Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door cor_b
Vandaag om 21:24:06
Common ground en Yamorc door henk
Vandaag om 21:21:31
Raadplaatje door hielke1501
Vandaag om 21:19:47
Ineens geen sound meer door Ronald A.
Vandaag om 21:09:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:07:12
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:46:08
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw door ruudns
Vandaag om 20:40:01
Geïsoleerd motorschild. door Ronald69
Vandaag om 20:36:20
foto's van "Nederlandse" Tds'en door MB6400
Vandaag om 20:36:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 20:14:08
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 20:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 20:05:11
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Jelmer
Vandaag om 20:00:58
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 19:59:18
Ontraxs 2026 door Marty
Vandaag om 19:48:45
Zoeken in het Utrechts archief door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:35:30
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Bert55
Vandaag om 19:26:30
Fleischmania Nostalgia door Eric v C
Vandaag om 19:12:25
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 19:01:28
koppeling vervangen Minitrix wagon door VictorPM
Vandaag om 18:49:54
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 18:46:05
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 17:39:31
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0 door Duikeend
Vandaag om 17:37:44
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door einte
Vandaag om 17:05:21
Beekdaelen in H0 door einte
Vandaag om 17:03:46
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026 door Ronald69
Vandaag om 17:03:30
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:56:31
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 16:39:26
Doornvliet door Eric B
Vandaag om 16:26:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 16:25:41
  

Auteur Topic: Voortgang Arnhem  (gelezen 59469 keer)

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #75 Gepost op: 14 August 2010, 23:35:20 »
Hoi Ed
Verdunde houtlijm ga ik ook gebruiken om de balast op mijn modelspoorbaan vast te maken.
De rails heb ik wel eerst met de hand uitgericht
Bart

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3059
    • Zwetdorf in model
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #76 Gepost op: 14 August 2010, 23:52:38 »
In de rails zitten nog al wat knikken.
Wie kan vertellen hoe die verwijderd worden.
Groet Bart

Hallo Bart,

met de stopmachine, in het linkje van ClarksonBleus te vinden onder Tamping Machines.

Groeten,

Christoph

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9126
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #77 Gepost op: 15 August 2010, 01:26:54 »
Hoi,

Het lijkt wel flsm-profigleis. ;D

Gr Koen
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #78 Gepost op: 16 August 2010, 19:45:08 »
Hoi,

Het lijkt wel flsm-profigleis. ;D

Gr Koen

Wees blij, voor hetzelfde geld hadden ze het hele systeem veranderd en Märklin C-rail genomen  8) (y) (y)
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9126
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #79 Gepost op: 16 August 2010, 22:33:52 »
Alleen nog een beetje weatheren en ballasten ;D!

Citaat
Märklin C-rail genomen  8) (y) (y)
Bij de wat oudere trafo en rails had men wel geweten wanneer men voorruit of achteruit ging! :)

Gr Koen
« Laatst bewerkt op: 16 August 2010, 23:50:01 door KoenF »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #80 Gepost op: 16 August 2010, 22:46:06 »
Wees blij, voor hetzelfde geld hadden ze het hele systeem veranderd en Märklin C-rail genomen  8) (y) (y)

Brrrrr. Ik moet er niet aandenken. *duik*
 ;D
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8270
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #81 Gepost op: 17 August 2010, 08:19:04 »
Werkelijkheid en model liggen soms verrassend dicht bij elkaar ;D

Nu maar weer terug naar de 1/1 werkelijkheid (y)
Vr. groeten,
Bob

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #82 Gepost op: 18 August 2010, 20:04:30 »
Vandaag maar weer eens wezen kijken
De werkzaamheden aan de westkant van het station m.u.v de tunnel naderen het einde.
Hier bij een paar foto's

Graafwerk voor de tunnel aan de westkant





Wie kan er iets vertellen over de extra spoorstaaf



Dit is het voor vandaag
Als alles goed gaat gaan A.S. maandag de treinen weer rijden
Mvg Bart
« Laatst bewerkt op: 18 August 2010, 20:13:38 door Bob Rodenburg. Reden: 3 berichten samengevoegd zoals het bedoelt was ;-) »

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #83 Gepost op: 18 August 2010, 20:18:16 »
Dat begint erop te lijken!

Gr Bruce
Passat driver:)

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #84 Gepost op: 18 August 2010, 20:47:36 »
toch met middenrail :P.

Tinus.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8102
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #85 Gepost op: 18 August 2010, 21:00:42 »
Maar ze twijfelen nog.  8)

Waarschijnlijk toch tot inkeer gekomen  ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8102
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #86 Gepost op: 18 August 2010, 21:03:49 »
Wie kan er iets vertellen over de extra spoorstaaf

Bart,

Tot waar loopt die extra spoorstaaf door? Heb je ook foto's van de andere kant.
Er lijkt nog een spoorstaaf te komen.

FF een wilde gok.
Misschien een "anti ontspoorstaaf" om de boel bij een ontsporing niet te ver uit het spoor te laten lopen. Vergelijkbaar met bruggen?

Gr.
Eric
Gr.
Eric

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #87 Gepost op: 18 August 2010, 21:05:52 »
En dan misschien juist daar omdat de dive-under er daar onderdoor loopt zodat de trein de betonconstructie er onder niet te veel beschadigd?

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Arreman

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #88 Gepost op: 18 August 2010, 21:35:01 »
Die middenspoorstaaf is een ontsporingsgeleiding. In de richtlijnen van ProRail wordt aangegeven dat een spoor dat binnen 10m van een dragende ondersteuning van een viaduct loopt, een geleiding moet hebben voor een ontspoorde trein. Dit mag een geleiding zijn aan de kolommen van het viaduct (zo'n zware betonnen voet), of een geleiding in het spoor. De lengte van deze geleiding voor een viaduct is afhankelijk van de baanvaksnelheid.
H0, DCC, Intellibox, Koploper

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #89 Gepost op: 18 August 2010, 21:39:39 »
@arreman "moeten die andere sporen dan ook niet zo een rail hebben/krijgen"??

Je ziet die dubbele tussensporenstaven ook wel op plekken waar het spoor veel verzakt,
geeft een iets betere stevigheid aan de spoorstaven zodat verzakking iets minder snel optreedt.