Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 16:37:13
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Roco Plan T door marco
Vandaag om 16:14:42
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 16:05:50
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 16:03:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:02:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 15:56:23
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Rudy0907
Vandaag om 13:42:57
Sfeer op je modelbaan door Bouwer
Vandaag om 13:41:19
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:35:45
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
  

Auteur Topic: Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen  (gelezen 19637 keer)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Gepost op: 06 June 2010, 08:34:02 »
Zodra de DD-AR in revisie is geweest en als IC-materieel wordt ingezet weet ik wel een nieuwe inzetplek voor de DDM-1. In de spitsdienst als stoptrein Utrecht-Zwolle en andersom.
Ik wil daar geen SLT zien. Dan krijgen we Japanse taferelen: http://www.youtube.com/watch?v=X9nnXw_6WQs
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 06 June 2010, 10:42:12 door Bob Rodenburg »

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #1 Gepost op: 06 June 2010, 08:42:10 »
Passat driver:)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #2 Gepost op: 06 June 2010, 09:02:49 »
Ik zat laatst te denken over de revisie van de DD-AR's. Als dit materieel in de werkplaats staat voor de revisie rijdt dit materieel niet. En het zijn er behoorlijk wat. Dus de DD-AR's zouden tijdelijk een vervanger moeten hebben. Anders is er een tekort aan materieel.

Gr. Iven

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1110
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #3 Gepost op: 06 June 2010, 09:36:50 »
Denk dat ze dat op kunnen vangen met de instroom van SLT.

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #4 Gepost op: 06 June 2010, 10:01:46 »
Dat is nu juist het probleem. SLT biedt echt niet genoeg capaciteit om die van de DD-AR op te vangen. Zoals al in mijn eerdere bericht werd gezegd. Als dat gebeurt krijgen we Japanse taferelen.
Mvgr Jan Wiebrand

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #5 Gepost op: 06 June 2010, 10:07:25 »
Dat zal wel meevallen:

Capaciteit DD-AR met 1700: 606
Capaciteit DD-AR met mDDM: 495
Capaciteit SLT-6: 610

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #6 Gepost op: 06 June 2010, 10:09:05 »
Waat? :o Zitplaatsen hebben we het nu over hé? Even voor de duidelijkheid. Hoe is dat nou mogelijk?
Mvgr Jan Wiebrand

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #7 Gepost op: 06 June 2010, 10:12:59 »
Nee, capaciteit, dus hoeveel mensen er vervoer kunnen worden.
SLT heeft inderdaad wel minder zitplaatsen, maar meer ruimte voor staanplaatsen.
Maar dat er mensen moeten staan wil nog niet betekenen dat er Japanse taferelen onstaan, misschien wel meer mensen die niet tevreden zijn dat ze moeten staan, maarja, ze hebben een vervoersbewijs, geen plaatsbewijs (tenzij je 1e klas reist) ;)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #8 Gepost op: 06 June 2010, 10:21:56 »
Goed de Japanse taferelen zet ik dan uit mijn hoofd, maar ik heb er nog altijd mijn bedenkingen bij. Het is natuurlijk een heel andere strategie; meer staanplaatsen. Ik moet het nog zien.
Back on topic, wat gaat er straks gebeuren met de 1700'en? Die zullen straks met de DD-AR revisie ook minder werk krijgen.
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 06 June 2010, 10:23:58 door Dubbeldekkerjw »

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #9 Gepost op: 06 June 2010, 10:32:19 »
@ Bruno,
En die mensen die ieder ochtend moeten staan kiezen weer voor een ander manier van transport :P

NS reizigers heeft toch een contract met de overheid wat zitplaats capaciteit betreft ?
Erg veilig is het ook niet, staand vervoert worden :-X

Sommige treinen worden ingezet onder de noemer  "intercity" maar stoppen op alle station, bijvoorbeeld de intercity tussen Leiden en Utrecht via Alphen aan de Rijn.
Nu probeert de NS al jaren om voor intercity treinen een toeslag te mogen vragen (wordt regelmatig via enquêtes voorgelegd).
Dus als je DD-AR ombouwt naar intercity materieel en die laat je toch als initercity overal stoppen...
Met de OV-chip kaart merk je als reiziger niet eens dat je dan meer betaald :-X

@Jan
Ik heb maar een nieuwe topic hierover gemaakt, maar je bericht was te snel...sorry.
« Laatst bewerkt op: 06 June 2010, 10:41:12 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

Dave81

  • Offline Offline
  • Berichten: 550
  • Curaçao ->zucht<-
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #10 Gepost op: 06 June 2010, 10:40:45 »
Ben benieuwd hoe het er uit ziet als de deuren van die Japanse trein open gaan ;D

MVG Dave
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #11 Gepost op: 06 June 2010, 10:48:02 »
Ze hebben zat ICRm stammen over. Waarom halen ze de VIRM dan niet weg uit de (20)800, en zetten ze er ICRm in.
De VIRM kun je dan ergens anders gebruiken.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #12 Gepost op: 06 June 2010, 11:00:34 »
Zodra de DD-AR in revisie is geweest en als IC-materieel wordt ingezet weet ik wel een nieuwe inzetplek voor de DDM-1. In de spitsdienst als stoptrein Utrecht-Zwolle en andersom.
Ik wil daar geen SLT zien. Dan krijgen we Japanse taferelen: http://www.youtube.com/watch?v=X9nnXw_6WQsMvgr Jan Wiebrand

Volgens mij zag ik iemand als een van de eersten instappen, maar die moest er bij de eerste halte al weer uit.  ;D
Haagse deurbel, wat een volk zeg  :o

Marco

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #13 Gepost op: 06 June 2010, 11:04:11 »
Als dat gebeurt krijgen we Japanse taferelen.
Mvgr Jan Wiebrand

Voor zover mij bekend mag in Nederland een machinist weigeren om een trein te rijden die naar zijn mening niet veilig is voor de passagiers. Wat er van dat recht van de machinist nu nog over is, en wat de consequenties voor m zijn weet ik niet.

Groeten, Alexander

Anoniem

  • Gast
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #14 Gepost op: 06 June 2010, 11:04:42 »
Ze hebben zat ICRm stammen over. Waarom halen ze de VIRM dan niet weg uit de (20)800, en zetten ze er ICRm in.
De VIRM kun je dan ergens anders gebruiken.

Omdat je met ICRm lastig kunt combineren en splitsen. Of zou je met 2 (kortere) stammen ICRm gekoppeld kunnen rijden, à la DDAR?