Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door fleischmann1
Vandaag om 16:18:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door aad52
Vandaag om 15:33:13
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 15:23:03
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46  (gelezen 26911 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #15 Gepost op: 25 juli 2010, 12:57:11 »
dat maakt het evt wel makkelijker om aan lange bakken te komen...

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #16 Gepost op: 25 juli 2010, 13:21:49 »
Frank,

Ik ben benieuwd wat het gaat worden.  Je bent nog steeds niet om naar de Karst/Gerco manier ;)
4 à 5 2-tjes wordt mij toch wat teveel van het goede. Ik denk dat ik de ontwikkelingen van Karst ga afwachten.

Succes!

Bart
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #17 Gepost op: 25 juli 2010, 13:25:58 »
daken en schortplaten blijven lastig op de geplotte manier... de rest is goed van plaat te plotten of frezen.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10227
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #18 Gepost op: 25 juli 2010, 13:26:24 »
Hoi,

Vanochtend 'even' de kop dik volgekledderd met primer. Groeven zijn nu dicht ;) Details ook bij na weg  :P ...

Anyway, voornamelijk om onderstaande monatge foro te kunnen maken...


Heb het perspectief van de witte kop niet helemaal goed  :( ( foto te hoog genomen en te dicht bij ... )

Grtzz,

Karst

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5410
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #19 Gepost op: 25 juli 2010, 13:56:27 »
2 draadjes DE-5, toe maar.

De ramen in de kop zouden nog iets groter kunnen denk ik?

Karst en Frank,

Hebben jullie al eens geïnformeerd bij Maykel? Hij heeft deze koppen voor de omBC als prototype en hij is daarmee van plan om zowel mat '40 als de DE-5 uit te brengen. Dat kan nog wel jaren duren, maar de koppen afgieten in resin kan best sneller.

De styreenplot methode ken ik van de plan U en de Lima bakken methode van de Hondekoppen. Ik denk dat ik wacht op de messing bakken van Maykel.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #20 Gepost op: 25 juli 2010, 15:58:26 »
Ah leuk ! een DE-5 Build-Off  8) En misschien worden het er dan wel 3  ;D Alleen ga ik er geen x-stuks Mat '46 aan wagen. Hooguit 1 is genoeg ;)

Dat bedoelde ik dus, de 'manier Frank' (knip- en plakwerk van bestaande modellen) tegenover de 'manier Karst' (beetje knippen en verder plotten). En dan heb je nog de 'manier Floris', die waarschijnlijk aan een stuk PVC-buis genoeg heeft om er een DE-5 van te maken. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #21 Gepost op: 25 juli 2010, 21:33:00 »
tegenwoordig eerder de hele zaak in acad mikken en frezen op werk...  (y)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8808
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #22 Gepost op: 25 juli 2010, 22:09:29 »
Dat bedoelde ik dus, de 'manier Frank' (knip- en plakwerk van bestaande modellen) tegenover de 'manier Karst' (beetje knippen en verder plotten). En dan heb je nog de 'manier Floris', die waarschijnlijk aan een stuk PVC-buis genoeg heeft om er een DE-5 van te maken. :)

Dat was vandaag hier ook nog even onderwerp van gesprek, Ernstgoed was vandaag op bezoek: ieder doet het op zijn eigen manier. Ik zie mij nu eenmaal geen schortplaten en daken maken van spanten en daar om heen het oppervlak krullen... Een deel van de plotmethode is echter zeer bruikbaar voor mij: ik heb ooit een plan U gebouwd met het door Gerco geplotte deel van de machineruimte. Gisteravond heb ik een positieve reactie gekregen van Gerco op mijn vraag of hij mij wil helpen met o.a. de zijwanden van de mD (machineswagen DE-5). 

En Floris? Ja, die kwam ook nog ter sprake: Floris maakt van afval de mooiste dingen dat is het verschil tussen een modelbouwer en modelverbouwer...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10227
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #23 Gepost op: 25 juli 2010, 23:57:10 »

...op mijn vraag of hij mij wil helpen met o.a. de zijwanden van de mD (machineswagen DE-5)...

Frank, ik alle tekeningen van beide uitvoeringen van de motorwagen. En... de Boo al getekend in AutoCad en geplot ;) En... zoals je weet, is mijn maatvoering die van Lima Mat '46  ;)



... geldt ook voor de kop ;)

Grtzz,

Karst

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #24 Gepost op: 26 juli 2010, 08:39:52 »
Karst, dat ziet er al leuk uit!

Maar, die neus is zo van de zijkant gezien wel erg schuin/spits à la mat. '46. Vergelijk eens met deze foto: http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1940-1950/151177

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #25 Gepost op: 26 juli 2010, 10:57:20 »
ik zie er niet veel verkeerds in, karsts foto is meer van opzij en van boven gemaakt.

Gert1

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #26 Gepost op: 26 juli 2010, 11:04:19 »
Kijk aan, de PVC-buis-modelbouw-Paus himself geeft zijn zegen!   ;D

mvg,
Gert

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #27 Gepost op: 26 juli 2010, 11:44:42 »
Ja, ho eens even! Dat is wel heel kort door de bocht. Kijk en vergelijk:

Bron: www.bert11.homeip.net


Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5121
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #28 Gepost op: 26 juli 2010, 11:48:41 »
Eerlijk gezegd heb ik ook het gevoel dat de neus platter moet zijn. En pas maar op, want anders zijn hierdoor de Reitsma snorren van Frank te kort en krijgen we weer een Artitec DE-1 soap.......  :o

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10227
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #29 Gepost op: 26 juli 2010, 11:59:11 »
Maarten heeft een punt(je)...  ;D

Net even de Werkspoortekeningen er bij gehaald... Het lijkt er op, dat het 'voorhoofd' ca. 0.5 - 0.7 mm te ver naar achter wijkt.

De oorzaak is ook gevonden ;) De ronding tussen de sluitseinen is iets te vlak...  :( De tekening ook gechecked, die lijk daar wel goed... Zal dus met het schuur- en plamuurwerk te maken hebben  :-[

Grtzz,

Karst