrengen
- 1e klas banken rood-grijs
- 2e klas banken rood

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

Jeroen Water

  • Online Online
  • Berichten: 4428
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1032 Gepost op: 05 juli 2012, 15:13:23 »
En wil je na 1995 gaan zitten, dan moet oo kde bagage-afdeling verbouwd worden tot compartiment met klapzittingen. Bagage-deuren worden dan vervangen door aan de ene zijde twee ramen en aan de andere zijde één raam, bij de meeste stellen overigens door glas met het driedelig schuifraam, dus geen Sprinterramen in dit gedeelte!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4215
  • 77*
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1033 Gepost op: 05 juli 2012, 15:15:22 »
Deuren kun je best laten zitten,
Banken moeten blauw/paars.
Voor de modernste versie

Jeroen Water

  • Online Online
  • Berichten: 4428
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco plan V NS
« Reactie #1034 Gepost op: 05 juli 2012, 15:22:03 »
Voor de modernste versie kun je de bagage-deuren niet laten zitten Viktor. Rond 1995 zijn bij alle 38 V1-V3 treinstellen de bagage-deuren verwijderd.

Jij bent in de war met treinstellen uit de 800-900 serie. Een deel van dat materieelpark heeft haar POSTafdeling verloren en daarmee ook de schuifdeuren. Bij een ander deel hebben ze die deuren alleen afgesloten, maar niet verwijderd. De 800-900 is qua bakopbopuw echter toaal anders dan de door Roco uitgebrachte lage 400 serie.

Je zou voor dat vergelijk eigenlij keen Fleischmann Plan V (942 of 888) naast de Roco moeten houden (431) om de bakindeling te vergelijken.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974