Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 19:38:02
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:34:04
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
  

Auteur Topic: Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen  (gelezen 20264 keer)

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #15 Gepost op: 06 June 2010, 11:25:46 »
Omdat je met ICRm lastig kunt combineren en splitsen. Of zou je met 2 (kortere) stammen ICRm gekoppeld kunnen rijden, à la DDAR?

Waarom ??
Je kan ook gewoon overstappen op Sittard als je naar Heerlen Wilt,
rijdt de trein gewoon verder naar Maastricht.  ;)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #16 Gepost op: 06 June 2010, 11:34:05 »
Juist dat is het probleem denk ik.
Als je ICRm gaat inzetten op Amsterdam - Maastricht/Heerlen dan heb je alleen maar tussen Amsterdam en Sittard de halfuurdienst.
En dan zul je vanuit Maastricht of Heerlen of met de Intercity of met de Stoptrein naar Sittard reizen (afhankelijk welk tijdstip je komt)
Dan krijg je de zelfde taferelen als met de getrokken treinen in het verleden.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Anoniem

  • Gast
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #17 Gepost op: 06 June 2010, 11:37:12 »
Exact. Ik geloof dat men in Zuid-Limburg erg blij is met het feit dat beide steden een halfuurdienst met het noorden hebben, i.p.v. een alternerende uurdienst (het ene half uur naar Maastricht en het andere half uur naar Heerlen), een overstap in Sittard neemt dat voordeel weg.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #18 Gepost op: 06 June 2010, 11:43:14 »
Maar van de andere kant zie ik de ICRm graag terugkomen op die lijn.
Rijdt veel comfortabeler dan een VIRM. (vooral op de wisselstraten, dat waggelt niet zo)
En meer ruimte voor je bagage.  ;D
(persoonlijk lever ik dan graag de halfuurdienst hiervoor in  ;) )


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #19 Gepost op: 06 June 2010, 12:05:41 »
Waarom de 3500 niet doortrekken van Eindhoven naar Maastricht, en de 800 naar Heerlen.

Tussen Utrecht en Sittard heb je dan een kwartiersdienst.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #20 Gepost op: 06 June 2010, 12:08:25 »
Waarom de 3500 niet doortrekken van Eindhoven naar Maastricht, en de 800 naar Heerlen.

Tussen Utrecht en Sittard heb je dan een kwartiersdienst.

Waar wil je dan met je stoptrein heen tussen Sittard en Roermond??
Dat gaat waarschijnlijk niet lukken zonder de infrastructuur aan te passen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #21 Gepost op: 06 June 2010, 12:24:38 »
Nu we toch in een nieuw topic zijn verder gegaan. Ik merk de laatste tijd dat tussen Groningen/Leeuwarden en Rotterdam CS/Den-Haag CS niet alleen meer koplopers worden ingezet maar ook VIRM. Zal dat te maken hebben met de verbouwing van de koploper-viertjes?
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 06 June 2010, 12:27:56 door Dubbeldekkerjw »

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1882
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #22 Gepost op: 06 June 2010, 13:03:38 »
Ik denk dat niet alleen,die VIRM's zouden met name op de ochtend/avond spitsen tussen 07.00u-09.00u & 17.00u-20.00u wat meer moeten rijden.
Het word langzaam aan drukker rond die tijd.
Ook in de weekenden zou het wel eens wat meer mogen.
Vooral de trein van op zaterdag van 08.45u (trein 12530) v Lw-R'dam zit vooral na Heerenveen vol & na Zwolle word het haast Japans proppen!!
Terug reis idem al een paar keer ondervonden.
Dus een inzet van een VIRM is dan wel op zijn plaats!!
Het wisseld ook wel eens lekker af voor de lens  ;D
Greetz:Menno
« Laatst bewerkt op: 06 June 2010, 13:05:51 door Menno 1846 »
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #23 Gepost op: 06 June 2010, 13:04:43 »
Ze hebben zat ICRm stammen over. Waarom halen ze de VIRM dan niet weg uit de (20)800, en zetten ze er ICRm in.
De VIRM kun je dan ergens anders gebruiken.
Als 3 VIRM's IV's bommievol zitten, wil je dat allemaal in ICRm proppen? Bovendien moet je materieel niet teveel door elkaar gooien. In bijv. Alkmaar komt heel veel VIRM (3000+800+deel van de 3400), is heel handig met bijsturen. Als je tig verschillende materieeltypes hebt rijden, gaat het bijsturen veel moeilijker.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #24 Gepost op: 06 June 2010, 13:05:15 »
Waar wil je dan met je stoptrein heen tussen Sittard en Roermond??
Dat gaat waarschijnlijk niet lukken zonder de infrastructuur aan te passen.

Dat moet lukken. Bij Susteren heb je een mogelijk om de stoptrein aan de kant te nemen, en bij Maasbracht.
Dus als er een vertraging is, kun je ze daar alsnog even aan de kant halen.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1882
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #25 Gepost op: 06 June 2010, 13:20:26 »
Ooit eens gefotografeerd in Zwolle:


Voor het geval dat een VIRM naar Lw of Gn niet genoeg is..... ;D
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3187
    • SpoorObjecten
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #26 Gepost op: 06 June 2010, 14:03:19 »
Ik reis elke ochtend van Zoetermeer naar Amsterdam via utrecht,, en weer terug.

maar als ik de trein van ongeveer 18:00 heb richting Utrecht (volgens mij de IC naar nijmegen),, 3x VIRM 4delig,,, die zit altijd weer stampend vol.
ik denk dat je met 3x VIRM 4delig toch wel een beetje op het maximum zit betreft capaciteit toch?

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4558
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #27 Gepost op: 06 June 2010, 14:05:27 »
Geloof dat je tot 14 bakken mag. Dus VI+IV+IV kan ook nog. Dit komt alleen (bijna) nooit voor.

Als je het allemaal zo leest zou je denken dat er alweer een materieeltekort is.


Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3187
    • SpoorObjecten
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #28 Gepost op: 06 June 2010, 14:08:11 »
volgende stap,,,
ipv van dubbeldekker,,,, triodekker?

je moet alleen een beetje bukken als je door de gang paden loopt...errr kruipt....

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #29 Gepost op: 06 June 2010, 15:00:34 »
Geloof dat je tot 14 bakken mag. Dus VI+IV+IV kan ook nog. Dit komt alleen (bijna) nooit voor.

Als je het allemaal zo leest zou je denken dat er alweer een materieeltekort is.



Nee hoor er is een reizigers 'teveel' aanbod  ;D