Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Allereerste lok(je) door Henk Veenstra
Vandaag om 10:23:30
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Ben
Vandaag om 10:23:07
Prestige Models : ervaringen door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:16
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:03:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 09:51:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door martijn v m
Vandaag om 09:51:13
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ronald69
Vandaag om 09:37:57
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Janse
Vandaag om 08:27:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vreemd probleem door Frank 123
Vandaag om 07:46:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706  (gelezen 53594 keer)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #105 Gepost op: 08 April 2010, 18:29:19 »
Floris
pleur ze dan deze kant op ;D

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #106 Gepost op: 09 April 2010, 23:39:21 »
ik heb die dingen niet, ouwe liliputten waren goedkoper om aan draaistellen te komen  ;)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #107 Gepost op: 11 April 2010, 01:23:12 »
je hoeft hem voor mij niet uit elkaar te schroeven ,maar als die van jou toch los moet dan grag een foto ;D
groetjes jan

Ik demonteer graag kitjes zeg maar...



Ergens nog specifiek detailopnames van nodig?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #108 Gepost op: 11 April 2010, 09:47:17 »
Als je het zo ziet lijkt het een makkie
krijg bij het openen van de doos toch een beetje kriebels
maar ik zal er gewoon mee aan de gang gaan
Hoe zijn de rij eigenschappen van de 7700?
helaas moet eerst de verbouwing van mn huis af
Dan ook weer ruimte en tijd voor de treinen

gr jan

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #109 Gepost op: 11 April 2010, 10:14:34 »
Ik demonteer graag kitjes zeg maar...



Ergens nog specifiek detailopnames van nodig?


is dit de philotrain van ebay, die twee weken in Oostenrijk woord verkocht? Is de schade groot?
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #110 Gepost op: 11 April 2010, 13:08:58 »
Bernd, ja! Moet een nieuwe bufferbalk voor maken. Ook omdat Erwin Werps mij er even aan herinnerde dat de 7701 een houten bufferbalk had en niet een metalen plaat. Verder is het drijfwerk aan een zijde echt in de prak. Dat was helaas niet een kwestie van even recht buigen... Een oplossing hiervoor is in zicht. Verder wat cosmetisch herstelwerk. De fragiele kap heeft het wonderwel overleefd. En een buffer is echt weg. Dat is het enige ontbrekende. Maar een vervanging heb ik al.

Jan, ik zal niet zeggen dat het een makkie is, maar ik vind het een mooi in elkaar zittend ding. Mooie stroomafname met verende pennen. Erg mooie aandrijving en het hele locje oogt gewoon heel leuk. Het rijd beter dan sommige mindere 4-assige amerikaanse locs van mij, maar het rijd als de beste stomer. Heel soepel en redelijk stil. Achteruitrijdend zit er een knorretje in.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #111 Gepost op: 22 April 2010, 19:45:30 »
http://link.marktplaats.nl/341196687 Ow, smul smul! Een "gedegradeerde" 1700.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Dennis

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #112 Gepost op: 22 April 2010, 19:53:08 »
Dat ik hem zag moest ik meteen aan jou denken (y)

Grts

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #113 Gepost op: 22 April 2010, 19:58:13 »
'T is m'n tijdperk niet, maar wel mooi mooi mooi!
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Dennis

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #114 Gepost op: 22 April 2010, 20:01:46 »
Jij hebt toch geen tijdperk ;D

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #115 Gepost op: 22 April 2010, 20:40:36 »
M'n budget zegt van wel... ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #116 Gepost op: 22 April 2010, 21:50:26 »
Dennis,

Dit is wel jouw tijdperk. Net na de oorlog hebben er nog een paar gereden, maar in vergelijking met de versie van Karst, maar heel weinig.

Wel heel mooi, zo'n hartje, maar voor dat geld zou ik toch eerder er een willen met messing dom en koperen schoorsteenkroon.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #117 Gepost op: 14 September 2010, 01:41:03 »
Zeg Karstmans, na een weekendje 1700 schuiven in Middelburg, was ik eigenlijk benieuwd of je nog wat aan de 1700 had gedaan. Stroomafname op de tender bijvoorbeeld.

Ik heb mijn eigen 1700 toch maar even open gemaakt en gesmeerd. De wielen met alcohol schoongemaakt en heeft het hele weekend voorbeeldig gereden samen met Eric z'n 1700. Die had een knorretje en heb ik zondag's voor beursopening nagelopen. De cardanas had aan een zijde aan een kant van het bolletje een korter pennetje. Omdat het niet te verschuiven was, kwam Floris op het idee het om te draaien. Dus het deel wat eerst in de tender zat, nu in de loc te steken en andersom. Heeft ook de rest van de zondag voorbeeldig gelopen. We hadden nu een hoekmodule met een ongeveer boogstraal van 1000mm. Omdat het ad hoc in elkaar gezet is, met wat flexrail, ontspoorde af en toe het voorste draaistel van de loc. Ik zal de mijne in ieder geval aan de voorzijde dezelfde behandeling geven als de jouwe. Meer uitslag is niet echt nodig, maar wel meer druk op het draaistel.

Stroomafname was eigenlijk niet eens een probleem. Alleen zoals ik eerder al noemde overgangen tussen module en fiddle yard. Maar goed, weerstand op de wielen door vegertjes heb je ook niet.

Een ding viel me wel op, ik heb het kruiskopschroefje onder de gekoppelde as ietsjes gelost en zonder het worm in de aandrijving, kon ik de loc voortblazen. De vorige eigenaar heeft de loc waarschijnlijk gewoon vast is vast dichtgeschroefd. Mocht er bij jouw nog iets in zitten van een "zwaar" punt, kun je dat daarmee misschien oplossen. Heb je geen probleem is het helemaal fantastisch natuurlijk, niks meer aan doen dan. (y)

Speciaal voor jou wat 1700-p*rno. (lees: rotsmoes van mij om wat leuke plaatjes te tonen... :P)





Ik ben vergeten een foto te maken toen we ze in voorspan hadden rijden. Echt schitterend om te zien rijden. Helaas na 3x hadden we uitval omdat ze kortsluiting maakten via de buffers...  8) Gert kwam al snel met de tip van zwarte nagellak. Misschien had hij dat in jouw draadje gelezen... Alleen had niemand dat in z'n rommeldoosje, gek he? ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #118 Gepost op: 14 September 2010, 11:23:43 »
Ewout,

Prachtige foto's.  (y)

Van die kortsluiting: volgens mij is toch de enige oplossing om de tender en de lok los te koppelen van de rails om dit te voorkomen. Ik heb met mijn 1700 voortdurend last van kortsluiting tussen tender en lok. Er ligt een soort voetplaat van de tender over die van de lok heen en dat geeft problemen. Tape ertussen is denk ik de enige oplossing, maar niet erg mooi.

Datzelfde probleem heb ik ook met de messing draaistellen van bijvoorbeeld de 6 deurs stalen D in mijn avatar. Omdat de bijgeleverde wielen maar aan één kant geïsoleerd zijn staat dus de hele (messing) bak onder spanning. Je moet dan ook alle geïsoleerde wielen in beide draaistellen aan dezelfde kant zetten en als je daar weer een metalen rijtuig tegenaan zet (met mooie verende metalen buffers) moet die ook op dezelfde manier staan. Dan zijn de vaak door Philotrain meegeleverde Fleischmann pruisische draaistellen handiger, want die zijn van kunststof. Maar dit probleem doet zich dus voor bij de Philotrian engelse draaistellen en het K draaistel.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4218
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #119 Gepost op: 14 September 2010, 11:32:27 »
Dank voor het compliment Ivo, de ondergrond van de foto's is van mij  ;D.

Over die buffers; losse 1700's hebben probleemloos gereden, ook het exemplaar van Stig die wel een overloopplaat heeft. Maar aangezien door de stroomafnamen de gehele loc als ene pool werkt en de (daarvan electrisch gescheiden ) tender als andere pool gaat het mis als twee zelfde locs loc-aan-tender rijden. Je zag regelmatig vonkjes tussen de voorste tender en de achterste loc. Ook was er logischerwijs dan even een 'hikken' van de hele trein. Zwarte nagellak (jawel; Karsts briljante vinding) op de buffers zou kunnen helpen en beïnvloedt het rijden niet, tenminste als het goed droog en doorgehard is.

De oplossing voor jouw zesdeurs D is denk ik vrij simpel; wielen vervangen door dubbel geïsoleerde wielen. Of er nog een stel zelfde bijkopen en de ongeïsoleerde wielen van de as halen en vervangen door geïsoleerde, maar dat komt op hetzelfde neer.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.