Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
  

Auteur Topic: Deining in Dönsdorf  (gelezen 544717 keer)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5541
  • Team Mitropa
Re: BNLS Baanbreker - Deining in Dönsdorf
« Reactie #690 Gepost op: 11 oktober 2012, 22:56:15 »
ford taunus 12 m 1962
type ervoor had de bijnaam wereldbolletje ,zelfde model alleen andere grille
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2012, 22:59:25 door roadster36 »

C_Jabaaij

  • Offline Offline
  • Berichten: 897
  • Eschburg
Re: BNLS Baanbreker - Deining in Dönsdorf
« Reactie #691 Gepost op: 11 oktober 2012, 23:19:06 »
De trein is Eschburg gepasseerd.

Koos Jabaaij.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Deining in Dönsdorf
« Reactie #692 Gepost op: 12 oktober 2012, 07:57:37 »
Dank voor alle reacties. :)
De auto is inderdaad een Ford 12M, met de M van Meisterstück. Het modelletje is van Brekina, evenals de caravan.

Groet,
Bas

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: BNLS Baanbreker - Deining in Dönsdorf
« Reactie #693 Gepost op: 12 oktober 2012, 08:33:41 »
Leuk intermezzo met de trein, maar dit is toch niet het einde?

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Bas23

  • Offline Offline
  • Berichten: 316
Re: BNLS Baanbreker - Deining in Dönsdorf
« Reactie #694 Gepost op: 12 oktober 2012, 08:52:52 »
Leuk verhaal weer Bas ;D blijft spannend.
Wat het lampjes controleren betreft..
Beroepschauffeurs horen dit inderdaad te controleren.
Maar als je met een vaste wagen rijd weet je meestal wel wat er
wel en niet functioneert. En tegenwoordig is bijna alles led en xenon (y)
Dus leeft veel langer als de gewone verlichting.

Gr Bas
Esu Ecos II, Fleischmann profirails, Tijdperk II/III,
Esu,Fleischmann,Roco,Faller,Vollmer.

jakop

  • Gast
Re: BNLS Baanbreker - Deining in Dönsdorf
« Reactie #695 Gepost op: 12 oktober 2012, 10:25:08 »
Gemene klier!! Wij willen ook weten wat er besproken is...moet ik er nog een nacht van wakker liggen?  ;D  ;D

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Deining in Dönsdorf
« Reactie #696 Gepost op: 12 oktober 2012, 12:07:20 »
Die cliffhangers houden de spanning er wel in, hè? Zal ik mijn volgende verhaal cliffhangerloos maken om de tere zieltjes een beetje te ontzien? ;) :D  Het verhaal Caravan krijgt een vervolg. Daarvoor vliegen achter de schermen berichten heen en weer. Wacht maar af. :P

@ Andere Bas:  Dank voor de toevoeging.

Groet,
Bas

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re: BNLS Baanbreker - Deining in Dönsdorf
« Reactie #697 Gepost op: 12 oktober 2012, 14:07:22 »
NEE, niet cliffhangerloos. Ik hou van deze spanning!
Gaaf verhaal Bas! Hopelijk niet gebaseerd op eigen ervaring?  :)

Groet,
Michel

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: BNLS Baanbreker - Deining in Dönsdorf
« Reactie #698 Gepost op: 13 oktober 2012, 09:38:20 »
Nog geen nieuws te zien hier.
*gaat teleurgesteld van de zaterdag "geniete" * :-\
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Deining in Dönsdorf
« Reactie #699 Gepost op: 13 oktober 2012, 17:10:07 »
@ Michel:  Gelukkig niet.
@ Floris:  Het leven gaat soms niet zo snel. De caravan zal nog wel onderweg zijn. :)

Groet,
Bas

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: BNLS Baanbreker - Deining in Dönsdorf
« Reactie #700 Gepost op: 13 oktober 2012, 18:15:59 »
Had die auto geen straalaandrijving kunnen krijgen,dat had tenminste opgeschoten  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: BNLS Baanbreker - Deining in Dönsdorf
« Reactie #701 Gepost op: 13 oktober 2012, 19:24:02 »
Immer mit der Ruhe ;)
Ook wordt wel gezegd: Nimm Dir Zeit und nicht das Leben.
Alsof er verder niks te lezen is....

 ;) ;) ;D

Groet,
Jan

PS Erg leuk werk, "even" zo'n verhaaltje -mèt foto's natuurlijk- in elkaar te zetten, maar duurt wel eens even.... :P

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Deining in Dönsdorf
« Reactie #702 Gepost op: 14 oktober 2012, 22:35:40 »
Deining in Dönsdorf   –   Deel 150


Pruis met problemen – 1

De Pruisische T18, Baureihe 78, staat weer met een defecte pomp in de ringloods. Weer, want Heinz Koch heeft de afgelopen maanden al van alles geprobeerd om dat ding aan de praat te krijgen. Zelfs het hele ding van de loc geschroefd en naar een Aw gestuurd, maar ook dat mocht niet baten.
‘Vuile leidingen?’ vraagt Karl Schmidt.
‘Nee, heb ik al naar gekeken.’
‘Pakkingen?’
‘Allemaal vervangen.’
‘Versleten onderdelen?’
‘Als ik dat hele ding nog één keer uit elkaar haal wel, ja! Dat &%^$#-ding slijt harder door mijn gesleutel, dan door te pompen.’



281   Gesprek in de ringloods.

‘In Lümmeln schijnen mannen te zijn,’ vertelt Schmidt, ‘die van zulke problemen hun specialiteit hebben gemaakt.’
‘Mannen… meervoud?’
‘Ja, zwei Gebrüder.’
‘Oh, misschien moeten we een van die jongens eens uitnodigen… Hoe weet je dat eigenlijk?’
‘Joachim Klätzmaier vertelde me zoiets, toen hij hier een paar weken werkte.’
‘Oh ja, natuurlijk. Weet jij nog hoe die mannen heten?’
‘Pfff… Even denken, hoor. Die Klätzmaier praat ook altijd zoveel, dat ik de helft alweer vergeten ben.’
‘Kletsmajoor,’ lacht Koch.
‘Ja.’ Schmidt krabt aan zijn hoofd. ‘Euhhh…, Bull…, Bullock of Bollocks. Zoiets.’
‘Bollocks? Meinst du das im Ernst? Das heißt Unsinn oder Quatsch auf Deutsch. Engländer oder was?’
‘Pfff… Ik zei toch al dat ik het niet meer precies weet!’
‘Ja ja. Dank voor de tip in elk geval. Ik kan ze eens bellen en het probleem voorleggen. Misschien kunnen ze me zo een beetje op weg helpen, anders nodigen we een van hen hier uit.’
‘Of beide.’
‘Beide? Zijn ze zo aan elkaar gehecht dan?’
‘Joachim liet wel zo ’n indruk achter, ja. Vraag me niet waarom.’
Koch kijkt Schmidt aan en knipoogt. ‘Dat ben je namelijk vergeten.’
‘Hoe raad je het?’



Met vriendelijke groet,
Bas
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2012, 06:08:26 door Basilicum »

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Deining in Dönsdorf
« Reactie #703 Gepost op: 15 oktober 2012, 21:53:44 »
Deining in Dönsdorf   –   Deel 151


Pruis met problemen – 2

Depotchef Waldstein bekijkt de statistieken van de afgelopen week. Zo veel loc’s in dienst; zo veel in reserve; zo veel in afwachting van herstel of buitendienststelling… Dan kijkt hij naar de schadegevallen.
‘78 434 – defecte pomp,’ valt hem op. ‘Alweer? Altijd hetzelfde met die Pruis.’
De secretaresse komt zijn kamer binnen en haalt een stapel papieren uit een vakje.
‘Wissen Sie, Frau Sommer, ob Heinz Koch schon da ist?’
‘Volgens mij wel. Ik zag hem vanmorgen voorbij fietsen.’
‘Aha. Wilt u hem vragen om even hier te komen?’
‘Jawohl, Herr Direktor.’


282   De patiënt.

Een kwartiertje later wordt er op de deur van de directeurskamer geklopt. Het is niet de deur naar het secretariaat, maar naar de gang. ‘Herein!’ roept Waldstein.
Koch komt binnen. ‘U had naar mij gevraagd?’
‘Inderdaad. Ga zitten.’
In de hoek van de kamer staat een rechte stoel. Koch pakt hem beet en gaat er achterstevoren op zitten met zijn armen op de rugleuning.
‘Ik las zojuist,’ zegt Waldstein, ‘dat onze T18 weer kuren heeft met een pomp.’
‘Dat klopt helaas. We krijgen dat mankement maar niet onder controle. Ik snap er niks van.’
‘Die pomp is hiervoor toch al een keer in het Ausbesserungswerk geweest?’
‘Ja, en nog steeds of weer – daar wil ik vanaf wezen – functioneert-ie niet naar behoren. Karl Schmidt vertelde me, dat in Lümmeln twee mannen zijn die ons misschien wel verder zouden kunnen helpen. De gebroeders Bollocks of zo?’
‘Bollocks! Hahaha! Je bedoelt Pollock?’
‘Dat kan ook. Kent u die mannen?’
‘Nee, niet persoonlijk. Wel hun chef Blaffhart en spreek hem regelmatig. Van de week hadden we het over personele zaken en viel die naam opeens. We hebben afgesproken dat één Pollock van de week hier is voor assistentie.’
Koch is verbaasd. ‘Het gaat wel snel opeens, zeg. Hopelijk kunnen de problemen met die pomp nu definitief de wereld uit geholpen worden.’
‘Ja. Gisteren is één Pollock al op de trein trein gestapt. Eerst gaat hij naar familie hier ergens in de omgeving, begreep ik. Daarna zal hij zich in dit Bw melden.’
‘Oké. We zien hem wel verschijnen. Voorlopig neemt een 64 van Bw Schwarzburg de diensten van onze 78 over, maar die schijnt aan het einde van de week weer terug te moeten zijn, hoorde ik van Kottner jr.’
‘Dat kan wel. Als in de loop van de week blijkt, dat de 78 niet snel te herstellen is, laat ik Kottner wel wat anders regelen. Nog vragen?’
‘Ja, eentje. Het zijn mijn zaken niet, maar mag ik weten waar Ralf Peters opeens is gebleven? Die verscheen hier vorige week met zijn caravan.’
‘Delicate kwestie. Hij heeft problemen in de relationele sfeer. Ik stelde hem voor om van standplaats te veranderen. Dat hoeft niet definitief, maar kan wel. Voorlopig werkt hij vanuit Lümmeln.’
‘Oh, vandaar dat gesprek met Blaffhart, waar u het net over had.’
‘Precies.’



Met vriendelijke groet,
Bas

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Deining in Dönsdorf
« Reactie #704 Gepost op: 21 oktober 2012, 14:48:57 »
Deining in Dönsdorf   –   Deel 152


Pruis met problemen – 3

Bij de poort van het Bw komt een taxi met piepende banden tot stilstand. De passagier maakt aanstalten om uit te stappen.
‘Ik wil u nog wel het terrein op rijden,’ stelt de chauffeur voor. ‘U heeft zo ’n zware koffer bij zich.’
‘Oh… Nou graag.’
De portier zit naast het openstaande raam en herkent de chauffeur, die het raam omlaag zwengelt.
‘Tag, Manowski. Een passagier?’
‘Ja, Een meneer met een erg zware koffer, die ik daarmee niet kan laten sjouwen.’
Döpke komt uit zijn hokje om de slagboom te openen. ‘Je weet de weg, hè?’
‘Jawohl. Gewoon de weg volgen richting kantine.’ Manowski geeft zijn Mercedes de sporen die vlot optrekt, de passagier in de kussens drukkend.
‘Altijd kapsones,’ mompelt Döpke.

Met een vrij hoge snelheid rijdt de taxi tussen de ringloodsen door, remt dan flink af en stopt precies voor de deur van de kantine. Manowski stapt uit en haalt de bagage uit de kofferbak. De passagier is blij dat hij is aangekomen na de dollemansrit. Hij trekt zijn portemonnee tevoorschijn.
‘Sieben Mark fünfzig, Bitte,’ zegt de chauffeur. Er wordt betaald. ‘Danke!’



283   Taxi.

Manowski laat zijn taxi en vrachtje staan en dringt de kantine binnen. ‘Hallo Barbara! Ich möchte etwas trinken. Gibt es Schnapps, Bier oder Kaffee mit etwas alkoholisches drinne?’ De chauffeur gaat breeduit zitten.
Barbara kent haar pappenheimers. ‘Heb je dienst, Manowski?’
‘Ja, tuurlijk, anders had ik mijn taxi niet bij me.’
‘Dan kun je alleen koffie krijgen. Eventueel met melk en suiker.’
‘Geen alcohol? Wat is dit voor een café?’
‘Dit is een kantine, geen café. Als het je niet bevalt, ga je maar naar de Alten Posthof hier even buiten de poort.’
‘Doe dan maar koffie. Sterk en zwart.’
De kantinedeur gaat weer open. Schuchter komt de man met zijn koffer binnen. ‘Entschuldigung… Meine Name ist Ernst Pollock. Ik kom hier voor het eerst en moet me melden bij meneer Koch. Waar kan ik hem vinden?’
‘Wat? Nu direct?’ vraagt Manowski luid. ‘Als je hier voor het eerst komt, kent niemand je, dus kun je rustig eerst een koffie nemen. Ga zitten! Of niet, Barbara?’
Het voorstel klinkt aanlokkelijk. Ernst denkt heel kort na en zegt dan: ‘Toch wil ik me eerst even melden. Dat is wel zo netjes.’
‘Met een dorstige keel rondlopen is niet verstandig, jongen,’ bromt de chauffeur.
Barbara wijst Ernst de Lokleitung. ‘Daar kunt u meneer Koch vinden.’
‘Ah, dank u wel.’
Als de deur weer dicht is zegt Barbara hoofdschuddend met een vrolijk gezicht: ‘Wat ben jij toch een lompe kerel, Manowski. Moet je niet aan het werk?’
‘Eerst nog even van jouw koffie genieten. Klanten kunnen wachten. Heb je er echt niks alcoholisch bij?’
‘Nee.’

Intussen komt Pollock de Lokleitung binnen. ‘Hallo, ik ben Ernst Pollock en moet me melden bij de heer Koch.’
‘Dat komt goed uit, want dat ben ik.’
‘Aahh, Dat is toevallig.’
Ze schudden elkaars hand. ‘Heinz Koch ist meine Name. Goede reis gehad?’
‘Jawel. Dank u. Er zijn problemen met een pomp, hoorde ik?’
‘Ja, maar alles op zijn tijd. Koffie?’
‘Euhh, graag.’



Met vriendelijke groet,
Bas