Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 21:31:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 21:17:04
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 21:08:27
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:05:35
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Noordster
Vandaag om 20:32:24
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Stefan88
Vandaag om 20:31:18
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 20:30:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 20:27:44
Line-up foto's van modellen door Jeroen95
Vandaag om 20:12:18
Digitaal-delta door Biesje
Vandaag om 20:07:34
Minibaan Visserskaai H0 door NS264
Vandaag om 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 19:58:39
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 19:54:41
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
Vandaag om 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:16:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:52:43
TAMS PZS-2.2 door bask185
Vandaag om 18:49:53
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 18:42:48
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
Vandaag om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 18:23:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:45:25
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress door Dirk
Vandaag om 14:18:55
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 215895 keer)

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #660 Gepost op: 12 October 2011, 14:39:56 »
*brekend*
Het is geen DDZ meer. Het wordt NID. Aldus Spits en @NS_Online.

Topictitel-wijziging! :D  ;D

Het zal me verder een worst zijn hoe dat ding heet, zo lang ze het tractiewiel maar laten zitten...
« Laatst bewerkt op: 12 October 2011, 14:42:03 door Jorick »

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #661 Gepost op: 12 October 2011, 14:45:04 »
« Laatst bewerkt op: 12 October 2011, 15:30:27 door Edgar. Reden: typo »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #662 Gepost op: 12 October 2011, 15:26:57 »
Nu ben ik toch wel benieuwd hoe V-IRM over een aantal jaren gaat heten als dat materieel ook gereviseerd wordt. Die V kan er tegen die tijd in ieder geval wel vanaf, aangezien maar een deel van het materieel verlengd is (waar de V voor staat), maar het meerendeel vanaf fabriek al als viertje dan wel zesje op het spoor kwam. Het Regionale karakter waar de R voor staat, kan er ook wel uit, dus houden we weinig concreets uit de oude benaming over.

NID2 dan maar? Of NNID (Nog Nieuwere Intercity Dubbeldekker)?   
Of zal het bij V-IRM tegen die tijd net als bij SLT NIDP worden? Nieuwe Intercity Dubbeldekker met Plaszak? ;D ;D ;D ;D


Jeroen

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #663 Gepost op: 12 October 2011, 15:30:32 »
Zullen we het gewoon V-IRMm noemen? Ook leuk :D

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8614
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #664 Gepost op: 12 October 2011, 15:32:08 »
Nou,  NID = Niet Intelligent Doordacht ( de naam dan hé)  ;D
Jeroen

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #665 Gepost op: 12 October 2011, 16:59:14 »
V-IRM ken ik niet meer op mijn dienstkaartje. Staat gewoon IRM en volgens mij wordt ook bij NedTrain die term inmiddels gewoon gebruikt. Net als ICM en SGM.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1352
  • PTR
    • Draaistel
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #666 Gepost op: 12 October 2011, 17:49:52 »
Dan kan V-IRM dus weer gebruikt worden, Vernieuwd IRM ;).

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #667 Gepost op: 12 October 2011, 17:55:35 »
Waar slaat dat NID op...
Over paar jaar dan gaat de 'Nieuwe intercity dubbeldekker' weer uit dienst  ;D
Klinkt niet best eigenlijk... ;P
Vond DDZ mooier
gr. Viktor

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #668 Gepost op: 12 October 2011, 18:23:27 »
En wie moeten de NID's gaan besturen en onderhouden? Zijn dat dan NIDwits?  :P
Reinier

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4567
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #669 Gepost op: 12 October 2011, 18:35:07 »
Op somda wordt gesuggereerd dat het hetzelfde verhaal zou zijn als bij de sprinters. Die worden door de media ook nieuwe sprinters genoemd. Vergeet ook niet dat we ons verhaal basseren op een verhaal wat vol fouten staat.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #670 Gepost op: 12 October 2011, 18:57:09 »
Eens dat het uit de media komt en die niet altijd betrouwbaar zijn. Maar zo'n benaming als NID met betekenis Nieuwe Intercity Dubbeldekker bedenken ze echt niet zelf. Het ligt ook geheel in lijn met de termen die NSR bedacht voor bijvoorbeeld ICK en ICL.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #671 Gepost op: 12 October 2011, 23:05:19 »
V-IRM ken ik niet meer op mijn dienstkaartje. Staat gewoon IRM en volgens mij wordt ook bij NedTrain die term inmiddels gewoon gebruikt. Net als ICM en SGM.
Bij NT noemen we ze gewoon virm  ;)

mvg,
Robin

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #672 Gepost op: 12 October 2011, 23:32:38 »
Nou dan houden we het toch gewoon op DDM-2/3...

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #673 Gepost op: 13 October 2011, 00:05:08 »
Interieur is mooi! Ik zie mezelf al gestrekt op die bank liggen  (y). Maarrr speakers aan de buitenkant?
« Laatst bewerkt op: 13 October 2011, 13:59:26 door Ivo R.. Reden: Spellingsfouten verbetert »
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 608
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #674 Gepost op: 13 October 2011, 00:08:35 »
Maarrr spiekers aan de buitenkant?
Heeft de ICMm ook, dit is volgens mij voor de fluit.