Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:29:12
Line-up foto's van modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:08:27
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 16:06:29
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Pauldg
Vandaag om 15:58:39
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:53:51
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Pauldg
Vandaag om 15:53:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:51:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:45:59
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 15:33:08
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:32:33
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door TonM
Vandaag om 15:21:17
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:16:37
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 15:15:50
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig door Luc2000
Vandaag om 14:40:25
3D/RM-IG: CTA bakken (H0) (met texture!) door Luc2000
Vandaag om 14:38:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 14:34:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:30:52
PBM/PWM met joystick door BR41
Vandaag om 14:21:41
Piko TT 2025 door Bartje81
Vandaag om 14:16:26
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 13:53:22
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 216421 keer)

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #660 Gepost op: 12 October 2011, 14:39:56 »
*brekend*
Het is geen DDZ meer. Het wordt NID. Aldus Spits en @NS_Online.

Topictitel-wijziging! :D  ;D

Het zal me verder een worst zijn hoe dat ding heet, zo lang ze het tractiewiel maar laten zitten...
« Laatst bewerkt op: 12 October 2011, 14:42:03 door Jorick »

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #661 Gepost op: 12 October 2011, 14:45:04 »
« Laatst bewerkt op: 12 October 2011, 15:30:27 door Edgar. Reden: typo »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #662 Gepost op: 12 October 2011, 15:26:57 »
Nu ben ik toch wel benieuwd hoe V-IRM over een aantal jaren gaat heten als dat materieel ook gereviseerd wordt. Die V kan er tegen die tijd in ieder geval wel vanaf, aangezien maar een deel van het materieel verlengd is (waar de V voor staat), maar het meerendeel vanaf fabriek al als viertje dan wel zesje op het spoor kwam. Het Regionale karakter waar de R voor staat, kan er ook wel uit, dus houden we weinig concreets uit de oude benaming over.

NID2 dan maar? Of NNID (Nog Nieuwere Intercity Dubbeldekker)?   
Of zal het bij V-IRM tegen die tijd net als bij SLT NIDP worden? Nieuwe Intercity Dubbeldekker met Plaszak? ;D ;D ;D ;D


Jeroen

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #663 Gepost op: 12 October 2011, 15:30:32 »
Zullen we het gewoon V-IRMm noemen? Ook leuk :D

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8614
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #664 Gepost op: 12 October 2011, 15:32:08 »
Nou,  NID = Niet Intelligent Doordacht ( de naam dan hé)  ;D
Jeroen

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #665 Gepost op: 12 October 2011, 16:59:14 »
V-IRM ken ik niet meer op mijn dienstkaartje. Staat gewoon IRM en volgens mij wordt ook bij NedTrain die term inmiddels gewoon gebruikt. Net als ICM en SGM.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1352
  • PTR
    • Draaistel
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #666 Gepost op: 12 October 2011, 17:49:52 »
Dan kan V-IRM dus weer gebruikt worden, Vernieuwd IRM ;).

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #667 Gepost op: 12 October 2011, 17:55:35 »
Waar slaat dat NID op...
Over paar jaar dan gaat de 'Nieuwe intercity dubbeldekker' weer uit dienst  ;D
Klinkt niet best eigenlijk... ;P
Vond DDZ mooier
gr. Viktor

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #668 Gepost op: 12 October 2011, 18:23:27 »
En wie moeten de NID's gaan besturen en onderhouden? Zijn dat dan NIDwits?  :P
Reinier

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4567
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #669 Gepost op: 12 October 2011, 18:35:07 »
Op somda wordt gesuggereerd dat het hetzelfde verhaal zou zijn als bij de sprinters. Die worden door de media ook nieuwe sprinters genoemd. Vergeet ook niet dat we ons verhaal basseren op een verhaal wat vol fouten staat.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #670 Gepost op: 12 October 2011, 18:57:09 »
Eens dat het uit de media komt en die niet altijd betrouwbaar zijn. Maar zo'n benaming als NID met betekenis Nieuwe Intercity Dubbeldekker bedenken ze echt niet zelf. Het ligt ook geheel in lijn met de termen die NSR bedacht voor bijvoorbeeld ICK en ICL.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #671 Gepost op: 12 October 2011, 23:05:19 »
V-IRM ken ik niet meer op mijn dienstkaartje. Staat gewoon IRM en volgens mij wordt ook bij NedTrain die term inmiddels gewoon gebruikt. Net als ICM en SGM.
Bij NT noemen we ze gewoon virm  ;)

mvg,
Robin

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #672 Gepost op: 12 October 2011, 23:32:38 »
Nou dan houden we het toch gewoon op DDM-2/3...

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #673 Gepost op: 13 October 2011, 00:05:08 »
Interieur is mooi! Ik zie mezelf al gestrekt op die bank liggen  (y). Maarrr speakers aan de buitenkant?
« Laatst bewerkt op: 13 October 2011, 13:59:26 door Ivo R.. Reden: Spellingsfouten verbetert »
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 608
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #674 Gepost op: 13 October 2011, 00:08:35 »
Maarrr spiekers aan de buitenkant?
Heeft de ICMm ook, dit is volgens mij voor de fluit.