Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
Vandaag om 15:11:07
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:08:12
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 14:36:17
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Joz
Vandaag om 14:26:56
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 14:26:21
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Rudy0907
Vandaag om 13:42:57
Sfeer op je modelbaan door Bouwer
Vandaag om 13:41:19
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:35:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 13:27:51
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 210243 keer)

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 971
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #15 Gepost op: 25 November 2010, 22:32:29 »
Ik zie trouwens dat het de lamp in het midden van de kop ook verdwenen is.
Nee hoor, die zit er nog gewoon. Alleen is hij wat moeilijk te zien. Zit verstopt in de blauwe band die voorop zit  ;)

TreintjeDelft

  • Offline Offline
  • Berichten: 301
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #16 Gepost op: 25 November 2010, 22:40:01 »
Oh ziet ie daar, hij zit verstopt tussen het blauw. ;D

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #17 Gepost op: 26 November 2010, 18:03:06 »
Dat worden er dus niet. De eerste serie bestond uit 200 rijtuigen die nu met 40 stuks wordt aangevuld.
Dat dacht ik eerst ook maar dat schijnt dus fout te zijn. Het gaat om 50 viertes waarvan er nu 20 verlengend worden tot zesjes.
Dat klopt dus ook niet, oorspronkelijk waren er 102 Bv's en 77 ABv's.

Je hebt gelijk, maar ik probeerde te zeggen 250+40, ik was een beetje onduidelijk. En dat worden dan 45 zesjes en 5 viertjes. Waarom ze dan niet nog 10 extra DDM-1 rijuigen pakken om die overige 5 te verlengen is mij een raadsel, het zal wel met de conditie van DDM-1 te maken hebben ofzo.

Ik vind het nieuwe kleurenschema trouwens wel mooi zo, ik had alleen gedacht dat ze dat raam misschien nog uit 1 stuk gingen maken en dat ze rond de frontseinen nog een gele band zouden aanbrengen, zoals bij deze:

En waarom zouden ze die ventilatiepuisten nog hebben laten zitten boven de ramen?

Gr Timo

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1110
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #18 Gepost op: 26 November 2010, 18:07:16 »
Simpel, die ronding alle ICMm past daar toch nooit tussen de cabine en instapdeur in...  ;)
Als ze die blauwe band over de deuren heen hadden laten lopen wel. Net zoals bij ICMm.  :)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #19 Gepost op: 26 November 2010, 18:32:13 »
Je hebt gelijk, maar ik probeerde te zeggen 250+40, ik was een beetje onduidelijk. En dat worden dan 45 zesjes en 5 viertjes.
Dat is het dus niet, het zijn 240 bakken in totaal. Niks geen DDM1 of 45 viertjes.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #20 Gepost op: 26 November 2010, 19:29:06 »
 ;D wat ik nu zo leuk vind, dit was een probeersel op een schade bak, dit is nog echt niet definitief.

Ten tweede vind ik het ook bijzonder dat er borden staan niet fotograferen en ja hoor zelfs op dit forum........

Dit is ook de reden dat de werkplaats dan ook geen zin meer heeft hobbyisten rond te leiden.

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #21 Gepost op: 26 November 2010, 19:42:19 »
Voortgang DDZ

Ik zat wat te slapen, volgens mij. Ik heb het schema wat aangepast, bedankt Rick!

Er werd eerder gezegd dat er 25 viertjes en 25 zesjes kwamen. Nu blijkt dat dit 50 betreft. Er is nu besloten dat er nog 40 rijtuigen bij worden genomen. Hiermee worden 20 viertjes tot zesjes verlengt. Dan zijn er dus 30 viertjes en 20 zesjes.

type: DD-AR Bvk, origineel aantal: 79, in gebruik bij revisie: 50
type: DD-AR Bv/ABv, origineel aantal: 179, gereviseerd: 140
type: mDDM, origineel aantal:50, gereviseerd: 50

Er worden dus niet, zoals ik eerder zei, extra rijtuigen DDM-1 meegenomen.
Ik weet niet of dit nog steeds een optie is. Dat zal dan wel snel duidelijk worden, want binnenkort moet de NSR bepalen of ze 64 extra SLT bijbestellen ter vervanging van DD-AR/DDM-1 in de stoptreindienst.

Dit betekend trouwens ook dat er nog steeds een flink overschot is op rijtuigen (39 ABv/Bv en 29 Bvk en alle rijtuigen DDM-1). Hierdoor zullen de schrootrijtuigen die o.a. in de sporendriehoek staan wel snel naar de sloper verdwijnen.

Gr Timo
« Laatst bewerkt op: 26 November 2010, 19:49:36 door Timo Smeding »

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #22 Gepost op: 26 November 2010, 19:47:18 »
;D wat ik nu zo leuk vind, dit was een probeersel op een schade bak, dit is nog echt niet definitief.

Ten tweede vind ik het ook bijzonder dat er borden staan niet fotograferen en ja hoor zelfs op dit forum........

Dit is ook de reden dat de werkplaats dan ook geen zin meer heeft hobbyisten rond te leiden.

Oh, dat wist ik niet. Op een ander forum stond dat deze foto ergens op het opstelterrein hoofddorp hing, dus ik dacht dat Nedtrain dit wel goed zou keuren (was ook maar een gedachte ;D). Maar ze zullen de hobbyisten toch vast wel vergeven ;)

Vandaar trouwens dat de puisten er nog op zitten. Is dit soms die bak die van brandschade was hersteld en niet meer is afgebouwd? Deze:
http://i31.tinypic.com/14ieqnr.jpg
http://i26.tinypic.com/257inb7.jpg
Bron: http://test.somda.nl/forum/7770/p280324/DDAR+wordt+DDZ/

Gr Timo
« Laatst bewerkt op: 26 November 2010, 19:49:19 door Timo Smeding »

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1763
  • Dieselpower rules!
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #23 Gepost op: 06 December 2010, 22:24:19 »

Stoptreinen omgebouwd tot intercity’s

Gepubliceerd op 06 december 10, 17:47 Laatst bijgewerkt op 06 december 10, 21:51
HAARLEM - Voor 240 dubbeldekkers van de NS is Haarlem voorlopig het eindstation. De treinstellen krijgen een facelift in de loodsen van NedTrain.

Een slordige 235 miljoen kost de opknapbeurt, bijna een miljoen per rijtuig. ,,Daarmee zullen ze er voor de komende vijftien jaar weer tegenaan moeten kunnen'', zegt Saco Heijboer (50), projectmanager van de onderhoudsoperatie. De stoptreinen zullen volgens de maatstaven van deze tijd worden omgebouwd tot moderne Intercity's. Voorzien van draadloos internet, een digitaal reisinformatiesysteem en energiebesparende LED-verlichting.

Op het terrein van het Haarlemse revisiebedrijf aan de Oudeweg is een speciale hal gebouwd om de volledig gestripte treindelen van nieuwe onderdelen te voorzien. De eerste wagons kwamen onlangs binnen. ,,Als de productielijn eenmaal staat, werken we hier aan twintig coupés tegelijk’’, aldus Heijboer.

Bron met filmpje:

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article5231951.ece/Stoptreinen-omgebouwd-tot-intercity%E2%80%99s

Nieuwe variant voor Artitec  ::)
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #24 Gepost op: 06 December 2010, 22:51:33 »
ziet er leuk uit, zijn dit de stellen zie door de motorwagen word getrokken of door een 1700?

Gr.
Gr. Silvester

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #25 Gepost op: 06 December 2010, 23:02:10 »
Klopt, maar na de revisie krijgen alle stellen een motorwagen (mDDM). Wat met de 1700 gaat gebeuren is nog maar de vraag... :(

Gr. Rick

KoploperMau

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #26 Gepost op: 06 December 2010, 23:39:01 »
Waarschijnlijk, net als de 1800, terzijde. Voor de ICRm stammen, de Berlijntreinen en de CityNightLine treinen zullen nog een aantal 1700'en beschikbaar blijven, maar de rest gaat vrees ik terzijde.

Voor meer info daarover check Somda even. Hier wordt alles bijgehouden.  ;)

Spoors

  • Smalspoor Fröbelaar
  • Offline Offline
  • Berichten: 1076
    • Koala Creek - Australian Sugar Cane in HOn30
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #27 Gepost op: 06 December 2010, 23:48:01 »
Lekker jaren vijftig zo'n aluminium raamomlijsting ...  (y)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #28 Gepost op: 07 December 2010, 07:49:26 »
Ik vind hoe ze eruit gaan zien niet mooi maar ik vind het beter dan een VIRM.

Gr. Iven

Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #29 Gepost op: 07 December 2010, 08:13:42 »
Vroegah, waren ze mooier  :-[ ;)

Mvg, Mark