Dat ICM op zijn laatste benen loopt, is duidelijk:“Hij doet het niet”, zegt de conducteur.Treinstel 4089 (er zat nog een viertje aan vast) op Rotterdam Centraal uitgevallen als Intercity naar Groningen.
Zelf dacht ik: even uitzetten en weer aan, helpt bij mijn computer meestal ook.Wat een beetje gek is, op het eerste gezicht: hij wordt vervolgens wel gewoon weggereden
Overigens zegt het natuurlijk ook niet zoveel dat een trein uitvalt over hoe versleten het materieel is, al het materieel gaat weleens een keer stuk natuurlijk.
Dat klopt, maar naar mijn idee beknibbelt NS helaas toch op het onderhoud van uitlopend materieel, terwijl het nieuwe materieel nog niet (voldoende) ingezet kan worden. Sterker nog, bij elke introductie van nieuw materieel is dit naar mijn idee het geval. Nee, ik heb geen harde data, maar hoor dit toch wel elke keer als oud materieel uitgefaseerd wordt en nieuw materieel de boel moet overnemen. De enige keer dat dat niet gebeurde was toen een sloot plan V op reserve werd gezet, wat ook nog echt een (kleine) onderhoudsbeurt kreeg voordat het op reserve ging.
Dat klopt, maar naar mijn idee beknibbelt NS helaas toch op het onderhoud van uitlopend materieel, terwijl het nieuwe materieel nog niet (voldoende) ingezet kan worden. Sterker nog, bij elke introductie van nieuw materieel is dit naar mijn idee het geval. Nee, ik heb geen harde data, maar hoor dit toch wel elke keer als oud materieel uitgefaseerd wordt en nieuw materieel de boel moet overnemen. De enige keer dat dat niet gebeurde was toen een sloot plan V op reserve werd gezet, wat ook nog echt een (kleine) onderhoudsbeurt kreeg voordat het op reserve ging.Groeten,Rogier