Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Geïsoleerd motorschild. door Ronald69
Vandaag om 16:51:29
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0 door Marijn
Vandaag om 16:45:00
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 16:39:26
Rondom Charlois door tothebeach
Vandaag om 16:30:27
Doornvliet door Eric B
Vandaag om 16:26:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 16:25:41
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026 door Miniature Holland
Vandaag om 16:16:28
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 16:00:28
koppeling vervangen Minitrix wagon door grossraumwagen
Vandaag om 15:57:50
Yamorc 7001 dood door Niels64
Vandaag om 15:48:18
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Bert55
Vandaag om 15:18:27
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
Vandaag om 15:17:56
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 14:49:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
Vandaag om 14:39:19
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door wob
Vandaag om 14:22:30
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
Vandaag om 14:08:15
Bauarbeiten im gange door wob
Vandaag om 14:01:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 13:57:46
MTB DP1 v2 - Wormwiel terug plaatsen. door BillWisselWizard
Vandaag om 13:14:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:42:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:33:43
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Eric B
Vandaag om 12:32:14
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 12:25:26
Bahnstrecke 5867 door 741230
Vandaag om 12:20:38
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:11:48
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:01:40
Probleem met Trix Lok 22137-01 en ESU DCC MTC32 Nem660 decoder door Bahn-AG
Vandaag om 11:45:25
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Ronald Halma
Vandaag om 10:52:21
Welke wielreiniger door Carl
Vandaag om 10:46:00
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Frank 123
Vandaag om 07:18:08
  

Auteur Topic: Voortgang Arnhem  (gelezen 59426 keer)

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #90 Gepost op: 18 August 2010, 22:59:37 »
begint alweer ergens op te lijken ;D

Las v/d week in de krant dat de dive-under pas in augustus 2011 klaar is!

Grt,

Gerard
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #91 Gepost op: 18 August 2010, 23:33:18 »
Op elke vraag is een wedervraag te stellen
Arreman geeft een duidelijke verklaring. Maar waarom dan niet op alle sporen.
Ik zal de volgende keer gaan kijken of alle sporen de geleiding hebben gekregen. Het is wel een systheem waarbij de trein bij een ontsporing overeind moet blijven staan.
MVG Bart

Arreman

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #92 Gepost op: 19 August 2010, 20:41:13 »
Als het goed is hebben de buitenste 4 sporen een geleide rail gekregen. Het middelste spoor ligt verder dan 10m van het landhoofd van  het viaduct af.
De spoorstaven liggen aan de zijde waar de trein vandaan komt. Na het viaduct hoeft er dus geen geleiding meer te liggen. Tenzij een spoor regelmatig van beide zijden bereden wordt, in dat geval dienen ze dus aan beide zijden van het viaduct te liggen.

@Gerard. Het viaduct wordt inderdaad pas tijdens de grote ontrekking van de zomer 2011 (9 weken buitendienst waarvan de eerste 4 weken de zuideljke sporen door de NS bereden worden, en de laatste 5 weken de noordelijke) aangesloten. Nu is alleen het plafond gebouwd en de komende maanden wordt de dive-under ontgraven, beton gestort en uiteindelijk ergens rond mei 2011 van spoor voorzien.
H0, DCC, Intellibox, Koploper

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #93 Gepost op: 20 August 2010, 00:00:01 »
Arreman
Kennelijk zit jij dicht bij de bron.Ik heb een paar vragen aan jou.
Waarom moet in 2011 weer een buitendienst stelling komen om de sporen van uit de tunnel aan te sluiten.
Als men nu op de plaats van de aansluiting al een wissel aanbrengt is het aansluiten in 2011 toch in 1 nacht te realiseren.
Ik heb eerder de vraag gesteld welke treinen gebruik gaan maken van de tunnel
Zelf heb ik daarna gekeken wat vermoedelijk gaat gebeuren.
Met b.h.v. OV9292 heb ik uitgezocht wat de dienstregeling voor station Arnhem is op 27 Augustus van 10.00 uur  tot 11.00 uur
Van uit Nijmegen komen er 4 treinen op spoor 7 binnen die daarna naar Utrecht rijden. Het feit dat ze op spoor 7 binnen komen betekent dat ze veel sporen moete kruisen, dus komt de tunnel hiervoor in aanmerking.
Van uit Zutphen komen er 2 treinen binnen op spoor 8 die vervolgens naar Nijmegen door rijden. Ook deze treinen moeten veel sporen kruisen, dus ook deze treinen kunnen van de tunnel gebruik maken.Echter bij het verlaten van de tunnel moet men wel weer het tegemoetkomende spoor uit Nijmegen kruisen. Graag jouw (jullie) mening
Groet Bart

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 318
    • flickr fotopagina
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #94 Gepost op: 20 August 2010, 00:13:24 »
Geen mening, maar feit: De dive-under gaat in de normale drgl alleen gebruikt worden voor treinen van Nijmegen naar Utrecht (en verder). Op de bouwtekening die ik heb (stand eind 2009) ontbreekt ook een overloopwissel vanuit de dive-under naar het normale richtingsspoor naar Elst. (Stop)treinen Zp-Nm kunnen er dus geen gebruik van maken. Overigens is er van zijde van een paar vervoerders wel kritiek gekomen op het ontbreken van dergelijke overloopwissels, maar zover ik weet is dat door ProRail niet aangepast.

IPIO'er

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • "Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #95 Gepost op: 20 August 2010, 09:43:44 »
Bart,

Kijk op deze link van Prorail, ga naar Ontwerp-tracébesluit (OTB) klik er op dan krijg je een PDF en daar staat alles in
over de oude situatie met de nieuwe situatie erover heen gesitueerd wat betreft het nieuwe sporenplan,
scrol naar de bladzijde's 19 t/m 22 en 29 en je bent meteen op de hoogte.

http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Gelderland/Sporen%20in%20Arnhem/Pages/Procedure.aspx

Groeten, Marc
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #96 Gepost op: 20 August 2010, 21:30:46 »
Marc
Geweldig Wat een info
Alle vragen die er nog bestaan zijn hier mee wel te beantwoorden.
Om alles te lezen waar ik belangstelling voor heb,kan ik wel een tijdje vooruit
Bedankt
Met vriendelijke groet
Bart

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #97 Gepost op: 20 August 2010, 23:29:05 »
Ik heb weer last van een oud probleem
Ik kan het OTB sporen in Arnhem niet openen om  dat het geblokkeerd is voor mij.
Wie geeft raad
Bart

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9125
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #98 Gepost op: 21 August 2010, 09:26:40 »
Hoi,

Alles resetten of opnieuw inloggen?
Ik kom er gewoon in in OTB.

Gr Koen
« Laatst bewerkt op: 21 August 2010, 09:28:43 door KoenF »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1010
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #99 Gepost op: 21 August 2010, 11:46:35 »
Hier doet ie het ook, misschien een andere versie van acrobat reader installeren?
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #100 Gepost op: 21 August 2010, 20:41:46 »
Hoi allen,

Op deze site (klik) staan aan de rechterzijde bij "Wist u dat..." meerdere links naar informatie en foto's over de voortgang van de bouw in Arnhem.

mvg,
Fred.

Reden aanpassing: aantal links klopte niet, tekst verbetert.
« Laatst bewerkt op: 21 August 2010, 23:31:28 door Fred Eikelboom »
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9125
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #101 Gepost op: 21 August 2010, 21:33:26 »
Toch een leuk draadje geworden zo,

Misschien kunnen we dit in de met alle toekomstige projecten van spoorbouw in 1:1 doen.
Het is interessant om dat te kunnen volgen via dit forum. (y)

Gr Koen
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #102 Gepost op: 21 August 2010, 22:54:40 »
Koen en Larus
Ik heb hem weer,en teglijk opgeslagen onder documenten zodat hij voor mij niet meer ontsnapt.
Groet Bart

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #103 Gepost op: 23 August 2010, 10:27:14 »
is het station vandaag weer in dienst gegaan?

Gr Timo

Hans Wolbers

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • OV Website
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #104 Gepost op: 23 August 2010, 13:15:21 »
Als je kijkt op ns.nl zijn er geen storingen rondom Arnhem. Dus het antwoord lijkt mij dan ja te zijn.

gisteren overigens nog gebruik moeten maken van het vervangend busvervoer Nijmegen-Arnhem v.v. Prima geregeld!
« Laatst bewerkt op: 23 August 2010, 17:10:38 door Remco Poppen. Reden: Onnodige quote »