Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Wat was jullie allereerste loc? door Dick55
Vandaag om 12:10:59
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 12:05:22
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Vreemd probleem door Montanbahn
Vandaag om 11:39:05
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
Vandaag om 11:21:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 11:13:47
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:46:07
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Prestige Models : ervaringen door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 09:51:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
  

Auteur Topic: Voortgang Arnhem  (gelezen 56872 keer)

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #90 Gepost op: 18 August 2010, 22:59:37 »
begint alweer ergens op te lijken ;D

Las v/d week in de krant dat de dive-under pas in augustus 2011 klaar is!

Grt,

Gerard
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #91 Gepost op: 18 August 2010, 23:33:18 »
Op elke vraag is een wedervraag te stellen
Arreman geeft een duidelijke verklaring. Maar waarom dan niet op alle sporen.
Ik zal de volgende keer gaan kijken of alle sporen de geleiding hebben gekregen. Het is wel een systheem waarbij de trein bij een ontsporing overeind moet blijven staan.
MVG Bart

Arreman

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #92 Gepost op: 19 August 2010, 20:41:13 »
Als het goed is hebben de buitenste 4 sporen een geleide rail gekregen. Het middelste spoor ligt verder dan 10m van het landhoofd van  het viaduct af.
De spoorstaven liggen aan de zijde waar de trein vandaan komt. Na het viaduct hoeft er dus geen geleiding meer te liggen. Tenzij een spoor regelmatig van beide zijden bereden wordt, in dat geval dienen ze dus aan beide zijden van het viaduct te liggen.

@Gerard. Het viaduct wordt inderdaad pas tijdens de grote ontrekking van de zomer 2011 (9 weken buitendienst waarvan de eerste 4 weken de zuideljke sporen door de NS bereden worden, en de laatste 5 weken de noordelijke) aangesloten. Nu is alleen het plafond gebouwd en de komende maanden wordt de dive-under ontgraven, beton gestort en uiteindelijk ergens rond mei 2011 van spoor voorzien.
H0, DCC, Intellibox, Koploper

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #93 Gepost op: 20 August 2010, 00:00:01 »
Arreman
Kennelijk zit jij dicht bij de bron.Ik heb een paar vragen aan jou.
Waarom moet in 2011 weer een buitendienst stelling komen om de sporen van uit de tunnel aan te sluiten.
Als men nu op de plaats van de aansluiting al een wissel aanbrengt is het aansluiten in 2011 toch in 1 nacht te realiseren.
Ik heb eerder de vraag gesteld welke treinen gebruik gaan maken van de tunnel
Zelf heb ik daarna gekeken wat vermoedelijk gaat gebeuren.
Met b.h.v. OV9292 heb ik uitgezocht wat de dienstregeling voor station Arnhem is op 27 Augustus van 10.00 uur  tot 11.00 uur
Van uit Nijmegen komen er 4 treinen op spoor 7 binnen die daarna naar Utrecht rijden. Het feit dat ze op spoor 7 binnen komen betekent dat ze veel sporen moete kruisen, dus komt de tunnel hiervoor in aanmerking.
Van uit Zutphen komen er 2 treinen binnen op spoor 8 die vervolgens naar Nijmegen door rijden. Ook deze treinen moeten veel sporen kruisen, dus ook deze treinen kunnen van de tunnel gebruik maken.Echter bij het verlaten van de tunnel moet men wel weer het tegemoetkomende spoor uit Nijmegen kruisen. Graag jouw (jullie) mening
Groet Bart

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 317
    • flickr fotopagina
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #94 Gepost op: 20 August 2010, 00:13:24 »
Geen mening, maar feit: De dive-under gaat in de normale drgl alleen gebruikt worden voor treinen van Nijmegen naar Utrecht (en verder). Op de bouwtekening die ik heb (stand eind 2009) ontbreekt ook een overloopwissel vanuit de dive-under naar het normale richtingsspoor naar Elst. (Stop)treinen Zp-Nm kunnen er dus geen gebruik van maken. Overigens is er van zijde van een paar vervoerders wel kritiek gekomen op het ontbreken van dergelijke overloopwissels, maar zover ik weet is dat door ProRail niet aangepast.

IPIO'er

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • "Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #95 Gepost op: 20 August 2010, 09:43:44 »
Bart,

Kijk op deze link van Prorail, ga naar Ontwerp-tracébesluit (OTB) klik er op dan krijg je een PDF en daar staat alles in
over de oude situatie met de nieuwe situatie erover heen gesitueerd wat betreft het nieuwe sporenplan,
scrol naar de bladzijde's 19 t/m 22 en 29 en je bent meteen op de hoogte.

http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Gelderland/Sporen%20in%20Arnhem/Pages/Procedure.aspx

Groeten, Marc
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #96 Gepost op: 20 August 2010, 21:30:46 »
Marc
Geweldig Wat een info
Alle vragen die er nog bestaan zijn hier mee wel te beantwoorden.
Om alles te lezen waar ik belangstelling voor heb,kan ik wel een tijdje vooruit
Bedankt
Met vriendelijke groet
Bart

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #97 Gepost op: 20 August 2010, 23:29:05 »
Ik heb weer last van een oud probleem
Ik kan het OTB sporen in Arnhem niet openen om  dat het geblokkeerd is voor mij.
Wie geeft raad
Bart

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8955
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #98 Gepost op: 21 August 2010, 09:26:40 »
Hoi,

Alles resetten of opnieuw inloggen?
Ik kom er gewoon in in OTB.

Gr Koen
« Laatst bewerkt op: 21 August 2010, 09:28:43 door KoenF »
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #99 Gepost op: 21 August 2010, 11:46:35 »
Hier doet ie het ook, misschien een andere versie van acrobat reader installeren?
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #100 Gepost op: 21 August 2010, 20:41:46 »
Hoi allen,

Op deze site (klik) staan aan de rechterzijde bij "Wist u dat..." meerdere links naar informatie en foto's over de voortgang van de bouw in Arnhem.

mvg,
Fred.

Reden aanpassing: aantal links klopte niet, tekst verbetert.
« Laatst bewerkt op: 21 August 2010, 23:31:28 door Fred Eikelboom »
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8955
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #101 Gepost op: 21 August 2010, 21:33:26 »
Toch een leuk draadje geworden zo,

Misschien kunnen we dit in de met alle toekomstige projecten van spoorbouw in 1:1 doen.
Het is interessant om dat te kunnen volgen via dit forum. (y)

Gr Koen
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #102 Gepost op: 21 August 2010, 22:54:40 »
Koen en Larus
Ik heb hem weer,en teglijk opgeslagen onder documenten zodat hij voor mij niet meer ontsnapt.
Groet Bart

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #103 Gepost op: 23 August 2010, 10:27:14 »
is het station vandaag weer in dienst gegaan?

Gr Timo

Hans Wolbers

  • Offline Offline
  • Berichten: 691
    • OV Website
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #104 Gepost op: 23 August 2010, 13:15:21 »
Als je kijkt op ns.nl zijn er geen storingen rondom Arnhem. Dus het antwoord lijkt mij dan ja te zijn.

gisteren overigens nog gebruik moeten maken van het vervangend busvervoer Nijmegen-Arnhem v.v. Prima geregeld!
« Laatst bewerkt op: 23 August 2010, 17:10:38 door Remco Poppen. Reden: Onnodige quote »