Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Rudy0907
Vandaag om 13:42:57
Sfeer op je modelbaan door Bouwer
Vandaag om 13:41:19
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:35:45
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 13:35:39
NS 1700 transfers door Rick
Vandaag om 13:32:30
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 13:27:51
Fleischmania Nostalgia door grossraumwagen
Vandaag om 12:56:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 12:32:44
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door spoor0
Vandaag om 11:14:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 09:23:54
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
  

Auteur Topic: Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen  (gelezen 19632 keer)

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #15 Gepost op: 06 June 2010, 11:25:46 »
Omdat je met ICRm lastig kunt combineren en splitsen. Of zou je met 2 (kortere) stammen ICRm gekoppeld kunnen rijden, à la DDAR?

Waarom ??
Je kan ook gewoon overstappen op Sittard als je naar Heerlen Wilt,
rijdt de trein gewoon verder naar Maastricht.  ;)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #16 Gepost op: 06 June 2010, 11:34:05 »
Juist dat is het probleem denk ik.
Als je ICRm gaat inzetten op Amsterdam - Maastricht/Heerlen dan heb je alleen maar tussen Amsterdam en Sittard de halfuurdienst.
En dan zul je vanuit Maastricht of Heerlen of met de Intercity of met de Stoptrein naar Sittard reizen (afhankelijk welk tijdstip je komt)
Dan krijg je de zelfde taferelen als met de getrokken treinen in het verleden.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Anoniem

  • Gast
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #17 Gepost op: 06 June 2010, 11:37:12 »
Exact. Ik geloof dat men in Zuid-Limburg erg blij is met het feit dat beide steden een halfuurdienst met het noorden hebben, i.p.v. een alternerende uurdienst (het ene half uur naar Maastricht en het andere half uur naar Heerlen), een overstap in Sittard neemt dat voordeel weg.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #18 Gepost op: 06 June 2010, 11:43:14 »
Maar van de andere kant zie ik de ICRm graag terugkomen op die lijn.
Rijdt veel comfortabeler dan een VIRM. (vooral op de wisselstraten, dat waggelt niet zo)
En meer ruimte voor je bagage.  ;D
(persoonlijk lever ik dan graag de halfuurdienst hiervoor in  ;) )


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #19 Gepost op: 06 June 2010, 12:05:41 »
Waarom de 3500 niet doortrekken van Eindhoven naar Maastricht, en de 800 naar Heerlen.

Tussen Utrecht en Sittard heb je dan een kwartiersdienst.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #20 Gepost op: 06 June 2010, 12:08:25 »
Waarom de 3500 niet doortrekken van Eindhoven naar Maastricht, en de 800 naar Heerlen.

Tussen Utrecht en Sittard heb je dan een kwartiersdienst.

Waar wil je dan met je stoptrein heen tussen Sittard en Roermond??
Dat gaat waarschijnlijk niet lukken zonder de infrastructuur aan te passen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #21 Gepost op: 06 June 2010, 12:24:38 »
Nu we toch in een nieuw topic zijn verder gegaan. Ik merk de laatste tijd dat tussen Groningen/Leeuwarden en Rotterdam CS/Den-Haag CS niet alleen meer koplopers worden ingezet maar ook VIRM. Zal dat te maken hebben met de verbouwing van de koploper-viertjes?
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 06 June 2010, 12:27:56 door Dubbeldekkerjw »

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #22 Gepost op: 06 June 2010, 13:03:38 »
Ik denk dat niet alleen,die VIRM's zouden met name op de ochtend/avond spitsen tussen 07.00u-09.00u & 17.00u-20.00u wat meer moeten rijden.
Het word langzaam aan drukker rond die tijd.
Ook in de weekenden zou het wel eens wat meer mogen.
Vooral de trein van op zaterdag van 08.45u (trein 12530) v Lw-R'dam zit vooral na Heerenveen vol & na Zwolle word het haast Japans proppen!!
Terug reis idem al een paar keer ondervonden.
Dus een inzet van een VIRM is dan wel op zijn plaats!!
Het wisseld ook wel eens lekker af voor de lens  ;D
Greetz:Menno
« Laatst bewerkt op: 06 June 2010, 13:05:51 door Menno 1846 »
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #23 Gepost op: 06 June 2010, 13:04:43 »
Ze hebben zat ICRm stammen over. Waarom halen ze de VIRM dan niet weg uit de (20)800, en zetten ze er ICRm in.
De VIRM kun je dan ergens anders gebruiken.
Als 3 VIRM's IV's bommievol zitten, wil je dat allemaal in ICRm proppen? Bovendien moet je materieel niet teveel door elkaar gooien. In bijv. Alkmaar komt heel veel VIRM (3000+800+deel van de 3400), is heel handig met bijsturen. Als je tig verschillende materieeltypes hebt rijden, gaat het bijsturen veel moeilijker.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #24 Gepost op: 06 June 2010, 13:05:15 »
Waar wil je dan met je stoptrein heen tussen Sittard en Roermond??
Dat gaat waarschijnlijk niet lukken zonder de infrastructuur aan te passen.

Dat moet lukken. Bij Susteren heb je een mogelijk om de stoptrein aan de kant te nemen, en bij Maasbracht.
Dus als er een vertraging is, kun je ze daar alsnog even aan de kant halen.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #25 Gepost op: 06 June 2010, 13:20:26 »
Ooit eens gefotografeerd in Zwolle:


Voor het geval dat een VIRM naar Lw of Gn niet genoeg is..... ;D
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3182
    • SpoorObjecten
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #26 Gepost op: 06 June 2010, 14:03:19 »
Ik reis elke ochtend van Zoetermeer naar Amsterdam via utrecht,, en weer terug.

maar als ik de trein van ongeveer 18:00 heb richting Utrecht (volgens mij de IC naar nijmegen),, 3x VIRM 4delig,,, die zit altijd weer stampend vol.
ik denk dat je met 3x VIRM 4delig toch wel een beetje op het maximum zit betreft capaciteit toch?

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #27 Gepost op: 06 June 2010, 14:05:27 »
Geloof dat je tot 14 bakken mag. Dus VI+IV+IV kan ook nog. Dit komt alleen (bijna) nooit voor.

Als je het allemaal zo leest zou je denken dat er alweer een materieeltekort is.


Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3182
    • SpoorObjecten
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #28 Gepost op: 06 June 2010, 14:08:11 »
volgende stap,,,
ipv van dubbeldekker,,,, triodekker?

je moet alleen een beetje bukken als je door de gang paden loopt...errr kruipt....

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #29 Gepost op: 06 June 2010, 15:00:34 »
Geloof dat je tot 14 bakken mag. Dus VI+IV+IV kan ook nog. Dit komt alleen (bijna) nooit voor.

Als je het allemaal zo leest zou je denken dat er alweer een materieeltekort is.



Nee hoor er is een reizigers 'teveel' aanbod  ;D