Doel:€250.00
Donaties:€125.00

Per saldo:€-125.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-11-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

MB-module: "Vakwerk is een vak apart" door Tulpendaal
Vandaag om 05:22:51
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Hans Grasmaijer
Vandaag om 01:49:36
De bouw van Schellenbach door Martin Domburg
Vandaag om 01:23:11
Projekt 083-338 door Rondje_HO
Vandaag om 00:38:13
Bouwpakket van een CIWL LX rijtuig van Amati door Rondje_HO
Vandaag om 00:34:13
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door barry1972
Vandaag om 00:05:11
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
16 november 2018, 23:53:14
Verzendperikelen door klusser
16 november 2018, 23:52:08
NS 2801 van MK modelbouwstudio door RobBennis
16 november 2018, 23:36:45
Modelbaan Waldbach Süd door MWS
16 november 2018, 23:00:36
Potloodkunst door NS1220
16 november 2018, 22:40:47
Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969 door NS8714
16 november 2018, 22:38:21
Dwergsein van 3D print Eurospoor 2018 door Hans sprinter
16 november 2018, 22:37:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
16 november 2018, 22:21:27
Bröckenbahn door NS264
16 november 2018, 22:20:15
Rhb (H0m) - Station “Versam-Safien” (Swiss-Almere) door heuvelbaan
16 november 2018, 22:19:54
Stilstaande loc wordt niet gedetecteerd door bezetmelder door BernardD
16 november 2018, 22:18:12
Fotodijk als Diorama; moest nog een keer... door NS1220
16 november 2018, 22:15:03
Met toetsenbord minimaal 2 treinen tegelijk besturen door g60force
16 november 2018, 22:14:24
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door NS264
16 november 2018, 22:11:52
Eerste serieuze ervaring met modelbouw - Fotodijkje in aanbouw door Paralectic
16 november 2018, 22:01:21
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door André82
16 november 2018, 21:59:39
Rollenbank in Spoor-1 door Tulpendaal
16 november 2018, 21:53:13
Falkensteiner bockerl door Wim Hesselink
16 november 2018, 21:53:06
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
16 november 2018, 21:01:55
  

Auteur Topic: Nieuwe dienstregeling NS: bijna alles hetzelfde en nieuwe sprinters  (gelezen 284 keer)

VAM65

  • Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 3a/3b" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1939
  • Nederland 3a/3b
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Nieuwe dienstregeling NS: bijna alles hetzelfde en nieuwe sprinters
« Gepost op: 16 november 2018, 09:13:12 »
De NS heeft de nieuwe dienstregeling bekendgemaakt. Vanaf 9 december rijden er meer snelle treinen tussen Amsterdam en Rotterdam. Ook gaan tussen Dordrecht en Breda buiten de spits minder intercity's rijden en er komen nieuwe sprinters.

In de dienstregeling zitten volgens de NS geen grote veranderingen. Voor 98 procent van de passagiers blijft de reis helemaal of bijna helemaal hetzelfde. De grootste verandering is op het traject Dordrecht-Breda, waar het aantal intercity's buiten de spits teruggaat van drie naar twee per uur.

Reizigers rond Gouda hoeven minder lang te wachten op een intercity naar Utrecht. Het blijven er acht per uur, maar die worden beter gespreid. Tussen Gouda en Den Haag komt er een nieuw station: Lansingerland-Zoetermeer, waar vier keer per uur in beide richtingen een sprinter stopt.

Vanaf 9 december gaat het aantal treinen op de HSL-lijn tussen Amsterdam en Rotterdam van vier naar vijf. Ook worden deze treinen langer, waardoor 20 procent meer reizigers over dit traject kunnen.

In de nieuwe dienstregeling gaan ook de eerste van 118 nieuwe sprinters rijden. De in Spanje gemaakte treinen hebben allemaal een wc en volgens NS-topman Roger van Boxtel zijn ze al uitgebreid getest.

"De eerste ervaringen zijn goed, maar de belangrijkste test is natuurlijk als ze elke dag met reizigers in de dienstregeling rijden. De uitbreiding van onze sprintervloot is enorm belangrijk voor grote groepen reizigers die korte afstanden reizen." De NS verwacht dat het meer dan een jaar duurt voordat alle nieuwe sprinters rijden.

Vanaf april verandert ook de dienstregeling van de Thalys-treinen naar België in Frankrijk. De rechtstreekse verbinding met Lille verdwijnt. Wel gaan er twee keer per dag directe treinen naar Disneyland Parijs rijden.

Volgens de NS is de Thalys naar Disneyland ook handig voor reizigers naar Zuid-Frankrijk. Via het pretpark kunnen ze makkelijker overstappen op treinen naar de rest van het land. Een overstap in Parijs, met een metrorit vanaf Gare du Nord naar een ander station, is dan niet meer nodig.

Bron: www.nos.nl
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. https://m.facebook.com/omroepmodelspoorclub/

Bezoek ons op 9, 10 en 11 november op Eurospoor! We staan in hal 3, E.036.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6124
  • Spoor N
Re: Nieuwe dienstregeling NS: bijna alles hetzelfde en nieuwe sprinters
« Reactie #1 Gepost op: 16 november 2018, 10:08:25 »
In de nieuwe dienstregeling gaan ook de eerste van 118 nieuwe sprinters rijden.
De eerste twee stellen rijden sinds deze week al tussen Haarlem en Den Haag.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

62 *

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17641
Re: Nieuwe dienstregeling NS: bijna alles hetzelfde en nieuwe sprinters
« Reactie #2 Gepost op: 16 november 2018, 10:24:17 »
Hopelijk ook verbetering in de stoptreintjes tussen Utrecht en Den Haag. Dat ze niet meer 10 minuten wachten in Woerden en daarna 10 minuten in Gouda Goverwelle. Vanaf bijvoorbeeld Leidse Rijn kan je nog beter eerst terug naar Utrecht cs.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 733
Re: Nieuwe dienstregeling NS: bijna alles hetzelfde en nieuwe sprinters
« Reactie #3 Gepost op: 16 november 2018, 11:39:43 »
Dat de Intercity tussen Breda en Dordrecht sneuveld was te verwachten, hij geeft nergens aansluiting, rijdt achter de stoptrein aan en heeft bijna dezelfde rijtijd. Dus een verdere verslechtering van het aanbod aan treinen in Dordrecht is het ook niet.