Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 00:08:42
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 00:06:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:09
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
12 September 2025, 23:47:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
12 September 2025, 23:14:30
Kibri station CALW ingekort als NS station door Duikeend
12 September 2025, 23:13:08
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Gino
12 September 2025, 23:06:00
Piko 2025 door Huup
12 September 2025, 22:53:15
D236 Nord-West-Expres door Huup
12 September 2025, 22:50:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
12 September 2025, 22:49:27
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
12 September 2025, 22:48:07
Acme nieuwe ICNG door Teoalessandro
12 September 2025, 22:41:32
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
12 September 2025, 22:31:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
12 September 2025, 22:18:44
Au bord de la Cèze door Schachbrett
12 September 2025, 21:46:20
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
12 September 2025, 21:38:35
Modelspoorbaan van Einte door Schachbrett
12 September 2025, 21:36:58
NS 8800 in spoor 0 door Huup
12 September 2025, 21:25:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
12 September 2025, 21:12:22
Exact-Train 2025 door Rob Ellerman
12 September 2025, 21:11:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
12 September 2025, 21:10:07
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Seinhuis
12 September 2025, 21:06:52
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
12 September 2025, 20:09:46
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
12 September 2025, 19:56:30
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door NL-modelspoor
12 September 2025, 19:55:11
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
12 September 2025, 19:49:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
12 September 2025, 19:49:01
Veevervoer ss/ ns door Huup
12 September 2025, 18:42:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
12 September 2025, 18:40:32
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door antoni-a
12 September 2025, 18:12:51
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 213441 keer)

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #660 Gepost op: 12 October 2011, 14:39:56 »
*brekend*
Het is geen DDZ meer. Het wordt NID. Aldus Spits en @NS_Online.

Topictitel-wijziging! :D  ;D

Het zal me verder een worst zijn hoe dat ding heet, zo lang ze het tractiewiel maar laten zitten...
« Laatst bewerkt op: 12 October 2011, 14:42:03 door Jorick »

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #661 Gepost op: 12 October 2011, 14:45:04 »
« Laatst bewerkt op: 12 October 2011, 15:30:27 door Edgar. Reden: typo »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #662 Gepost op: 12 October 2011, 15:26:57 »
Nu ben ik toch wel benieuwd hoe V-IRM over een aantal jaren gaat heten als dat materieel ook gereviseerd wordt. Die V kan er tegen die tijd in ieder geval wel vanaf, aangezien maar een deel van het materieel verlengd is (waar de V voor staat), maar het meerendeel vanaf fabriek al als viertje dan wel zesje op het spoor kwam. Het Regionale karakter waar de R voor staat, kan er ook wel uit, dus houden we weinig concreets uit de oude benaming over.

NID2 dan maar? Of NNID (Nog Nieuwere Intercity Dubbeldekker)?   
Of zal het bij V-IRM tegen die tijd net als bij SLT NIDP worden? Nieuwe Intercity Dubbeldekker met Plaszak? ;D ;D ;D ;D


Jeroen

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #663 Gepost op: 12 October 2011, 15:30:32 »
Zullen we het gewoon V-IRMm noemen? Ook leuk :D

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8606
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #664 Gepost op: 12 October 2011, 15:32:08 »
Nou,  NID = Niet Intelligent Doordacht ( de naam dan hé)  ;D
Jeroen

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #665 Gepost op: 12 October 2011, 16:59:14 »
V-IRM ken ik niet meer op mijn dienstkaartje. Staat gewoon IRM en volgens mij wordt ook bij NedTrain die term inmiddels gewoon gebruikt. Net als ICM en SGM.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #666 Gepost op: 12 October 2011, 17:49:52 »
Dan kan V-IRM dus weer gebruikt worden, Vernieuwd IRM ;).

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #667 Gepost op: 12 October 2011, 17:55:35 »
Waar slaat dat NID op...
Over paar jaar dan gaat de 'Nieuwe intercity dubbeldekker' weer uit dienst  ;D
Klinkt niet best eigenlijk... ;P
Vond DDZ mooier
gr. Viktor

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3355
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #668 Gepost op: 12 October 2011, 18:23:27 »
En wie moeten de NID's gaan besturen en onderhouden? Zijn dat dan NIDwits?  :P
Reinier

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4559
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #669 Gepost op: 12 October 2011, 18:35:07 »
Op somda wordt gesuggereerd dat het hetzelfde verhaal zou zijn als bij de sprinters. Die worden door de media ook nieuwe sprinters genoemd. Vergeet ook niet dat we ons verhaal basseren op een verhaal wat vol fouten staat.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #670 Gepost op: 12 October 2011, 18:57:09 »
Eens dat het uit de media komt en die niet altijd betrouwbaar zijn. Maar zo'n benaming als NID met betekenis Nieuwe Intercity Dubbeldekker bedenken ze echt niet zelf. Het ligt ook geheel in lijn met de termen die NSR bedacht voor bijvoorbeeld ICK en ICL.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #671 Gepost op: 12 October 2011, 23:05:19 »
V-IRM ken ik niet meer op mijn dienstkaartje. Staat gewoon IRM en volgens mij wordt ook bij NedTrain die term inmiddels gewoon gebruikt. Net als ICM en SGM.
Bij NT noemen we ze gewoon virm  ;)

mvg,
Robin

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #672 Gepost op: 12 October 2011, 23:32:38 »
Nou dan houden we het toch gewoon op DDM-2/3...

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #673 Gepost op: 13 October 2011, 00:05:08 »
Interieur is mooi! Ik zie mezelf al gestrekt op die bank liggen  (y). Maarrr speakers aan de buitenkant?
« Laatst bewerkt op: 13 October 2011, 13:59:26 door Ivo R.. Reden: Spellingsfouten verbetert »
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #674 Gepost op: 13 October 2011, 00:08:35 »
Maarrr spiekers aan de buitenkant?
Heeft de ICMm ook, dit is volgens mij voor de fluit.