Doel:€250.00
Donaties:€160.00

Per saldo:€-90.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-03-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuwe ombouwset van de Haagse Modelbouw Club: Jurgens Margarine Koelwagen door janw
Vandaag om 00:55:56
Artitec / REE 1300 de eerste foto' s door Biesje
Vandaag om 00:41:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door T.Spat
Vandaag om 00:28:19
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
Vandaag om 00:14:38
Digikeijs 4018 Probleem door Wim-B
Vandaag om 00:10:03
Servotester voeden met trafo of batterijen? door Timo
23 maart 2019, 23:32:53
Bijna-botsing tussen twee treinen bij station Castricum door laurent
23 maart 2019, 23:20:57
Haven baantje door olaf99
23 maart 2019, 23:02:57
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door DJV
23 maart 2019, 23:00:51
Hamo 8356 ("krokodil"), hoe kun je koppelingen vervangen? door ZwangL
23 maart 2019, 22:45:00
Feedback voor stationsontwerp Tijdperk 1 door ivanzon
23 maart 2019, 22:44:57
Digikeijs DR4024, hoe kun je CV's uitlezen? door Ed
23 maart 2019, 22:44:26
Roco Multimaus updaten naar 1.05 door Overet
23 maart 2019, 22:43:10
Onverklaarbare spookmeldingen in iTrain / op de IB2 door Martin Hornis
23 maart 2019, 22:32:19
Bakkie voor RailPro door timtrein
23 maart 2019, 22:22:19
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
23 maart 2019, 22:14:36
Z21 app van Apple naar Android door 008200
23 maart 2019, 21:58:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rudolf Stammis
23 maart 2019, 21:49:31
Front- en sluitverlichting door Hans Gvz
23 maart 2019, 21:34:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Luc2000
23 maart 2019, 21:31:08
Tramfabriek Gooische Stoomtram 16/18 door MathynK
23 maart 2019, 21:13:32
Depot+vervolg Vlieringen2 door Hans Reints
23 maart 2019, 21:08:26
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door NS264
23 maart 2019, 20:25:41
Projekt 083-338 door 44
23 maart 2019, 20:11:29
NS modelbaan Hoekdam H0 door Ronald Hofmeester
23 maart 2019, 19:25:54
VERPLAATST: Seindecoder Viessman 5213 aansluiten door Bert van Gelder
23 maart 2019, 19:24:21
Bouw van de NS 8100 van MK modelbouwstudio’s door RobBennis
23 maart 2019, 19:17:07
Baanbouw Bosje77 door bosje77
23 maart 2019, 18:29:06
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door Wim Vink
23 maart 2019, 18:18:25
Zolderbaan 5 bij 3 meter, Märklin, C-Rail, Digitaal IB+Win Digipet # De bouw door Timaximus
23 maart 2019, 17:26:07
  

Auteur Topic: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel  (gelezen 5923 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2758
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #60 Gepost op: 21 maart 2019, 00:16:43 »
Het lijkt me ook dat het zoiets wordt.
De 1600 moet er dit jaar uit had ik begrepen.
Dus tot dat de Talgo rijdt, zal er een andere loc nodig zijn.
Dat wordt dan een geleasde Vectron of wat anders.
Dat is helemaal geen verplichting om de lokken aan de kant te zetten, maar louter een besluit bij de stammen DDM1 en DDAR omdat ze dan vervangen zijn door SNG.

De 1700 kan in theorie prima in dienst blijven tot de ECx er is, echter is de vraag of je daar inderdaad ook wilt.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6251
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #61 Gepost op: 21 maart 2019, 07:14:18 »
Uiteindelijk telt het bedrag onderaan de streep.
Wat kost meer ?
1) 1700 langer in dienst houden met behulp van revisie of iets dergelijks
2) 1700 aan de kant en dan voor een korte periode vectrons leasen,die ook onderhoud behoeven.

Daar buitenom hoe storingsgevoelig is een vectron voor die specifieke dienst ten overstaan van een 1700 ?
(puur gekeken naar vervoer tot aan het grens station en een overstap)
Als je vlootje met vectrons te vaak moet worden weg gesleept omdat het een storing heeft die niet ter plekke in redelijk tijdsbestek is op te lossen,is het leasen van zulke locs dan goedkoper dan je 1700én iets langer in dienst houden ?
En heb je onder de streep ook rekening gehouden met hoe een 1700 onder 15 kV rijdt?

« Laatst bewerkt op: 22 maart 2019, 00:08:31 door Bert van Gelder »
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

62 *

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 8248
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam
« Reactie #62 Gepost op: 21 maart 2019, 19:37:01 »
En heb je onder de streep ook rekening gehouden met hoe een 1700 onder 15 kV rijdt?
Jawel  ;)
(puur gekeken naar vervoer tot aan het grens station en een overstap)

Want dat is nu niet anders.
Ook nu is er "overstap"/locwissel aan de grens.
Rest de vraag,wat kosten die vectrons voor een korte tijd en wat is t goedkoper om die 1700én wat langer te laten rijden tot DB die nieuwe metro dingen in dienst neemt ?

Wellicht stel ik het zo duidelijker ?
(al blijft het koffiedik kijken zolang niet bekend is wat NS van de DB beslissing vind en wat men er aan/mee wil doen. )