Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:29:12
Line-up foto's van modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:08:27
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 16:06:29
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Pauldg
Vandaag om 15:58:39
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:53:51
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Pauldg
Vandaag om 15:53:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:51:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:45:59
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 15:33:08
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:32:33
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door TonM
Vandaag om 15:21:17
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:16:37
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 15:15:50
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig door Luc2000
Vandaag om 14:40:25
3D/RM-IG: CTA bakken (H0) (met texture!) door Luc2000
Vandaag om 14:38:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 14:34:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:30:52
PBM/PWM met joystick door BR41
Vandaag om 14:21:41
Piko TT 2025 door Bartje81
Vandaag om 14:16:26
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 13:53:22
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 216423 keer)

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1119
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #60 Gepost op: 09 December 2010, 07:40:37 »
Mja die aantallen begrijp ik ook niet helemaal. Bij de NOS spraken ze over het annuleren van 30 nieuwe stellen...

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #61 Gepost op: 09 December 2010, 08:43:05 »
Vanwege die toiletten zullen ze waarschijnlijk een nieuw contract moeten opstellen met de leverancier.
Het bouwplan moet nu aangepast worden, daardoor wordt op papier een ander type trein ???
Vr. groeten,
Bob

Erwin L.

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #62 Gepost op: 09 December 2010, 11:04:22 »
Overigens zitten de plannen tot renovatie al een hele poos in de pijplijn: ik heb een poos geleden (ik dacht 2 of 3 jaar terug) een enquete van de NS gehad over nieuwe interieurs. En deze kleurstellingen komen mij erg bekend voor...
« Laatst bewerkt op: 09 December 2010, 15:07:57 door Erwin L. »

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3193
    • SpoorObjecten
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #63 Gepost op: 09 December 2010, 11:19:46 »
Misschien ontgaat mij wat hoor, maar waar komen die magische extra Sprinters ineens vandaan?

Dezelfde foto stond overigens ook in het NHD hier ;)

sommige dingen komen gewoon uit de lucht vallen ;)

staan er niet ergens wat Plan T's en ICR+1800 terzijde,, of is een renovatie duurder dan nieuw?

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8614
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #64 Gepost op: 09 December 2010, 11:34:52 »
en dan in deze kleurstelling


komt uit dit draadje
of met lok

groet Martijn

Lijkt wel of de NS veel gekeken heeft naar de kleuren van Metronom Bahn.
« Laatst bewerkt op: 09 December 2010, 11:42:08 door ClarksonBlues. Reden: tekst aangepast »
Jeroen

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #65 Gepost op: 09 December 2010, 11:37:57 »
Of omgekeerd
Vr. groeten,
Bob

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #66 Gepost op: 09 December 2010, 12:17:54 »
nee dan moet deze ervoor.  :-X



komt ook uit dit draadje

maar ze kunnen bij die SLT voor de transparantie de W.C bij de cabines plaatsen?

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1520
    • Mijn fotosite
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #67 Gepost op: 09 December 2010, 12:41:12 »
Mm, daar zitten de eerste-klasafdelingen, en ik denk dat die reizigers niet blij zullen zijn met al die langslopende mensen en bijkomende ongemakken als geurtjes e.d.. Daarom zou een verbouwing ook zo duur zijn, denk ik; je kunt niet volstaan met een hokje, maar het hele concept en indeling moet op de schop.

grt, Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10762
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #68 Gepost op: 09 December 2010, 12:51:05 »
Een toilet-hok inbouwen zal nog wel gaan denk ik. Lastiger zal het worden voor de septic-tank bij deze semi-lagevloer rijtuigen, waar laat je die? Watertank kan wel ergens op een dak lijkt me.

Marc
(stuurman-aan-wal en part-time semi-deskundige)
No dress rehearsel, this is our life.

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #69 Gepost op: 09 December 2010, 12:54:35 »
De NS heeft er al 80 rijden, en zegt dat het aanbrengen van wc’s in deze treinen 400.000 euro per toilet kost. Het zou technisch zeer ingewikkeld en daarom zo duur zijn. Bovendien zegt de NS dat wc’s de beoogde transparantie in de treinen wegnemen.

Dan zou je denken, plaats transparante WC's. Maar of dat ethisch verantwoord is.....

Groetjes,
Michel

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #70 Gepost op: 09 December 2010, 13:36:03 »
Ach dan verlengen ze de 2400en toch met een bak....  :P :P :P

Maar goed, volgens mij gaat deze draad over DDZ. Iemand enig idee waarom er een rechthoek uit het casco gehaald is in de neus van de mDDM op het filmpje links naast het bovenste frontsein? Ik hoop toch niet dat daar een display komt met de eindbestemming van het ding erop.....
 
Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

ZwaanBaan

  • Tjitte-Jaap alias ZwaanBaan
  • Offline Offline
  • Berichten: 1258
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #71 Gepost op: 09 December 2010, 14:13:28 »
Volgens mijn vader zou daar dan inderdaad een display komen met eindbestemming...

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #72 Gepost op: 09 December 2010, 14:17:54 »
Volgens mij hebben ze bij NedTrain echt nog nooit van design gehoord.......... VRESELIJK!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #73 Gepost op: 09 December 2010, 14:36:37 »
Er waren nog meer ontwerpen met o.a. een geheel nieuw gestroomlijnd front.
Uit zuinigheid heeft de NSR voor de goedkoopste variant gekozen.
Ik denk niet dat Nedtrain daarin enige zeggenschap heeft  ;)
Vr. groeten,
Bob

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10762
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #74 Gepost op: 09 December 2010, 14:49:21 »
Tja, volgens mij hoeft een goed en fraai ontwerp niet synoniem te zijn aan een duur ontwerp.
No dress rehearsel, this is our life.