Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Artitec 6300 door Jos B.
Vandaag om 17:05:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 008200
Vandaag om 16:58:15
MoBaBro.de door IJmc
Vandaag om 16:57:39
Pendel module Viessmann 5214 door bask185
Vandaag om 16:55:07
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 16:51:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 16:39:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 16:33:26
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 16:22:48
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Jeroen Water
Vandaag om 16:09:47
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 16:04:50
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 16:03:49
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 15:52:07
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Kees-Jan
Vandaag om 15:49:45
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 15:36:47
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 15:29:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 15:20:15
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:13:40
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:09:18
Configureren van YD8116 via web browser door Jan Pieter
Vandaag om 14:35:23
Voetgangersspoorbrug te gebruiken voor Nederlandse baan? door Benelux795
Vandaag om 14:29:37
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 14:20:49
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 14:07:25
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 14:01:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:58:34
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Hans1963
Vandaag om 13:29:36
Nahmertaler Kleinbahn door Lucien
Vandaag om 12:55:48
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:19:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Daan!
Vandaag om 12:08:21
Anleitung en Ersatzteilliste van Trix V 120 001 (artnr. 22511) door Hasenwald
Vandaag om 11:55:18
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Montanbahn
Vandaag om 11:03:55
  

Auteur Topic: Voortgang Arnhem  (gelezen 58198 keer)

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #60 Gepost op: 11 August 2010, 15:45:56 »
Bedankt voor de update  (y)
gaat snel daar nu zeg.

Trouwens je had graag een blik willen werpen in die tunnelbak maar volgens mij hebben ze die nog niet echt uitgraven en gewoon dicht gemaakt zodat later pas alle aarde/zand eruit gehaald gaat worden scheelt weer in tijd.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #61 Gepost op: 11 August 2010, 22:27:31 »
Rene W
Daar zou je gelijk mee kunnen hebben.Door het aanbrengen van de dakelementen hebben de wanden de ondersteuning gekregen om de druk van het zand aan te kunnen.Het e.e.a betekent wel dat er nog veel werk is . Na het verwijderen van het zand in de tunnel moet er dan eerst een vloer gemaakt worden voordat men met het aanleggen van de rails kan beginnen.Kortom nog veel werk voordat er na 4 weken werk treinen kunnen rijden.Ik ga de website van Prorail bekijken of daar iets over is te vinden.
Bart

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #62 Gepost op: 11 August 2010, 22:32:14 »
In o.a. Uitgeest heeft men bij het maken van de autotunnel hetzelfde concept toegepast. Het spoor was tijdens het inschuiven van het plafond een weekend land buiten dienst en later heeft men de gehele tunnel onder het plafond vandaan gegraven. ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #63 Gepost op: 11 August 2010, 23:02:39 »
Zover ik weet gaat de tunnel nog niet in bedrijf na de 4 weken sluiting, deze gaan ze pas hierna uitgraven (dus terwijl er verkeer overheen gaat) en gaat later pas in gebruik.

Grt,

Gerard
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8821
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #64 Gepost op: 11 August 2010, 23:12:23 »
Vandaag gelezen op de site van de Cobouw: Afsluiten sporen in Arnhem levert jaar tijdwinst op

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #65 Gepost op: 11 August 2010, 23:13:01 »
Rene
Ik heb de videojournaals en foto's van Prorail bekeken.
Die geven duidelijkheid dat de tunnel bouw inderdaad zo uitgevoerd word.
Het is wel duidelijk dat de fotograaf en filmploeg van Prorail op plaatsen mag komen waar het publiek  (en terecht) niet mag komen.
MVG Bart

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #66 Gepost op: 11 August 2010, 23:33:05 »
Ik ben wel benieuwd hoe straks na ingebruikname van het nieuwe sporenplan en tunnel het trein verkeer gaat plaats vinden.
In het animatie filmpje lieten ze een trein zien met bestemming Nijmegen die door de tunnel rijd , en dus de sporen naar Utrecht kruist en vervolgens links van de sporen richting Nijmegen weer bovengronds komt.Daar moet dan gelijks vloers weer het spoor uit Nijmegen  gekruist worden om rechts naar Nijmegen te rijden.Dit lijkt mij niet de bedoeling.
Gaat de tunnel in 1 of 2 richtingen bereden worden.
Bart

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #67 Gepost op: 12 August 2010, 08:57:44 »
De tunnel zal voornamelijk worden gebruikt door treinen die uit Nijmegen komen en dan vervolgens vanaf Arnhem richting Utrecht rijden, zoals de Intercity's van de 3000 en de 3100 serie.

MvG Peter,

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #68 Gepost op: 12 August 2010, 14:30:22 »
Wie heeft er nog meer ideën
Groet Bart

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9036
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #69 Gepost op: 12 August 2010, 21:57:20 »
Gaat goed zo hier,

Ik kan dus niet echt duidelijk iets linken over het voorplein hoe dat gaat worden.
Ik heb wel wat gevonden maar via een architecten bureau, wordt wel erg linkerig dan.

Gr Koen
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #70 Gepost op: 14 August 2010, 23:06:46 »
14 Augustus 3 dagen na 8 Augustus
Zie hier het resultaat







BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #71 Gepost op: 14 August 2010, 23:11:23 »
In de rails zitten nog al wat knikken.
Wie kan vertellen hoe die verwijderd worden.
Groet Bart

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3095
    • Mijn Flickr pagina
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #72 Gepost op: 14 August 2010, 23:20:23 »
Wordt nog vastgezet met verdunde houtlijm ;D
Er gaan nog wel een paar machine's overheen denk ik.

gr Ed.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #73 Gepost op: 14 August 2010, 23:29:08 »
Reken fout
14 augustus is 3 dagen na 11 Augustus

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8614
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #74 Gepost op: 14 August 2010, 23:33:52 »
Zal wel met een van deze machines gebeuren, denk ik

http://www.plassertheurer.at/en/production_range/index.htm


Edit:
Kennen jullie deze site al: http://www.arnhemcentraal.nu/actueel/

Kan je de bouw volgens mij goed mee volgen worden
« Laatst bewerkt op: 14 August 2010, 23:45:16 door ClarksonBlues »
Jeroen