Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VulcanRaven
Vandaag om 21:08:50
Yet Another Servo Decoder door spock
Vandaag om 21:02:54
Artitec 6300 door ModelWessel
Vandaag om 20:57:33
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
Vandaag om 20:55:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
Vandaag om 20:35:22
Raadplaatje door Rick
Vandaag om 20:29:44
Rocky Rail 6400 door W. Dagevos
Vandaag om 20:23:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:23:30
sein decoder Z21 10837 programeren door n-driver
Vandaag om 20:18:02
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
Vandaag om 20:13:43
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 19:46:22
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
Vandaag om 19:44:52
Project seaside Germany door Frank 123
Vandaag om 19:35:40
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 19:28:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:23:43
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 19:22:58
Nederlands-materieel in Spoor-1 door FritsT
Vandaag om 19:20:09
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 19:18:31
Mijn geweatherde modellen door Casmir
Vandaag om 19:09:06
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door 1200blauw
Vandaag om 19:06:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 18:49:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:34:24
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 17:49:25
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 16:22:48
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 16:04:50
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 15:52:07
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 15:36:47
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 15:29:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 15:20:15
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:13:40
  

Auteur Topic: Voortgang Arnhem  (gelezen 58299 keer)

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #90 Gepost op: 18 August 2010, 22:59:37 »
begint alweer ergens op te lijken ;D

Las v/d week in de krant dat de dive-under pas in augustus 2011 klaar is!

Grt,

Gerard
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #91 Gepost op: 18 August 2010, 23:33:18 »
Op elke vraag is een wedervraag te stellen
Arreman geeft een duidelijke verklaring. Maar waarom dan niet op alle sporen.
Ik zal de volgende keer gaan kijken of alle sporen de geleiding hebben gekregen. Het is wel een systheem waarbij de trein bij een ontsporing overeind moet blijven staan.
MVG Bart

Arreman

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #92 Gepost op: 19 August 2010, 20:41:13 »
Als het goed is hebben de buitenste 4 sporen een geleide rail gekregen. Het middelste spoor ligt verder dan 10m van het landhoofd van  het viaduct af.
De spoorstaven liggen aan de zijde waar de trein vandaan komt. Na het viaduct hoeft er dus geen geleiding meer te liggen. Tenzij een spoor regelmatig van beide zijden bereden wordt, in dat geval dienen ze dus aan beide zijden van het viaduct te liggen.

@Gerard. Het viaduct wordt inderdaad pas tijdens de grote ontrekking van de zomer 2011 (9 weken buitendienst waarvan de eerste 4 weken de zuideljke sporen door de NS bereden worden, en de laatste 5 weken de noordelijke) aangesloten. Nu is alleen het plafond gebouwd en de komende maanden wordt de dive-under ontgraven, beton gestort en uiteindelijk ergens rond mei 2011 van spoor voorzien.
H0, DCC, Intellibox, Koploper

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #93 Gepost op: 20 August 2010, 00:00:01 »
Arreman
Kennelijk zit jij dicht bij de bron.Ik heb een paar vragen aan jou.
Waarom moet in 2011 weer een buitendienst stelling komen om de sporen van uit de tunnel aan te sluiten.
Als men nu op de plaats van de aansluiting al een wissel aanbrengt is het aansluiten in 2011 toch in 1 nacht te realiseren.
Ik heb eerder de vraag gesteld welke treinen gebruik gaan maken van de tunnel
Zelf heb ik daarna gekeken wat vermoedelijk gaat gebeuren.
Met b.h.v. OV9292 heb ik uitgezocht wat de dienstregeling voor station Arnhem is op 27 Augustus van 10.00 uur  tot 11.00 uur
Van uit Nijmegen komen er 4 treinen op spoor 7 binnen die daarna naar Utrecht rijden. Het feit dat ze op spoor 7 binnen komen betekent dat ze veel sporen moete kruisen, dus komt de tunnel hiervoor in aanmerking.
Van uit Zutphen komen er 2 treinen binnen op spoor 8 die vervolgens naar Nijmegen door rijden. Ook deze treinen moeten veel sporen kruisen, dus ook deze treinen kunnen van de tunnel gebruik maken.Echter bij het verlaten van de tunnel moet men wel weer het tegemoetkomende spoor uit Nijmegen kruisen. Graag jouw (jullie) mening
Groet Bart

Jean-Pierre

  • Online Online
  • Berichten: 318
    • flickr fotopagina
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #94 Gepost op: 20 August 2010, 00:13:24 »
Geen mening, maar feit: De dive-under gaat in de normale drgl alleen gebruikt worden voor treinen van Nijmegen naar Utrecht (en verder). Op de bouwtekening die ik heb (stand eind 2009) ontbreekt ook een overloopwissel vanuit de dive-under naar het normale richtingsspoor naar Elst. (Stop)treinen Zp-Nm kunnen er dus geen gebruik van maken. Overigens is er van zijde van een paar vervoerders wel kritiek gekomen op het ontbreken van dergelijke overloopwissels, maar zover ik weet is dat door ProRail niet aangepast.

IPIO'er

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • "Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #95 Gepost op: 20 August 2010, 09:43:44 »
Bart,

Kijk op deze link van Prorail, ga naar Ontwerp-tracébesluit (OTB) klik er op dan krijg je een PDF en daar staat alles in
over de oude situatie met de nieuwe situatie erover heen gesitueerd wat betreft het nieuwe sporenplan,
scrol naar de bladzijde's 19 t/m 22 en 29 en je bent meteen op de hoogte.

http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Gelderland/Sporen%20in%20Arnhem/Pages/Procedure.aspx

Groeten, Marc
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #96 Gepost op: 20 August 2010, 21:30:46 »
Marc
Geweldig Wat een info
Alle vragen die er nog bestaan zijn hier mee wel te beantwoorden.
Om alles te lezen waar ik belangstelling voor heb,kan ik wel een tijdje vooruit
Bedankt
Met vriendelijke groet
Bart

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #97 Gepost op: 20 August 2010, 23:29:05 »
Ik heb weer last van een oud probleem
Ik kan het OTB sporen in Arnhem niet openen om  dat het geblokkeerd is voor mij.
Wie geeft raad
Bart

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9036
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #98 Gepost op: 21 August 2010, 09:26:40 »
Hoi,

Alles resetten of opnieuw inloggen?
Ik kom er gewoon in in OTB.

Gr Koen
« Laatst bewerkt op: 21 August 2010, 09:28:43 door KoenF »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 999
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #99 Gepost op: 21 August 2010, 11:46:35 »
Hier doet ie het ook, misschien een andere versie van acrobat reader installeren?
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #100 Gepost op: 21 August 2010, 20:41:46 »
Hoi allen,

Op deze site (klik) staan aan de rechterzijde bij "Wist u dat..." meerdere links naar informatie en foto's over de voortgang van de bouw in Arnhem.

mvg,
Fred.

Reden aanpassing: aantal links klopte niet, tekst verbetert.
« Laatst bewerkt op: 21 August 2010, 23:31:28 door Fred Eikelboom »
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9036
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #101 Gepost op: 21 August 2010, 21:33:26 »
Toch een leuk draadje geworden zo,

Misschien kunnen we dit in de met alle toekomstige projecten van spoorbouw in 1:1 doen.
Het is interessant om dat te kunnen volgen via dit forum. (y)

Gr Koen
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #102 Gepost op: 21 August 2010, 22:54:40 »
Koen en Larus
Ik heb hem weer,en teglijk opgeslagen onder documenten zodat hij voor mij niet meer ontsnapt.
Groet Bart

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #103 Gepost op: 23 August 2010, 10:27:14 »
is het station vandaag weer in dienst gegaan?

Gr Timo

Hans Wolbers

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • OV Website
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #104 Gepost op: 23 August 2010, 13:15:21 »
Als je kijkt op ns.nl zijn er geen storingen rondom Arnhem. Dus het antwoord lijkt mij dan ja te zijn.

gisteren overigens nog gebruik moeten maken van het vervangend busvervoer Nijmegen-Arnhem v.v. Prima geregeld!
« Laatst bewerkt op: 23 August 2010, 17:10:38 door Remco Poppen. Reden: Onnodige quote »