Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Noordernet
Vandaag om 11:30:08
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door ronald100
Vandaag om 10:41:25
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 10:39:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:30:45
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 09:49:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:46:31
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:41:37
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 09:40:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 09:32:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:29:06
Rheinburg, TP V/VI door Jelmer
Vandaag om 09:25:27
Layne, Somewhere South. door tothebeach
Vandaag om 09:25:04
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 09:21:18
Kibri station CALW ingekort als NS station door eichddraig
Vandaag om 08:29:06
Exact-Train 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 08:28:21
iTrain versus Windigiped door Pain0_8
Vandaag om 05:04:03
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:23:12
Rangeerbaan Molenhoek door Ronald Halma
11 September 2025, 23:47:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
11 September 2025, 22:49:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Seinhuis
11 September 2025, 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
11 September 2025, 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
11 September 2025, 21:19:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
11 September 2025, 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
11 September 2025, 21:04:48
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
11 September 2025, 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
11 September 2025, 20:52:20
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
11 September 2025, 19:56:37
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
11 September 2025, 19:23:44
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 213165 keer)

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 974
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #15 Gepost op: 25 November 2010, 22:32:29 »
Ik zie trouwens dat het de lamp in het midden van de kop ook verdwenen is.
Nee hoor, die zit er nog gewoon. Alleen is hij wat moeilijk te zien. Zit verstopt in de blauwe band die voorop zit  ;)

TreintjeDelft

  • Offline Offline
  • Berichten: 301
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #16 Gepost op: 25 November 2010, 22:40:01 »
Oh ziet ie daar, hij zit verstopt tussen het blauw. ;D

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #17 Gepost op: 26 November 2010, 18:03:06 »
Dat worden er dus niet. De eerste serie bestond uit 200 rijtuigen die nu met 40 stuks wordt aangevuld.
Dat dacht ik eerst ook maar dat schijnt dus fout te zijn. Het gaat om 50 viertes waarvan er nu 20 verlengend worden tot zesjes.
Dat klopt dus ook niet, oorspronkelijk waren er 102 Bv's en 77 ABv's.

Je hebt gelijk, maar ik probeerde te zeggen 250+40, ik was een beetje onduidelijk. En dat worden dan 45 zesjes en 5 viertjes. Waarom ze dan niet nog 10 extra DDM-1 rijuigen pakken om die overige 5 te verlengen is mij een raadsel, het zal wel met de conditie van DDM-1 te maken hebben ofzo.

Ik vind het nieuwe kleurenschema trouwens wel mooi zo, ik had alleen gedacht dat ze dat raam misschien nog uit 1 stuk gingen maken en dat ze rond de frontseinen nog een gele band zouden aanbrengen, zoals bij deze:

En waarom zouden ze die ventilatiepuisten nog hebben laten zitten boven de ramen?

Gr Timo

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1111
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #18 Gepost op: 26 November 2010, 18:07:16 »
Simpel, die ronding alle ICMm past daar toch nooit tussen de cabine en instapdeur in...  ;)
Als ze die blauwe band over de deuren heen hadden laten lopen wel. Net zoals bij ICMm.  :)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8534
  • Spoor N
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #19 Gepost op: 26 November 2010, 18:32:13 »
Je hebt gelijk, maar ik probeerde te zeggen 250+40, ik was een beetje onduidelijk. En dat worden dan 45 zesjes en 5 viertjes.
Dat is het dus niet, het zijn 240 bakken in totaal. Niks geen DDM1 of 45 viertjes.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #20 Gepost op: 26 November 2010, 19:29:06 »
 ;D wat ik nu zo leuk vind, dit was een probeersel op een schade bak, dit is nog echt niet definitief.

Ten tweede vind ik het ook bijzonder dat er borden staan niet fotograferen en ja hoor zelfs op dit forum........

Dit is ook de reden dat de werkplaats dan ook geen zin meer heeft hobbyisten rond te leiden.

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #21 Gepost op: 26 November 2010, 19:42:19 »
Voortgang DDZ

Ik zat wat te slapen, volgens mij. Ik heb het schema wat aangepast, bedankt Rick!

Er werd eerder gezegd dat er 25 viertjes en 25 zesjes kwamen. Nu blijkt dat dit 50 betreft. Er is nu besloten dat er nog 40 rijtuigen bij worden genomen. Hiermee worden 20 viertjes tot zesjes verlengt. Dan zijn er dus 30 viertjes en 20 zesjes.

type: DD-AR Bvk, origineel aantal: 79, in gebruik bij revisie: 50
type: DD-AR Bv/ABv, origineel aantal: 179, gereviseerd: 140
type: mDDM, origineel aantal:50, gereviseerd: 50

Er worden dus niet, zoals ik eerder zei, extra rijtuigen DDM-1 meegenomen.
Ik weet niet of dit nog steeds een optie is. Dat zal dan wel snel duidelijk worden, want binnenkort moet de NSR bepalen of ze 64 extra SLT bijbestellen ter vervanging van DD-AR/DDM-1 in de stoptreindienst.

Dit betekend trouwens ook dat er nog steeds een flink overschot is op rijtuigen (39 ABv/Bv en 29 Bvk en alle rijtuigen DDM-1). Hierdoor zullen de schrootrijtuigen die o.a. in de sporendriehoek staan wel snel naar de sloper verdwijnen.

Gr Timo
« Laatst bewerkt op: 26 November 2010, 19:49:36 door Timo Smeding »

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #22 Gepost op: 26 November 2010, 19:47:18 »
;D wat ik nu zo leuk vind, dit was een probeersel op een schade bak, dit is nog echt niet definitief.

Ten tweede vind ik het ook bijzonder dat er borden staan niet fotograferen en ja hoor zelfs op dit forum........

Dit is ook de reden dat de werkplaats dan ook geen zin meer heeft hobbyisten rond te leiden.

Oh, dat wist ik niet. Op een ander forum stond dat deze foto ergens op het opstelterrein hoofddorp hing, dus ik dacht dat Nedtrain dit wel goed zou keuren (was ook maar een gedachte ;D). Maar ze zullen de hobbyisten toch vast wel vergeven ;)

Vandaar trouwens dat de puisten er nog op zitten. Is dit soms die bak die van brandschade was hersteld en niet meer is afgebouwd? Deze:
http://i31.tinypic.com/14ieqnr.jpg
http://i26.tinypic.com/257inb7.jpg
Bron: http://test.somda.nl/forum/7770/p280324/DDAR+wordt+DDZ/

Gr Timo
« Laatst bewerkt op: 26 November 2010, 19:49:19 door Timo Smeding »

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1763
  • Dieselpower rules!
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #23 Gepost op: 06 December 2010, 22:24:19 »

Stoptreinen omgebouwd tot intercity’s

Gepubliceerd op 06 december 10, 17:47 Laatst bijgewerkt op 06 december 10, 21:51
HAARLEM - Voor 240 dubbeldekkers van de NS is Haarlem voorlopig het eindstation. De treinstellen krijgen een facelift in de loodsen van NedTrain.

Een slordige 235 miljoen kost de opknapbeurt, bijna een miljoen per rijtuig. ,,Daarmee zullen ze er voor de komende vijftien jaar weer tegenaan moeten kunnen'', zegt Saco Heijboer (50), projectmanager van de onderhoudsoperatie. De stoptreinen zullen volgens de maatstaven van deze tijd worden omgebouwd tot moderne Intercity's. Voorzien van draadloos internet, een digitaal reisinformatiesysteem en energiebesparende LED-verlichting.

Op het terrein van het Haarlemse revisiebedrijf aan de Oudeweg is een speciale hal gebouwd om de volledig gestripte treindelen van nieuwe onderdelen te voorzien. De eerste wagons kwamen onlangs binnen. ,,Als de productielijn eenmaal staat, werken we hier aan twintig coupés tegelijk’’, aldus Heijboer.

Bron met filmpje:

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article5231951.ece/Stoptreinen-omgebouwd-tot-intercity%E2%80%99s

Nieuwe variant voor Artitec  ::)
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #24 Gepost op: 06 December 2010, 22:51:33 »
ziet er leuk uit, zijn dit de stellen zie door de motorwagen word getrokken of door een 1700?

Gr.
Gr. Silvester

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #25 Gepost op: 06 December 2010, 23:02:10 »
Klopt, maar na de revisie krijgen alle stellen een motorwagen (mDDM). Wat met de 1700 gaat gebeuren is nog maar de vraag... :(

Gr. Rick

KoploperMau

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #26 Gepost op: 06 December 2010, 23:39:01 »
Waarschijnlijk, net als de 1800, terzijde. Voor de ICRm stammen, de Berlijntreinen en de CityNightLine treinen zullen nog een aantal 1700'en beschikbaar blijven, maar de rest gaat vrees ik terzijde.

Voor meer info daarover check Somda even. Hier wordt alles bijgehouden.  ;)

Spoors

  • Smalspoor Fröbelaar
  • Offline Offline
  • Berichten: 1076
    • Koala Creek - Australian Sugar Cane in HOn30
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #27 Gepost op: 06 December 2010, 23:48:01 »
Lekker jaren vijftig zo'n aluminium raamomlijsting ...  (y)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #28 Gepost op: 07 December 2010, 07:49:26 »
Ik vind hoe ze eruit gaan zien niet mooi maar ik vind het beter dan een VIRM.

Gr. Iven

Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #29 Gepost op: 07 December 2010, 08:13:42 »
Vroegah, waren ze mooier  :-[ ;)

Mvg, Mark