Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Betere grip voor Bedroevend locomotiefje door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:31:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 19:23:47
Exact-Train 2025 door ModelWessel
Vandaag om 19:05:17
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
Vandaag om 18:51:19
[3D/IG] RET (R)SG3: De Rotterdamse Metro (& Randstadrail) in H0 door Ben
Vandaag om 18:49:39
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 18:43:12
Mijnbouw Indonesië door puntenglijder
Vandaag om 18:36:27
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 18:25:28
Kibri station CALW ingekort als NS station door Petertje
Vandaag om 18:21:59
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 18:21:53
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:19:22
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:54:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:09:16
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 16:41:44
Lekker vervuilen volgens de Simplex-methode door Wim1969
Vandaag om 16:39:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:37:31
Stalen rijtuigen van NS door spoorijzer
Vandaag om 16:23:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 16:14:41
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 15:51:31
Acme nieuwe ICNG door Jelmer
Vandaag om 15:37:57
Fleischmania Nostalgia door Sikko
Vandaag om 15:34:29
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 15:30:46
Frans loodsje et cetera door Erik_omBC
Vandaag om 15:19:14
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:48:24
Onbekende gesloten goederenwagen door TonM
Vandaag om 13:04:59
Spoor op industrieterrein Lage Weide door DutchModelRailroads
Vandaag om 12:54:59
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
Vandaag om 12:42:24
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door JREN
Vandaag om 12:31:46
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door spoorijzer
Vandaag om 12:13:20
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:11:06
  

Auteur Topic: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's  (gelezen 6260273 keer)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7620
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #17100 Gepost op: 18 November 2019, 10:45:28 »
Infrasite.nl spreekt toch echt over minimaal 20 assen per 24 uur.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8528
  • Spoor N
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #17101 Gepost op: 18 November 2019, 10:52:55 »
Twaalf assen is dan toevallig wel een plan U en die is ook wel eens gebruikt voor roestrijden.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1919
    • Flickr pagina
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #17102 Gepost op: 18 November 2019, 11:42:40 »
Maar als een plan U heen en weer rijdt heb je er 24 gehad op een stukkie spoor!  :police:
Tis inderdaad minimaal 20 en geen 12. Ook leuk wanneer je losse loc rijdt en men wil graag even 'poetsen'... Ik bel dan vaak zo'n Prorailer met de mededeling dat ie er nog 16 of 14 assen moet...  ;D

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26763
    • Pagina van klaas
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #17103 Gepost op: 18 November 2019, 12:40:18 »
Maakt het niet uit wat voor assen? De asdruk van een loc is toch al gauw 2 keer zo hoog als die van een wagen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #17104 Gepost op: 18 November 2019, 14:00:59 »
De 2454 heeft (nog) geen ATB, ze kan er zelf heen maar t mag niet. Daarnaast kost deze methode minder geld aan diesel en zijn het genoeg assen om met eenmaal heen en weer op de aansluiting te voldoen. Voorheen werd dit gedaan met de 766 maar deze staat al vanaf begin van t jaar defect.

Groeten Edwin.

Spoor010

  • Offline Offline
  • Berichten: 679
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #17105 Gepost op: 18 November 2019, 18:08:45 »
Hallo Bjorn,

De twee loc's reden afgelopen zondag heen en weer.
De 2454 reed op eigen kracht en trok het stel op de "terug weg".
Dat was leuk om te zien en zeker om te horen op het Centraal Station in Rotterdam.

Groet,

Frank.
Met een vriendelijke groet uit Capelle aan den IJssel, Frank.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #17106 Gepost op: 18 November 2019, 18:44:16 »
ik was een keer mee in een V100 (losse loc) waarmee we gingen roestrijden. Verklaring van de treindienstleider; vorige trein was een ICM4 en hij kwam nog 4 assen tekort....

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1173
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #17107 Gepost op: 18 November 2019, 23:55:53 »



Neen. Geen mooi plaatje, wel een grappig verhaaltje.

Iemand die zich herkent zo tegen 22:30u heden avond?

Ik had hem bijna weer ingehaald, maar werd geacht te halteren in Best.


Mvg

Sander.
« Laatst bewerkt op: 19 November 2019, 00:15:11 door Sander. »
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #17108 Gepost op: 19 November 2019, 09:13:15 »
Schrik je je toch rot als je ineens zo'n grote bek met tanden voor je op ziet doemen!   ;D

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1173
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #17109 Gepost op: 19 November 2019, 09:22:59 »
.....Ik had het gevoel dat ik uitgelachen werd  >:(

 ;D ;D ;D

Maar ik heb thv Liempde even terug kunnen glimlachen (toen ging ik hem voorbij) en bij Tilburg Universiteit nogmaals kunnen grinniken toen die mij eindelijk weer passeerde.
Ik gok dat de machinist ondertussen wat extra lichaamsbeweging heeft gehad op initiatief van ProRail.


Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #17110 Gepost op: 19 November 2019, 18:21:14 »
De 2454 heeft (nog) geen ATB, ze kan er zelf heen maar t mag niet. Daarnaast kost deze methode minder geld aan diesel en zijn het genoeg assen om met eenmaal heen en weer op de aansluiting te voldoen. Voorheen werd dit gedaan met de 766 maar deze staat al vanaf begin van t jaar defect.
Het is een samenloop van zaken waarom deze combinatie zo meermaals roest heeft gereden op div aansluitingen van de HSL.
Onder normale spanning trekt de 1251 de 2400 over de te berijden aansluitingen,echter staat op de bovenleiding van de HSL geen spanning ten tijde en net na werkzaamheden,een oudere e-loc zoals een 1200 kan al niet omgaan met de spanning op de HSL en dus helemaal niet als er geheel geen spanning opstaat  ;)
Daar komt de 2400 om de hoek kijken,diesel doet t altijd en kan op een niet in dienst zijnde baanvak dus de 1200 terug duwen/trekken het normale en in dienst zijnde spoor op.
Dat is de reden van die combinatie voor het grote deel  8)
(plus dat die combinatie wat weegt en dus goed voor roestrijden te gebruiken is )
« Laatst bewerkt op: 19 November 2019, 18:23:23 door tijgernootje »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26763
    • Pagina van klaas
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #17111 Gepost op: 19 November 2019, 20:49:36 »
Een paar plaatjes vanmiddag geschoten langs de Zeeuwse lijn.

Noordkraaijertsedijk, 14:58. Een trein met nieuwe autootjes op weg naar Sloe waar ze in een schip naar Engeland worden gereden. Het valt me op dat er de laatste tijd meer fleurige auto's op staan. Naast veel zwart en grijs nu ook rood, oranje, geel en wit.


In dezelfde overwegsluiting kwam in de andere richting een Vlaflip langsgestoven. Ik merkte hem te laat op omdat ik er met mijn rug naar toe stond. Die trein zie ik vrijwel altijd rond dit tijdstip, zelfs op zaterdag. Rijdt altijd een paar minuten voor de reguliere Intercity. Proefritten?


Sloedam, 16:07. De gastrein draait vanaf de hoofdlijn het Mallard viaduct op over de A58, richting Sloe.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #17112 Gepost op: 19 November 2019, 21:02:24 »
Die Sprinter is de Sandite-trein.
Reinier

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4733
    • Filmpjes op YouTube
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #17113 Gepost op: 19 November 2019, 21:08:35 »
Nou, laten ze die na de schoonmaak voortaan ergens anders parkeren, dit is geen porem.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4065
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #17114 Gepost op: 19 November 2019, 22:03:46 »
Het is een samenloop van zaken waarom deze combinatie zo meermaals roest heeft gereden op div aansluitingen van de HSL.
Onder normale spanning trekt de 1251 de 2400 over de te berijden aansluitingen,echter staat op de bovenleiding van de HSL geen spanning ten tijde en net na werkzaamheden,een oudere e-loc zoals een 1200 kan al niet omgaan met de spanning op de HSL en dus helemaal niet als er geheel geen spanning opstaat  ;)
Daar komt de 2400 om de hoek kijken,diesel doet t altijd en kan op een niet in dienst zijnde baanvak dus de 1200 terug duwen/trekken het normale en in dienst zijnde spoor op.
Dat is de reden van die combinatie voor het grote deel  8)
(plus dat die combinatie wat weegt en dus goed voor roestrijden te gebruiken is )
Voorheen deed men het roestrijden van de aansluitbogen van de HSL met de 766 en was daarbij helemaal geen diesel te bekennen dus het verhaaltje over afwezig zijn van bovenleiding spanning is niet echt van toepassing :p

Het gaat ook alleen over de toeleidende bogen onder 1500 volt waar GRS spoorbeveiliging is wat werkt met het kortsluitprincipe van de spoorstaven en waarbij roest roet in het eten gooit van de detectie van een trein.

Op de HSL ligt ETCS en daar werkt de plaats bepaling van de trein per GSM-R en bakens.