Doel:€250.00
Donaties:€55.00

Per saldo:€-195.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NCS 41-50 / NS 7001-7010 in messing / Spoor-0 door roadster36
Vandaag om 02:39:07
DR5000 en gelijkstroom door 72sonett
Vandaag om 02:04:06
Trix C-Gleis ballast kleur door EddyK
Vandaag om 02:00:41
RhB Ge6/6I Messingbouwverslag door mwdb
Vandaag om 00:25:53
Eerste H0, Marklin M-rail modelbaan door hervé
Vandaag om 00:22:36
Probeersel in schaal 0, als dat maar wat wordt! door sdz1976
Vandaag om 00:10:39
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:05:11
Projekt 083-338 door charp
24 oktober 2020, 23:52:13
H0 NS modellen van verlichting voorzien: Sneak Preview door Rob E.
24 oktober 2020, 23:46:00
De Hef in N schaal... door janw
24 oktober 2020, 23:31:35
Stroomdetectie M-Rails en gebruik UTP bekabeling door Klaas Zondervan
24 oktober 2020, 23:30:16
Baanbouw Bosje77 door Wim Vink
24 oktober 2020, 23:28:12
Krokettenkarren en restauraties LS models door Chris2412
24 oktober 2020, 23:25:41
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door charp
24 oktober 2020, 23:05:10
CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160 door Rondje_HO
24 oktober 2020, 22:58:09
MRDirect aansturen door JMRI door HansQ
24 oktober 2020, 22:54:22
Een nieuw begin in 0 door roadster36
24 oktober 2020, 22:35:04
Martin's geknoei met groen.. door bosje77
24 oktober 2020, 22:26:40
Minimale lengte terugmeldsectie door VvKan
24 oktober 2020, 22:10:43
Fleischmann DB BR218-452-1 door ron.kraaijkamp
24 oktober 2020, 22:05:59
Koppelen Artitec PEC aan Artitec DE-I door Roy van Dijk
24 oktober 2020, 21:59:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
24 oktober 2020, 21:57:31
Botsing NMBS trein op losgeslagen goederenwagons door Falcon10
24 oktober 2020, 21:55:21
Nieuwe Noorse baan : Nordlandsbanen: Hell Stasjon - Polarsirkelen door Duits-lijntjefan
24 oktober 2020, 21:54:32
Rocrail gebruikersgroep door ron.kraaijkamp
24 oktober 2020, 21:46:33
Roco Plan V geeft zichzelf andere adresnummers door phdirk
24 oktober 2020, 21:38:18
Pendelbaantje: langzamer optrekken en wel meteen stoppen door PeterC
24 oktober 2020, 21:32:19
To sound of niet to sound door Roy van Dijk
24 oktober 2020, 21:30:34
Station Apeldoorn, op foto's en ansichtkaarten door ApeldoRom
24 oktober 2020, 21:08:15
Roco E50 H0 met ESU LokPilot V4.0 na enige tijd rijden onbestuurbaar door Jan-Peter
24 oktober 2020, 21:01:47
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46  (gelezen 21382 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9768
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #15 Gepost op: 25 juli 2010, 12:57:11 »
dat maakt het evt wel makkelijker om aan lange bakken te komen...

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #16 Gepost op: 25 juli 2010, 13:21:49 »
Frank,

Ik ben benieuwd wat het gaat worden.  Je bent nog steeds niet om naar de Karst/Gerco manier ;)
4 à 5 2-tjes wordt mij toch wat teveel van het goede. Ik denk dat ik de ontwikkelingen van Karst ga afwachten.

Succes!

Bart
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9768
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #17 Gepost op: 25 juli 2010, 13:25:58 »
daken en schortplaten blijven lastig op de geplotte manier... de rest is goed van plaat te plotten of frezen.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 9465
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #18 Gepost op: 25 juli 2010, 13:26:24 »
Hoi,

Vanochtend 'even' de kop dik volgekledderd met primer. Groeven zijn nu dicht ;) Details ook bij na weg  :P ...

Anyway, voornamelijk om onderstaande monatge foro te kunnen maken...


Heb het perspectief van de witte kop niet helemaal goed  :( ( foto te hoog genomen en te dicht bij ... )

Grtzz,

Karst

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5022
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #19 Gepost op: 25 juli 2010, 13:56:27 »
2 draadjes DE-5, toe maar.

De ramen in de kop zouden nog iets groter kunnen denk ik?

Karst en Frank,

Hebben jullie al eens geïnformeerd bij Maykel? Hij heeft deze koppen voor de omBC als prototype en hij is daarmee van plan om zowel mat '40 als de DE-5 uit te brengen. Dat kan nog wel jaren duren, maar de koppen afgieten in resin kan best sneller.

De styreenplot methode ken ik van de plan U en de Lima bakken methode van de Hondekoppen. Ik denk dat ik wacht op de messing bakken van Maykel.

mvg,
Ivo
*

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8583
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #20 Gepost op: 25 juli 2010, 15:58:26 »
Ah leuk ! een DE-5 Build-Off  8) En misschien worden het er dan wel 3  ;D Alleen ga ik er geen x-stuks Mat '46 aan wagen. Hooguit 1 is genoeg ;)

Dat bedoelde ik dus, de 'manier Frank' (knip- en plakwerk van bestaande modellen) tegenover de 'manier Karst' (beetje knippen en verder plotten). En dan heb je nog de 'manier Floris', die waarschijnlijk aan een stuk PVC-buis genoeg heeft om er een DE-5 van te maken. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9768
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #21 Gepost op: 25 juli 2010, 21:33:00 »
tegenwoordig eerder de hele zaak in acad mikken en frezen op werk...  (y)

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8454
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #22 Gepost op: 25 juli 2010, 22:09:29 »
Dat bedoelde ik dus, de 'manier Frank' (knip- en plakwerk van bestaande modellen) tegenover de 'manier Karst' (beetje knippen en verder plotten). En dan heb je nog de 'manier Floris', die waarschijnlijk aan een stuk PVC-buis genoeg heeft om er een DE-5 van te maken. :)

Dat was vandaag hier ook nog even onderwerp van gesprek, Ernstgoed was vandaag op bezoek: ieder doet het op zijn eigen manier. Ik zie mij nu eenmaal geen schortplaten en daken maken van spanten en daar om heen het oppervlak krullen... Een deel van de plotmethode is echter zeer bruikbaar voor mij: ik heb ooit een plan U gebouwd met het door Gerco geplotte deel van de machineruimte. Gisteravond heb ik een positieve reactie gekregen van Gerco op mijn vraag of hij mij wil helpen met o.a. de zijwanden van de mD (machineswagen DE-5). 

En Floris? Ja, die kwam ook nog ter sprake: Floris maakt van afval de mooiste dingen dat is het verschil tussen een modelbouwer en modelverbouwer...
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 9465
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #23 Gepost op: 25 juli 2010, 23:57:10 »

...op mijn vraag of hij mij wil helpen met o.a. de zijwanden van de mD (machineswagen DE-5)...

Frank, ik alle tekeningen van beide uitvoeringen van de motorwagen. En... de Boo al getekend in AutoCad en geplot ;) En... zoals je weet, is mijn maatvoering die van Lima Mat '46  ;)



... geldt ook voor de kop ;)

Grtzz,

Karst

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2473
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #24 Gepost op: 26 juli 2010, 08:39:52 »
Karst, dat ziet er al leuk uit!

Maar, die neus is zo van de zijkant gezien wel erg schuin/spits à la mat. '46. Vergelijk eens met deze foto: http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1940-1950/151177

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9768
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #25 Gepost op: 26 juli 2010, 10:57:20 »
ik zie er niet veel verkeerds in, karsts foto is meer van opzij en van boven gemaakt.

Gert1

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #26 Gepost op: 26 juli 2010, 11:04:19 »
Kijk aan, de PVC-buis-modelbouw-Paus himself geeft zijn zegen!   ;D

mvg,
Gert

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2473
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #27 Gepost op: 26 juli 2010, 11:44:42 »
Ja, ho eens even! Dat is wel heel kort door de bocht. Kijk en vergelijk:

Bron: www.bert11.homeip.net


Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4419
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #28 Gepost op: 26 juli 2010, 11:48:41 »
Eerlijk gezegd heb ik ook het gevoel dat de neus platter moet zijn. En pas maar op, want anders zijn hierdoor de Reitsma snorren van Frank te kort en krijgen we weer een Artitec DE-1 soap.......  :o

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 9465
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #29 Gepost op: 26 juli 2010, 11:59:11 »
Maarten heeft een punt(je)...  ;D

Net even de Werkspoortekeningen er bij gehaald... Het lijkt er op, dat het 'voorhoofd' ca. 0.5 - 0.7 mm te ver naar achter wijkt.

De oorzaak is ook gevonden ;) De ronding tussen de sluitseinen is iets te vlak...  :( De tekening ook gechecked, die lijk daar wel goed... Zal dus met het schuur- en plamuurwerk te maken hebben  :-[

Grtzz,

Karst