Dat wordt ook nergens ontkend Tjalling. Maar eerder schreef je dat alleen een kleine bevoorrechte groep over goed OV kan beschikken en dat klopt van geen kanten. Zelfs buiten de Randstad woont het gros van de bevolking in flink verstedelijkte gebieden met behoorlijk OV. Dan nog hangt het af van de reis die je moet maken en van je appreciatie van trein, bus of auto, maar dat OV alleen bij uitzondering een goed alternatief is, klopt gewoon niet.De kosten per reis zijn ook zelden doorslaggevend bij de keuze die mensen maken. Het ervaren gemak en de veronderstelde reisduur, zijn veel belangrijker.
Ja, zo zit dat. Staat ook zo in mijn bericht dat Tjalling aanhaalt.Mij lijkt woon-werkverkeer met de auto echt stomvervelend. Ik ga in dit jaargetijde weleens met de auto, geen files enzo, maar na een paar keer hetzelfde traject heb ik dat helemaal gehad. Zit ik liever in de trein waar ik lekker kan lezen, mailen of gewoon snurken. Maar voor dienstreizen en privéreizen is de afweging weer anders. Als ik mezelf bevoorrecht vindt, dan is dat omdat ik de moeite neem een afweging te maken. Dat is niet overal zinvol, dat snap ik best. Maar ik durf de stelling ook aan dat heel wat automobilisten nooit de moeite nemen zich eens in het OV te verdiepen. Dat hoeft ook niet van mij, ieder zijn lol, maar dan zegt de keuze weinig over het OV ter plekke.
@HubertusHet gaat om er te mogen werken.En solliciteren is niet vrijblijvend. Passend werk maar op een verschrikkelijk afgelegen terrein. En dus stelt de werkgever eigen vervoer(auto) als voorwaarde.
De buslijnen in de contreien die jij "buiten de randstad" noemt rijdt dan wel 'maar' 2x per uur een bus, maar die is wel flink gesubsidieerd want als die uit zou moeten komen van het aantal reizigers had die allang zoveel meer gereden of zelfs helemaal niet meer...