Nou even een simpele vraag, begin jaren '90, wie stond er te springen langs de spoorlijn als er een Plan V of een 1600 met "ïets" erachter voor de lens kwam? Was veel te gewoontjes. Asbest hondekoppen liepen op het eind, dat was interessant, 1100, 1200, 1300 was interessant. Dit blijf je houden, over 25 á 30 jaar heb je weer deze discussie als de VIRM's op hun laatste wielen lopen en de ze vervangen worden door misschien wel weer een grotere eenheidsworst.
@Timtrein: Uit welke betrouwbare bron heb jij dat? Eerste bericht was dat DDM-1 in februari al terzijde zou gaan. Plan T zou ook al meerdere malen terzijde gegaan zijn. En SLT had twee jaar terug al moeten rond rijden.. Dus het kan nog alle kanten op.
De geschiedenis herhaald zich Was er ook niet iets in 1937 met het privatisering van een niet nader te noemen bedrijf, omdat concurrentie in die sector niet helemaal bleek te werken. Ook iets met geschiedenis die zich herhaald........
Dat de BDs-en aan de kant gaan, is een gevolg van het fiasco van de V250.
Die willen mensen vervoeren op een voor hen zo goedkoop mogelijke manier (lees met zo weinig mogelijke kosten voor personeel, materieel, onderhoud etc.).Dat het uiterlijk van de trein dan niet voor iedereen even gewaardeerd wordt, jammer dan. Zoveel mensen zoveel smaken.En kiezen? Meestal heb je niet zoveel te kiezen. Als er op jouw traject alleen maar Mat 64 en VIRM rijdt kan je natuurlijk moord en brand schreeuwen ...
Bedoel je niet de Benelux stuurstand? Wat heefs de BDs anders te maken met de V250?Gr. Iven
Hoe houd je een BDs over als een rijtuigstam ingekort wordt dan?
......En zo ook de NS, want de consument heeft het voor het zeggen. want als klant zit je liefer in een nieuw moderne trein dan in een oude trein van 50 jaar oud, die ook al in je kinder jaren kunt herrinderen.