Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Juroen
Vandaag om 16:30:04
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
Vandaag om 16:27:34
Rondom Charlois door Hans Reints
Vandaag om 15:53:59
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:06
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door 741230
Vandaag om 15:30:27
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
Vandaag om 15:24:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
Vandaag om 15:22:13
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Huup
Vandaag om 15:11:19
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 15:08:01
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 15:05:54
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Modelbouwerke
Vandaag om 15:00:39
Museumdepot Beekbergen in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:41:54
Wat zit er in deze tender? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:40:51
De (3d) knutsels van Ronald. door Frits C
Vandaag om 14:38:09
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 14:31:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:14:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 13:56:19
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 13:34:55
3 januari NVBS oliebollenrit door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:57
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Jan Bennink
Vandaag om 12:57:58
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 10:37:34
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 10:04:48
bouwtekening amsterdamse tram door Huup
Vandaag om 09:17:30
Roco 2025 door Dennis1984
Vandaag om 07:46:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:20:10
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
13 December 2025, 23:19:12
Van 2D afbeelding naar 3D model door Eef7260
13 December 2025, 23:17:34
helix n spoor door Joz
13 December 2025, 21:02:26
13 december modelspoorbeurs Houten door Ronald69
13 December 2025, 19:47:49
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
13 December 2025, 19:47:41
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 219081 keer)

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #660 Gepost op: 12 October 2011, 14:39:56 »
*brekend*
Het is geen DDZ meer. Het wordt NID. Aldus Spits en @NS_Online.

Topictitel-wijziging! :D  ;D

Het zal me verder een worst zijn hoe dat ding heet, zo lang ze het tractiewiel maar laten zitten...
« Laatst bewerkt op: 12 October 2011, 14:42:03 door Jorick »

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4025
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #661 Gepost op: 12 October 2011, 14:45:04 »
« Laatst bewerkt op: 12 October 2011, 15:30:27 door Edgar. Reden: typo »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #662 Gepost op: 12 October 2011, 15:26:57 »
Nu ben ik toch wel benieuwd hoe V-IRM over een aantal jaren gaat heten als dat materieel ook gereviseerd wordt. Die V kan er tegen die tijd in ieder geval wel vanaf, aangezien maar een deel van het materieel verlengd is (waar de V voor staat), maar het meerendeel vanaf fabriek al als viertje dan wel zesje op het spoor kwam. Het Regionale karakter waar de R voor staat, kan er ook wel uit, dus houden we weinig concreets uit de oude benaming over.

NID2 dan maar? Of NNID (Nog Nieuwere Intercity Dubbeldekker)?   
Of zal het bij V-IRM tegen die tijd net als bij SLT NIDP worden? Nieuwe Intercity Dubbeldekker met Plaszak? ;D ;D ;D ;D


Jeroen

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #663 Gepost op: 12 October 2011, 15:30:32 »
Zullen we het gewoon V-IRMm noemen? Ook leuk :D

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8626
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #664 Gepost op: 12 October 2011, 15:32:08 »
Nou,  NID = Niet Intelligent Doordacht ( de naam dan hé)  ;D
Jeroen

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #665 Gepost op: 12 October 2011, 16:59:14 »
V-IRM ken ik niet meer op mijn dienstkaartje. Staat gewoon IRM en volgens mij wordt ook bij NedTrain die term inmiddels gewoon gebruikt. Net als ICM en SGM.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1352
  • PTR
    • Draaistel
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #666 Gepost op: 12 October 2011, 17:49:52 »
Dan kan V-IRM dus weer gebruikt worden, Vernieuwd IRM ;).

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #667 Gepost op: 12 October 2011, 17:55:35 »
Waar slaat dat NID op...
Over paar jaar dan gaat de 'Nieuwe intercity dubbeldekker' weer uit dienst  ;D
Klinkt niet best eigenlijk... ;P
Vond DDZ mooier
gr. Viktor

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #668 Gepost op: 12 October 2011, 18:23:27 »
En wie moeten de NID's gaan besturen en onderhouden? Zijn dat dan NIDwits?  :P
Reinier

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4605
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #669 Gepost op: 12 October 2011, 18:35:07 »
Op somda wordt gesuggereerd dat het hetzelfde verhaal zou zijn als bij de sprinters. Die worden door de media ook nieuwe sprinters genoemd. Vergeet ook niet dat we ons verhaal basseren op een verhaal wat vol fouten staat.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #670 Gepost op: 12 October 2011, 18:57:09 »
Eens dat het uit de media komt en die niet altijd betrouwbaar zijn. Maar zo'n benaming als NID met betekenis Nieuwe Intercity Dubbeldekker bedenken ze echt niet zelf. Het ligt ook geheel in lijn met de termen die NSR bedacht voor bijvoorbeeld ICK en ICL.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1018
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #671 Gepost op: 12 October 2011, 23:05:19 »
V-IRM ken ik niet meer op mijn dienstkaartje. Staat gewoon IRM en volgens mij wordt ook bij NedTrain die term inmiddels gewoon gebruikt. Net als ICM en SGM.
Bij NT noemen we ze gewoon virm  ;)

mvg,
Robin

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #672 Gepost op: 12 October 2011, 23:32:38 »
Nou dan houden we het toch gewoon op DDM-2/3...

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #673 Gepost op: 13 October 2011, 00:05:08 »
Interieur is mooi! Ik zie mezelf al gestrekt op die bank liggen  (y). Maarrr speakers aan de buitenkant?
« Laatst bewerkt op: 13 October 2011, 13:59:26 door Ivo R.. Reden: Spellingsfouten verbetert »
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 608
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #674 Gepost op: 13 October 2011, 00:08:35 »
Maarrr spiekers aan de buitenkant?
Heeft de ICMm ook, dit is volgens mij voor de fluit.