Conclusie:OV is een goed alternatief voor een kleine groep bevoorrechten die in de Randstad wonen en noodzaak voor een grote groep die geen alternatief heeft.De rest van Nederland gaat met de auto, voor deze mensen is het OV niet in staat een volwaardig alternatief te beiden. En dat geldt zowel op financieel vlak, als op logistiek vlak (wanneer van waar naar waar)
Waar zijn de plekken waar OV voorhanden is? Hoofdzakelijk in de Randstad. Bij de keuze van vervoer zijn kosten zeker niet de enige afweging. In die afwegingen spelen ook zaken als voor en natransport, bagage mogelijkheden etc. mee.Groet,Tjalling
Om systemen als OV goed te laten werken heb je dichtheid nodig, het voor- en na transport moet niet te lang duren. En heb je het nog steeds hoofdzakelijk over de randstad. Met als gevolg dat je daar 4 keer per uur met de trein kunt ipv 2 keer per uur (goh! wordt het weer makkelijker met openbaar vervoer te reizen)Als je goed gaat zoeken zul je wel vergelijkbare situaties tegenkomen in de rest van het land, maar daar praat je hoofdzakelijk over lijnen waarlangs toevallig op één punt je woonplaats moet liggen, en op een ander punt je werk. Dat is echt een minderheid. Als het OV zo'n geweldig alternatief is, waarom staan er nog steeds zoveel mensen in de file?Groet,
Om systemen als OV goed te laten werken heb je dichtheid nodig, het voor- en na transport moet niet te lang duren. En heb je het nog steeds hoofdzakelijk over de randstad. Met als gevolg dat je daar 4 keer per uur met de trein kunt ipv 2 keer per uur (goh! wordt het weer makkelijker met openbaar vervoer te reizen)
Remunj;Geluksvogel die je bent ..... ik vermoed dat je op korte afstand van het station woont en kort bij een station werkt.
In heel veel gevallen is dat niet zo. Ik probeer dat te onderbouwen waarom dat zo is.
mijn vrouw kan voor haar werk [wisselende werkplekken] helemaal niet met het OV en heeft dus een auto nodig.