P.s. Netjes opgelost met de verlichting...Jij ziet ook alles, Ronald. ;)
Er zit wel een geluidsverschil tussen een baureihe 43 uit de opname en een baureihe 44 stoomlok uit je verhaal. Baureihe 44 is een 3 cilinder en Br 42/43 zijn 2 cilinders.
Ziet er goed uit. Net een verfbeurt gehad.... 't Lijkt wel nieuw!Dat is precies de bedoeling. ;)
Heb je gesmokkeld met deze foto? ;)Smokkelen? Ik? ::) ;)
Het lijkt net of het spoor ophoud, zodra de loods begint... :-X
Er staat niet veel scenery, maar met de dingen die er nu bij staan, weet je toch een heel leuk sfeertje te creëren. (y)Dank voor het compliment.
Uwe? Manni?
Kijk jij ook naar de vier broers op Discovery?
Weer mooi gedaan. (y)
Mvg.
Matheus.
Lache dat de treinloc in 3 plaatsen 3 verschillende koppelingen heeft ::) :P
Als je secuur kijkt, zul je zien dat er nog heel wat meer verschillende tussen de locs zijn. Maar dat vinden we niet belangrijk.Viel mij ook op, maar dit was het opvallendste ;D En toch leuk, die verhalen.
Lache dat de treinloc in 3 plaatsen 3 verschillende koppelingen heeft ::) :P
Als je secuur kijkt...
Groet,
Ruud
Een tipgever vertelde over een aantal handelaren in Holzen.
Horst Hausmann en Fabian Maier zijn op een zaterdag eens gaan kijken en… geslaagd.
Wacht maar, in de toekomst worden de locs volautomatisch dan zijn er helemaal geen machinisten meer nodig ;) ;)
Het bijbehorende takelwerk gaat weer leuke beelden opleveren.Dat hoop ik ook. ::) :-X
De werkelijke reden is een andere: voor dit verhaal had ik wel de inspiratie, maar geen passende spoorkraan.
Leuk wagentje die Isetta.
Zo had je ook nog de Mecherschmid, ook van BMW.
Bijde wagentjes heb ik nog weten rijden.
hij kon niet achteruit rijden...
Was dat zo bij alle modellen het geval, die in de loop van de jaren gebouwd zijn? Van de driewielige versie wist ik het, maar van de vierwielige niet, dus nam ik dat niet op in mijn verhaal.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Foto2058a_BSM.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Foto2058_BSM.jpg)(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Foto2058b_BSM.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Foto2058_BSM.jpg)
Foto 58
Dus als je een setje Plan-D-rijtuigen en een V200 hebt.
Sven heeft een kaart (http://svencentral.com/weblinks/benelux/nederland-kaart.pdf) gemaakt met de Nederlandse banen van Beneluxspoor erop. Helaas wordt deze kaart nog maar weinig gebruikt voor treinverkeer.
Ik doelde niet op de Duitse kaart, maar op de Nederlandse kaart van Sven. Daarop zie ik maar weinig verkeer en probeer met de Plan-D-trein de boel op gang te brengen. Er wordt inmiddels gewerkt aan een vervolg.
Beierse museumtrein – 4
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Foto2060a_BSM.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Foto2060_BSM.jpg)
Als trekkracht dient een 74..........
Hopelijk komt de trein zonder veel problemen in Schwarzburg aan.
Zoiets?
Deining in Dönsdorf - Deel 48
‘1910? Toen al? Volkswagen werkt aan een elektrische auto. Wij dachten dat dat vooruitstrevend zou zijn...’[/i]
Ik vind die verhaaltjes steeds leukerDank voor het compliment. :)
hebben julie er al eens aan gedacht om die verhaaltjes te bundelen in een pdf bestand? Maar dan zonder de tussen kommentaar (y)Mijn verhalen zijn al gebundeld in mijn schaduwbestand. ;)
Gelukkig zit ik in de cargo wereld en kan ik moeilijk in een container gaan slapen! :)
Wederom een leuk verhaaltje, ik vraag me weleens af hoe je ze verzint ???Waar ik inspiratie vandaan haal? Och…, ik schreef het al eens eerder. :) Mijn verhalen zijn een soepje van rare hersenkronkels, spontane opwellingen, (auto-) biografie, koffiedikkijkerij en rare opmerkingen, die ik links en rechts opvang. Dit wordt gekruid met fantasie en creativiteit. Soms levert dit iets moois op. Ik schrijf bewust ‘soms’, want schrijven is schrappen.
Krijgt het personeel ook een vergoeding voor die overnachtingen?Dat weet ik niet precies. Dat zou ik eens kunnen navragen op de Verwaltung van Bw Dönsdorf, maar beloof niets. ;)
En in een lok dan?Vele uren in de loc geslapen maar dan sta je stil en is het tijdens een dienst! Meestal rijdt m'n 'kantoor' na aflos weer verder en dan sta je op een koud perron!
Reken er maar op, dat dat hek ingehouden wordt van jullie salaris.
‘Kan die deur achter mij weer dicht? Het tocht zo,’ moppert Müller knipogend.
............dat we bij de draaischijf komen. Jakop loopt weer verder, zet even.......
Deining in Dönsdorf – Deel 75
een vierassige ombouwer getrokken door een loc van de Baureihe V160. De Ombouwer is een uniek geval, want vierassige ombouwers zijn in de regel niet geschikt voor trek-duw-combinaties. Dit exemplaar is bij wijze van proef omgebouwd.[/i]
Basilicum
Ik dacht dat ik wel eens een foto van zo'n rijtuig in een trekduwtrein gezien had?Een uitzondering bevestigt de regel. ;)
Ik dacht dat ik wel eens een foto van zo'n rijtuig in een trekduwtrein gezien had?
gr Ed.
Beterschap voor Helmut (y)
Dat we met modeltreintjes door sommige mensen niet serieus genomen worden leg ik al jaren naast me neer......maar als we hier nu al fictieve figuren beterschap gaan wensen...... ::) :o ;Dhet gaat toch ook om de lol en het plezier watwe van deze,
Komt er binnenkort nog wat terug?Dat kan geregeld worden. Wacht maar af.
Ng26 vertrekt richting Schwarzburg.Waar die intussen aangekomen (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,28905.msg652720.html#msg652720) is. :)
Ik zie mij in miniatuur verschijnen sedert foto 217 en ik begrijp niet hoe ik daar gekomen ben.met de trein ;D
‘Heeft die machinist nog een uitbrander gekregen?’Als machinist ben je tegenwoordig blij dat het daar bij blijft..... ::) ;D
‘Jazeker. Als straf mocht hij zich een paar weken vermaken met rangeerwerk.’
(geen fotootje uit de kantine? ;))
Modelbouw en aanverwante zaken zijn voor mij hobby, geen verplichting. Daarin doe ik alles zonder tijdsdruk en verantwoording; bepaal zelf waaraan ik werk en waarom; kies zelf uit wanneer ik dat doe en hoelang. Herkenbaar, nietwaar?
... dan is t niet te hopen dat de personeelsuren voor hun salaris erbij zitten ...Wat me veel meer zorgen baart is die prullebak. Waar is die gebleven ??? ???
En nu met modeltreinen heb ik het ook, trein op een ovaal rijden maar, op de grond liggen en kijken 8)Ik zie het al helemaal voor me. :D
Zo… Zal ik proberen naar het volgende overzicht te schrijven?
...maar een storm in een glas water...
die 94.. volgens mij heb ik nog niet eerder zo`n loc gezien ;D mooi ding (y)Ze bestaan wel,heb er hier namelijk ook 1 staan,die gaat t.z.t. ook de dienst in als de baan "klaar" is ;D
Opluchting na de zand bodem van de buis loopbrug nuttig te maken!;D ;D
zand nozzle op het einde is om te openen in de tweede of derde Maar helaas heeft het niet gehaald. 7 Y w '') ^. K $ v4 ~ * S * s) c 's
De tank vak op de kleine lettertjes?
Proest, hoe krijg je het verzonnen om diodes per dieplader aan te voeren........
Deining in Dönsdorf – Deel 212op deze foto staan er echt 6(zes :o)
Rammelende Unimog – 3
’
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Foto2397_BSM.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Foto2397_BSM.jpg)
397
.
Met vriendelijke groet,
Bas
mis ik ineens 2 unimogs ???
In de Eisenbahn Kuriers van Augustus en September 2013 staat een 2-delig verhaal over postwagens in Bundesbahn treinen.
Waarom wordt de Köf vervoerd op een wagen en niet gewoon in opzending?Behalve het mankement aan de rangeerloc zou dat ook dienstregeling beïnvloeden. Zie ook hier (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,28958.msg3221383673.html#msg3221383673) (laatste alinea).
Is die inspectieput veiligheidshalve even afgedekt?Ja, zo'n opmerking had ik al verwacht. Op de foto is het niet te zien, maar onder de Köf begint de put. ;)
Behoeft deze aan de voorzijde geen koppeling?De koppelingen heb ik pas na de fotoserie gemonteerd, anders paste het locje niet op de wagen. 8)
...sist anderhalve kilogram worst en uit de ringloods komt herrie van een op volle toeren draaiende boormachine, rake hamerslagen en pittige krachttermen gevolgd door een op de vloer kletterende, stalen plaat.
... sist anderhalve kilogram worst en uit de ringloods komt herrie van een op volle toeren draaiende boormachine, rake hamerslagen en pittige krachttermen gevolgd door een op de vloer kletterende, stalen plaat.
Maar afgezien daarvan is het onrustbarend stil....
...dat de noodrantsoenen voornamelijk uit alcoholische dranken bestaat.
Hausmann heeft Beck al snel aan de telefoon en vertelt hem over de onverwachte hulp uit Lümmeln.
‘Verrückt, ja! Dat was ook mijn eerste gedachte.’
..... ken die dan nie gewoon een poeierbrief sturen ofzo ;D ;)
Nu ik beter kijk de kerstman ook.
Foei toch! Het is bijna Kerst hoor. :D Laat die dan een brief sturen met met babypoeder of talkpoeder. ;DK heb toch ook nooit gezegd wat voor poeder,voormijn part is t jeukpoeder ;D
De kerstboom (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic=28958.msg786448.html#msg786448) is een oude bekende ;DJa, dat heb je met kerstspullen, hè? Elk jaar komen dezelfde voorwerpen uit de doos.
Nu ik beter kijk de kerstman ook.
Tuurlijk is die dezelfde. Er is toch maar 1 Kerstman. ;DPrecies. En die is van Coca Cola.
Misschien eens in de vorm van een e-book?Kan een elektronisch boek tegenwoordig ook plaatjes tonen? Zo ja: ook in kleur?
Heb je 08/15 van Kirst al uitgelezen?Ja, sicher. Het is al weer een tijdje geleden dat ik ze uit had, het zal eind juli geweest zijn. Ik heb er nier meer aan gedacht om mijn “recensie” te posten. :-\ De drie films heb ik overigens ook op Youtube bekeken.
ik denk zelf dat een bw van deze omvang in die tijd allang gesloten zouOh ja? Mijn baan is grofweg in de jaren 60 van de vorige eeuw gesitueerd. Ik kan wel een aantal Betriebswerke met een vergelijkbare grootte als Bw Dönsdorf noemen, die in de genoemde periode nog zelfstandig opereerden.
zijn geweest,of aussenstelle van een groter depot.
hier kan allesPrecies.
Als je maar wil
...vergelijkbare grootte als Bw Dönsdorf noemen, die in de genoemde periode nog zelfstandig opereerden
Hout voor de renovatie en andere onderdelen (kozijnen, deuren etc) kunnen voor een klein prijsje vanuit Gösserbach (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54432.315.html) en Anlage (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,56182.15.html) gestuurd worden. ;)
Dank jullie wel. (http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley775.gif) (http://vrouwenpower.nl/forum/smilies.php)Je toetsenbord is gewillig,dus die inkt kan je laten voor wat het is,zwarte smurrie in een potje ;D
Nog eens 250 afleveringen? Eens kijken of de inkt in mijn pen toerijkend is...
Groet,
Bas
het tweede wordt veroorzaakt door de heer C. Hanger. 8)Coat hanger per ongeluk ? ;) ;D
In 1949 verscheen het eerste boek van de Bob Evers serie "Een overval in de lucht". Later bleek dat het eigenlijk het vierde deel uit de serie was. Willy van der Heide was een beetje bang dat er niet meteen genoeg vaart in de serie zou zitten en liet de serie daarom beginnen met een verhaal over drie jongens, die elkaar al jaren goed kennen en die al het nodige beleefd hebben. Zodoende begint "Een overval in de lucht" met een telefoontje vanuit Engeland, afkomstig van hun vriend de Amerikaan Bob Evers. Dat telefoontje is genoeg reden voor twee jonge knullen om spoorslags (zonder eerst toestemming aan de ouders te vragen) per vliegtuig naar Zuid Afrika te vertrekken. Betaald kan een en ander worden na eerst even (binnen zes minuten) voldoende geld van hun eigen rekening opgenomen te hebben!
Pardon…? In 1949? Zie hier het dilemma van de opvoeders (met een kapsoneswoord pedagogen) in die jaren van jongens van zeg 15 tot 18 jaar. Al reeds in de eerste 4 bladzijden van het boek komen in de ogen van die opvoeders de volgende absurditeiten voor:
1. Jongens van 15-18 jaar worden natuurlijk nooit opgebeld (wie had er nu telefoon? Die opvoeders zeker niet) en al helemaal niet vanuit Engeland en dan nog wel door een Amerikaan.[/li][/list]
2. Bij het verhaal dat Bob doet over die erfeniskwestie, behoren jongens van 15-18 jaar minstens bang te worden en er in elk geval pa of ma bij te halen. Erfenissen waren in die tijd iets waar je bovendien nooit met kinderen over spreekt. Voor het goede begrip: "kinderen" waren mensen onder de 21 jaar.
3. Jongens van 15-18 jaar beschikken beslist niet zelf over geld. Alles wordt altijd geregeld met toestemming van ouder of voogd. Zeker zou de bank daar naar gevraagd hebben. Bovendien beschikken jongens nooit over veel geld. Dat hadden die opvoeders zelf niet eens.
4. Jongens van 15-18 jaar rijden nooit zelfstandig met een taxi; dat is volkomen uitgesloten.
5. Voor een uitje met de fiets naar Scheveningen moest je al toestemming vragen; een vliegreis naar Kaapstad is natuurlijk volkomen ondenkbaar.
De meeste pedagogen, die kinderboeken beoordelen, lezen gewoonlijk alleen de eerste vier bladzijden en bekijken de inhoud en een paar plaatjes en hebben hun oordeel klaar. Dat was in het geval van "Een overval in de lucht" natuurlijk al fnuikend. Als men wel verder zou hebben gelezen zou men ook nog ontdekt hebben dat er een vliegtuigkaping plaats vindt en dat er boeven aan boord zijn. Die boeven worden onder meer bestreden door twee jonge jongens, de hoofdfiguren van het verhaal.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Foto2470_BSM.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Foto2470_BSM.jpg)
470
Enkele definities:
1. Volgens de opvoeders in die jaren zijn kinderen alle personen beneden de 21 jaar, maar personen van 21 tot 30 jaar zijn ook niet echt volwassen, want die moeten voor een huwelijk (nog tot 1970!) toestemming aan hun ouders vragen. Kinderen zijn onmondig en worden in elk geval niet in staat geacht boeven te bestrijden. Kinderen zijn gehoorzaam en zijn hooguit deugnieten.
2. Boeven zijn natuurlijk volwassen, in elk geval geen kinderen, maar volgens de opvoeders zijn volwassenen natuurlijk nooit boef of beter gezegd: je vertelt nooit iets aan kinderen over volwassenen als boef. Dat houd je buiten de belevingssfeer van kinderen.
In 1949 was Nederland nog volop herstellende van gevolgen van de oorlog. Ik kan mij de Duitse bezetting en de bevrijding in Rotterdam nog goed herinneren. Ik was in 1945 vijf jaar en werd door mijn eigen ouders gelukkig nooit ergens buiten gehouden. Ik weet nog goed dat mijn vader op 9 november 1944 opgehaald werd. Zogenaamd voor de arbeidsinzet. Dat ophalen ging niet door, want mijn vader had zich grondig verstopt. De bevrijding van die bezetting heb ik zeer bewust beleefd. Twee weken feest in Rotterdam.
Maar: in 1946 ging ik naar school en al die zes lagere schooljaren hebben de onderwijzers kans gezien nooit over de oorlog te praten. Hun idee was: daar kun je die jonge kinderen toch niet mee belasten? Dat ze wel de oorlog meegemaakt hadden met alle ellende en honger van dien maakte blijkbaar geen indruk. Er was een Joods meisje bij, Mirjam, dat beslist veel beleefd had. Maar het voorstellingsvermogen van de opvoeders was niet groot genoeg. Hoe dat mogelijk was, is eigenlijk onbegrijpelijk. Men had als volwassene de oorlogsjaren beleefd. Jaren waarin toch het een ander aan ongelooflijke dingen gepresteerd was, vooral door jonge mensen en zeker ook door kinderen, die zich vaak meer dan volwassenen konden veroorloven. Bijvoorbeeld bij het organiseren van etenswaren. Tenslotte wordt Nederland bevrijd door Engelsen, Amerikanen, Polen en Canadezen, waarvan het leeuwendeel rondom de 20 jaar was en zwaar gewapend!
Dat is merkwaardig: Als politici, lees de oudere zeer volwassen bewindvoerders, weer eens een puinhoop in de wereld veroorzaakt hebben: wie mogen het dan weer oplossen? Jawel, de jonge mensen, die hoewel kneuterig opgevoed, toch plotseling zoveel pit moeten hebben om dat tot een goed einde te brengen. Maar zo gauw de vrede is uitgebroken, begint de kneuterigheid opnieuw en probeert men de jonge mensen overal buiten te houden (steeds in het algemeen gesproken).
In 1949 verschijnt dan dat boek van Willy van der Heide in het armoedige en blijvend kneuterige Nederland. De opvoeders hebben hun oordeel snel klaar: absoluut niet opvoedkundig. Daarmee wordt vooral bedoeld dat de kinderen er veel te wijs van worden, ze leren handigheidjes, waarmee ze volwassen mensen te slim af kunnen zijn (bijvoorbeeld het verzinnen van een smoes): schandalig! En dan dat gepraat over wapens; dat is helemaal uit den boze. Alsof men niet pas door jonge mensen met een hele berg wapens, tanks, pantserwagens, oorlogsschepen, duikboten en vliegende forten enzovoort bevrijd was en daar zelfs feesten voor organiseerde! Wie voerde die voedseldroppings boven Nederland met zware bommenwerpers uit? Jawel, ook weer jonge mensen oftewel kinderen! Jonge mensen zijn alleen aanvaardbaar als je ze toevallig nodig hebt, zo niet, dan worden ze niet voor vol aangezien.
Nu komen wij bij de fout die Willy van der Heide maakte: hij zag de jonge mensen wél voor vol aan en volkomen in staat om zelf goed en slecht uit elkaar te houden. Als je zijn boeken overigens met aandacht leest kom je steeds weer opnieuw tegen dat hij ook steeds op dit principe hamert. Dus zo slecht waren die boeken ook weer niet.
Ik persoonlijk ben zeer dankbaar dat ik die boeken destijds allemaal gelezen heb (en bij herhaling). Ik heb er veel van geleerd, nog vaak pas ik zijn lessen toe. Mijn vader zei altijd: De eerste veertig jaar van je leven wordt je opgevoed tot een nette jongen en de tweede helft van je leven heb je nodig om dat allemaal weer af te leren, want dat werkt allemaal tegen je. Het grenst aan onderdrukking. Willy van der Heide probeerde – bewust of onbewust, dat weet ik niet – een eind aan die onderdrukking te maken. Dat wekte bij de opvoeders afkeer op; die waren precies met het omgekeerde bezig.
@ Willy: Het is zeer spijtig dat je niet meer leeft. Mijn dank voor het vele leesplezier. Je bent onsterfelijk geworden.
Een Grieks drama !Eigenlijk zouden we het paard van Lümmeln (Barbararos) voor de poorten van Dönsdorf moeten laten verschijnen.
Otto Schmidt komt naar hem toe. ‘Heb jij nog moeren?’Hm 10 moeren M16 in je broekzak?
‘Wat voor moeren?’
‘M16.’
‘In de kast, geloof ik. Kijk maar even. Weet jij wanneer die lange loods klaar is?’[/i]
Grinnikend graait Otto in de kast, laat een tiental moeren in zijn broekzak verdwijnen en gaat weer verder met zijn werk.[/i]
...is een West-Duitse 23
Behalve op de Noordpool, daar is niks meer in het noorden, daar is alles in het zuiden.en als ik met me rug naar t zuiden ga staan
‘Kan ook, maar…’ Horst steekt een wijsvinger in de lucht. ‘Uit het noorden kan natuurlijk ook anders uitgelegd worden, zoals een loc uit het noorden van Frankrijk. Locomotive du nord.’
Het wordt duidelijk, de NS1211 (http://nmld.locaalspoor.nl/nl/object/2269) :D
‘Dat schijnt een E-loc te zijn.’
‘Waarom al die geheimzinnigheid? Je kunt toch gewoon vertellen om welke loc het precies gaat?’
‘Omdat wij dat ook niet weten. We krijgen alleen maar berichten over “locomotief uit het noorden”. Die zou hier trouwens allang moeten zijn, maar er schijnt een probleem te zijn met het vervoer.’
Nog 1 klein puntje van kritiek, de Dm en Dm3 loks zijn gebouwd door ASEA, net als de Rc loks van SJ.
Duidelijk wie daar het laatste woord heeft
Super Bas (y)
Op naar Anlage
ps jerry Sepp is getrouwd dus.....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Foto1613_BSM.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Foto1613_BSM.jpg)
613 Gelijkrichter op ooghoogte van een Preiserlein. Zo lijkt het op een schakelkast.
Koffie, kort lontje, kantine en klagen
Mooie alliteratie, Bas! Alleen 'lontje' valt wat uit de toon.
...1062, 1047, 1088, 1060, 1021, 1075.
Gefint:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,39418.msg3221363408.html#msg3221363408
en dus:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,53563.0.html
Kniesoor
Bayerischer Güterzug.
;D
Toch eens proberen Preiserlein in dit modelletje te krijgen...
...nu is het hele spoor ingewijd.
Whahaaa! Wat een vondst, het spoor inge wijd!???
(http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a065.gif)
Wat is de reden hiervan? Ben jij een z.g. "tapijtrijder", die s'avonds weer alles moet opruimen?
Ik wist niet dat Rutte zo'n nul was op het gebied van treintjes.
heel interessant bij de VES M Halle zijn de omgebouwde Franse Sneltreinloks 07.001 en 08.001Toen ik dit las heb ik mij rot gezocht op deze nummers en niks gevonden. Nu door middel van het laatste verhaal van Bas-44 ben ik gaan zoeken op de Br18 van de DB en heb ik de loks voor mijzelf geïdentificeerd. En het zijn inderdaad zeer fraaie machines, namelijk:
en een grote Franse tenderlok,ik meen 79.001.Daar deze machines eenlingen waren en ook nog
vier cilinder verbundloks zullen de kosten zich nooit geamortiseerd hebben,het waren wel
prachtige machines.de sneltreinloks reden dresden-Belin Ostbhf-dresden.
en als ze geen dienst hadden stonden ze in Halle
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Foto2612_J44.jpg)
612 Munten op de weegschaal. Links Ost-, rechts Westmarken.
Foto: Jan, alias 44.
... onze D-Mark weegt toch altijd nog een beetje zwaarder ...
Wel op mijn konto te schrijven:
"...onze D-mark weegt toch altijd een beetje zwaarder".
Moet zijn: is zwaarder of weegt meer dan.
Letztlich gab es aber bei der BR 10 zwischen den beteiligten Lokfabriken und der DB fast die ausgiebigsten Diskussionen über die äußere Erscheinung der neuen Type, welche von vornherein mit einer Teilverkleidung geplant war. Aus all den gemachten Lackierungsvarianten wurde dann die traditionelle Version, rotes Trieb- und Laufwerk und schwarze Aufbauten gewählt. Lediglich die schön geformten Zierlinien wurden in blankem Metall ausgeführt. Auch der neu konstruierte Tender der Bauart 2'2'T40 in seiner langgestreckten Form trug einen maßgeblichen Teil zum Äußeren der Lok bei. Die akustische Krone wurde den eleganten Lokomotiven mit einer 3-Klangpfeife nach US-Vorbild aufgesetzt. Diese wurden allerdings bald gegen Pfeifen der Einheitsbauart ausgetauscht, da eine Ausrüstung von nur 2 Lokomotiven der DB mit diesem Ausnahmesound als Gefährdung für die Sicherheit, da untypisch, angesehen wurde.
@ Peter:Dan heb je er een hoop kilometers mee gemaakt.
Inderdaad, alleen staat 10 001 op dit moment ter zijde in afwachting van nieuwe antislipbanden.
@ Dirk Jan:
Ik zal eens kijken of het volgende deel minder lang op zich laat wachten.
Groet,
Bas
Alledaagse zaken. Maar ook alledaagse zaken kunnen Heel Bijzonder zijn. Heel Bijzonder met twee hoofdletters. In ieder geval voor het jonge katje Moritz dat laatst geboren is. Al een paar weken oud, maar zoals alle katjes Heel Nieuwsgierig. Want alles is Heel Bijzonder.
Gisteren noteerde Heinz Koch wat korte notities op een kladblaadje. Aan het einde van de dag voegde hij er nog wat krabbels aan toe en legde het op zijn bureau. Tenminste… Zo heeft hij het onthouden.
Ik ga intussen wel een beetje twijfelen aan de geestelijke gesteldheid van ons Heinz! ;D ;D ;D
Ik wordt nu ook wel nieuwsgierig naar wat er op het bewuste briefje staat.