Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:40:43
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door MOVisser
Vandaag om 17:27:34
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:23:18
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 17:22:24
Modeltreinen Pierre Dominique door Rob Ellerman
Vandaag om 17:09:49
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
Vandaag om 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:06:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:59:08
Het Boemeltje - Electronica door Huup
Vandaag om 16:19:14
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:56:40
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
Vandaag om 15:29:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:16:28
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:14:24
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:13:44
Handregelaar aan IB Basic door Joz
Vandaag om 14:58:59
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
Vandaag om 14:45:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 14:08:49
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:08:20
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
Vandaag om 09:14:29
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 08:35:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frits C
Vandaag om 06:47:18
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Frans loodsje et cetera door Scratchbuilt
17 June 2025, 22:54:41
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
17 June 2025, 21:17:09
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
17 June 2025, 20:54:52

Auteur Topic: Westerweel (HO, Brabant, 1985-1995)  (gelezen 88747 keer)

chauffeurtjenuenen

• Offline Offline
Re:Westerweel (HO, Brabant, 1985-1995)
« Reactie #60 Gepost op: 18 July 2011, 19:59:04 »
@chauffeurtjenuenen

Er zijn ook auto's van Vos ja. Ik heb er zelf 1, gewonnen op de koninginnenmarkt lotto hier in Oss.
Maar er zijn ook betere modellen geloof ik, maar daar heb ik me nooit zo in verdiept. Nog niet tenminste!
Ik zou graag een vrachtwagen willen hebben waar nog Harry Vos op staat ipv Vos Logistics.

ik eigenlijk wel.
het is meer voor een kennis van mijn die jaren bij vos veendam breukelen en ede heeft gereden
ik spoor niet want ik loop niet op rails

Automatic-rock

• Offline Offline
  • Impressionistisch Modelbouwer
    • Modelspoor op Automatic-rock.nl
« Reactie #61 Gepost op: 17 August 2011, 20:51:22 »
Ben nu eindelijk aan de eerste 2 module bakken begonnen. IK ben begonnen met een frame van hout en mdf dat met spijkers en lijm vastgezet is:

Daarna heb ik de achterwand van multiplex er tegenaan gelijmd+gespijkerd+geschroefd:

Hetzelfde bij de 2e bak:

Nogmaals de 2 bakken naast elkaar.

De achterwand met het grote gat erin is uiteraard om de trein erdoor te laten. Maar in deze hoek komt nog een gebogen achterwand.

Deze wordt van iets dunner multiplex gemaakt. Zo'n plaat is 61x122cm. Precies de goede maat opzich, alleen is het zo niet te buigen. Ik heb hem daarom doormidden moeten zagen en de stukken die eerst boven elkaar zaten nu naast elkaar gelijmd, met een kartonnetje aan de achterkant:

Na droging laat de plaat zich prima buigen:

En door het kartonnetje geen knik op de naad:

Op de baan geplaatst ziet dat er zo uit:

let niet op de rommel  :-[
De gebogen achterwand zit er nog niet in. Ik ga eerst de spoordijk maken en het spoor leggen zodat ik het gat in de gebogen achterwand zo klein mogelijk kan houden.

Ik heb vast de eerste plaat floormate neergelegd en uit de huisjesdoos even een huisje opgevist.

Met stift heb ik vast even de weg getekend die ongeveer daar gemaakt gaat worden. En dan met een AKI het spoor over :)

Volgende keer verder met het spelen met floormate :)

Hartelijke groet,
Benno
Vriendelijke groet, Benno

Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op: automatic-rock.nl

Automatic-rock

• Offline Offline
« Reactie #62 Gepost op: 18 August 2011, 21:03:04 »
Ik heb wat verder gespeeld met het landschap. Ik heb voor jullie even een schets gemaakt wat ik in m'n hoofd heb:

Het linker deel op de tekening is wat je in de foto's hierboven ziet, met links de gebogen achterwand in de hoek en de overweg met de AKI.
Ik wil in mijn baan vooral herinneringen uit mijn jeugd verbeelden. Zo gingen ik vaak met mijn moeder binnendoor naar oma (als we met de hele familie gingen reed mijn vader en die rijd liever via de snelweg ;)). We kwamen dan altijd onder dit viaduct door:

Nu is dit geen spoorviaduct zoals je ziet, maar hier niet ver vandaag in 's-Hertogenbosch, of net een paar meter erbuiten eigenlijk, is een vergelijkbaar viaduct te zien:

foto van Google streetview

Ook ben ik van plan er een winters landschap van te maken. Geen dik pak sneeuw, maar zo bijna transparant wit laagje sneeuw. Ik geloof dat het 2 jaar geleden was dat er op Rail een duitse baan was met precies zo'n winterlandschap als ik wil. Ik moet binnenkort de foto's opzoeken en proberen te achterhalen van wie die baan was. Misschien kunnen ze mij tips geven :)
Of weet iemand zo al welke baan ik bedoel??

Automatic-rock

• Offline Offline
« Reactie #63 Gepost op: 28 August 2011, 18:32:21 »
De afgelopen week ben ik weer iets verder gekomen.
Het eerste probleem was dat mijn floormate platen eigenlijk wat te hoog lagen. Ik had daarom het idee om om de floormate over de mdf-dwarsverbindingen te maken ipv erop. Dit had ook nog als extra voordeel dat de platen op de aluminium dragers zouden rusten.

Als snel bleek dat met een mes dit geen doen was. Daarom heb ik zelf maar een snijdraad gemaakt. We hadden nog een weerstand liggen die gesloopt kon worden:

Deze werd een stukje afgewikkeld en afgeknipt.

Het afgeknipte draad spande ik op een plaat:

Door er +/-1,8A doorheen te jagen kon de floormate prima gesneden worden:

Ondertussen is in de hoek de gebogen achterwand gemaakt:

Om te passen of de trein er doorheen gaat gebruik ik altijd de Lima hondekop omdat deze eigenlijk te breed is. Dus als de hondekop er door kan, dan kan alles erdoor :)

In dit hoekje kom een stukje brabants bos/duinlandschap zoals dit langs de lijn Oss-'s Hertogenbosch te vinden is. Ik heb onderstaand huisje uit de huisjesdoos gevist en dit lijkt mij wel een kanshebber. Hij is iig netjes in elkaar gelijmd, met wat pimpwerk is hier wel iets van te maken.

De groene barrak die ik ook gevonden hebt leek mij wel leuk als grote schuur tussen de bomen. Dan misschien wat oude auto's en rommel er omheen. Ik zie het al voor me :)

Het kartonnetje links is om voor mezelf een impressie te geven van het weggentje dat daar gaat lopen, en dan hier met een AKI het spoor over:

Wat vinden jullie ervan??

NS264

• En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
    • Midland
« Reactie #64 Gepost op: 28 August 2011, 20:16:09 »
Hoi,

Het enige wat niet Nederlands is aan het huisje is het dak, ik bedoel dan die open punt bovenin. Bij de meeste huizen is dat gewoon een egaal gedekt dak. Maar goed dat is een kleinigheidje, voor de rest kan die goed in een Nederlandse omgeving!

Suuces verder, Koen ;)

« Laatst bewerkt op: 28 August 2011, 20:18:12 door KoenF »
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Automatic-rock

• Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 26 October 2011, 16:21:38 »
Ondanks dat de een na de andere baan gesloopt wordt hier op het forum (en gelukkig ook weer opgebouwd) ga ik stug verder met mijn baan. Al zij het in een tergend langzaam tempo ;)
Momenteel ben ik bezig met de elektronica van de wissels in het linker gedeelte van het schaduwstation, maar dat is niet echt interessant om hier te tonen... Zodra dat klaar is en functioneert kunnen ook daar de modulebakken boven komen. Dan heb ik alle bakken voor het paradedeel gereed en kan ik mij op het landschap storten (kan niet wachten). Op Eurospoor zal ik dan ook vooral op zoek gaan naar aankleding van het landschap.

Maargoed, dat de elektronica nog niet klaar is weerhoud mij er niet van om vast het één en ander uit te proberen.
Met een stuk karton en 3 sneedjes is snel een impressie van een viaduct gemaakt:

Rechts van de weg komt een huisje van Hollandscale te staan. Links ben ik nog niet over uit. Een geschikt huisje heb ik sowieso niet, maar ik probeer met deze oude modellen het formaat en richting van een zelf te bouwen huisje te bepalen. Dit zijn andere opties:

Hier het voorgaande huisje in de lengterichting gezet

Uitproberen hoe een groot gezinshuis eruit ziet op deze plek:

Of juist een heel klein huisje:

Ik ben er nog niet uit. Van de 4 foto's neig ik momenteel nog het meest naar een huisje van het formaat en richting zoals op de 2e foto. Wat denken jullie??

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #66 Gepost op: 26 October 2011, 16:32:38 »

ik ga voor deze. En waarom? het geeft een asymetrich beeld, terwijl de opzet wel symetrisch is. Twee juizen tegenover elkaar in dezelfde richting, maar afwijkend qua grootte. Het geeft iets van dynamiek binnen de statische opstelling. Zeker doordat je de grootste net iets naar achteren hebt geplaatst. En ik zou zelfs deze twee woningen gebruiken, daar ze beide even saai zijn. Dat en de garage erbij , daarmee benadruk je de asymetrie.

Groet,
Michel

Automatic-rock

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 29 October 2011, 09:27:46 »
Bedankt tothebeach voor je goed onderbouwde antwoord! Ik ga er nog eens over denken :)
Het duurt nog wel even voordat ik een beslissing moet nemen.

Eurospoor was een succes. Er stond een besneeuwde baan waar ik wat inspiratie kon opdoen. Al wil ik niet zo'n dik pak sneeuw.
Dit zijn mijn aankopen:

Die containerwagon wou ik al heel lang hebben. Vroeger stond mijn school aan de Spoorlaan in Oss. En tijdens wiskunde en andere lessen. had ik altijd een mooi uitzicht op het spoor. En de kleine Bell-containers zijn mij altijd bij gebleven. :)
Verder heb ik sneeuw gekocht, poppetjes voor in de sneeuw, 3 simpele containers, 9 autootjes (ben vooral blij met mijn Mitsubishi voor €1,-.., er zijn te weinig japanse modelauto's uit de jaren 80), en verder nog wat landschapsspul en fosforbrons om stroomafnemers te maken.

Automatic-rock

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 28 November 2011, 14:55:22 »
Vandaag ben ik jarig! :)
En daar hoort een kado bij natuurlijk:

Ik wou al heel lang een ICE. De laatste jaren ben ik eigenlijk materieel aan het kopen wat ik in mijn modelspoorjeugd altijd wou hebben maar niet kon betalen. Zoals vorig jaar de plan V en een complete tiendelige TGV PSE. Die laatste duurde wel lang voordat ik alle 10 de delen had, daarom nu maar voor de aller eerste ICE gekozen, want die bestaat maar uit 5 delen. Scheelt ook ruimte in m'n schaduwstation en past beter in mijn tijdperk (al kwam hij normaal gesproken niet in Nederland zover ik weer).

Al met al, ik ben een gelukkige jarige job  ;D
De nieuwe nummer 1 op de most-wanted-list is een Lima IRM, en verdere uitbreiding van mijn +/-1990 containertrein

Nederduitsemeester

• Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 28 November 2011, 15:08:50 »
Je kan 'm wel laten rijden, maar dan zal je toch wel een 218 en de 3737 aan moeten schaffen ;).

Het is wel een uniek treinstel, wordt deze nog gemaakt door een modelspoorfabrikant?
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Automatic-rock

• Offline Offline
« Reactie #70 Gepost op: 28 November 2011, 15:18:37 »
Je kan 'm wel laten rijden, maar dan zal je toch wel een 218 en de 3737 aan moeten schaffen ;).

Het is wel een uniek treinstel, wordt deze nog gemaakt door een modelspoorfabrikant?

:D
Als iemand mij een 3737 doneert dan betaal ik die 218 zelf wel om deze samenstelling na te maken ;D

Ik weet niet of Fleischmann hem nog in z'n programma heeft. Maar ik koop bijna alles 2e hands, ook deze ICE komt van marktplaats. Er zat ook nog een restaurantrijtuig bij, maar die hoort bij de ICE1, dus die gaat weer terug op marktplaats.

Fokke

• Offline Offline
  • 27 *'tjes
« Reactie #71 Gepost op: 29 November 2011, 11:27:13 »

Kan ook zonder 3737  ;)

Bij de buren

Effe scrolle  ;)

« Laatst bewerkt op: 29 November 2011, 11:33:44 door Fokke. Reden: Foto vervangen door linkje »
Met vriendelijke groet uit Fryslân,

Fokke

Tim Lubbers

• Offline Offline
  • ***** ** 7
    • De bouw van Daventria.
« Reactie #72 Gepost op: 29 November 2011, 11:29:17 »
ik zie hem niet  :P :P :P :P :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-X :-X :-X :-X :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
De bouw van Daventria.

Fokke

• Offline Offline
  • 27 *'tjes
« Reactie #73 Gepost op: 29 November 2011, 11:34:16 »
Nu wel? Fotootje veranderd in linkje
Met vriendelijke groet uit Fryslân,

Fokke

Tim Lubbers

• Offline Offline
  • ***** ** 7