Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 09:51:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door martijn v m
Vandaag om 09:51:13
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ronald69
Vandaag om 09:37:57
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Janse
Vandaag om 08:27:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vreemd probleem door Frank 123
Vandaag om 07:46:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706  (gelezen 53588 keer)

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #180 Gepost op: 02 July 2014, 19:41:21 »
Hartelijk bedankt karst.
Ik heb de waardes ingevoerd,hij rijd nu naar wens.
Wat een verschil (y)
Tevens de CV 5 (maximale snelheid) op 80 ingesteld.
Mvg jamie diks

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10482
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #181 Gepost op: 02 July 2014, 22:48:41 »
Graag gedaan ;)

Max snelheid kun je beter afregelen met CV53. Een waarde die ik meestal gebruik is 80

Dan moet CV5 weer op z'n fabriekswaarde.


Grtzz,

Karst

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #182 Gepost op: 03 July 2014, 15:23:54 »
Karst hartelijk dank ik ben geholpen (y)
Ik heb CV 5 weer terug op 255 gezet (fabrieksinstelling)
Ik heb voor CV 53 geen 80 maar 60 gebruikt,dat is hard genoeg.
Mvg jamie diks

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #183 Gepost op: 08 September 2015, 23:58:44 »
Zeau, nu de SS 867 hier gearriveerd is zal er ook verbouwd moeten worden. Nu de kunst van Karst maar eens afkijken. Hopelijk lukt het allemaal zonder kleerscheuren, hoewel het eerste probleem zich al voordeed, van de kap van de loc zit 1 schroefje onwijs vast, hier zal dus een nieuw schroefje in moeten. Voor de rest laat ik me inspireren door alles wat hier al geschreven is, uiteindelijk moet het ding kilometers gaan maken in plaats van suf in de vitrine te staan. Enfin, weer een verbouwingsproject er bij ;D
« Laatst bewerkt op: 09 September 2015, 00:02:27 door Tomasso »
Spoor 0 adept

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6713
  • Spaar ze allemaal.
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #184 Gepost op: 09 September 2015, 01:04:58 »
Ik ga d'r vast voor zitten  ;D.

Stephan.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #185 Gepost op: 09 September 2015, 11:13:08 »
Neem wat te eten in de tussentijd, ik verwacht er nog dit decennium aan te beginnen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Spoor 0 adept

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #186 Gepost op: 04 May 2016, 17:22:19 »
Citaat van Karst:

Hoi,

Zo... nog even een uurtje gehad na het werk vanavond  ;D



... na de hele lok goed ingepakt te hebben, met een slijpstiftje in de Proxxon de frameplaat ter hoogte van de voorwielen van de bogie ...



... en de achterkant van de trapjes een stukje dunner gemaakt. Frameplaat is an 0.8 naar 0.2 gegaan, trapjes zijn zover afgeschuind, dat de zijkant nu messcherp is.  

Gisteravond had ik het er al over.... nagellak...  ::)



... ik dacht aan transparante, maar kijk wat ik ook vond: Zwart  ;D (y)



... daarmee het blanke messing weer afgedekt en na een half uurtje drogen, een mooie, keiharde isolatie laag :)

Hier ook te zien, dat de frameplaat rond het boutgat blank is gemaakt. Doel hiervan is om ook de bogie, betrouwbaar, in de stroomafname mee te laten doen...  



... en dan is dit ook een voorwaarde: de gisteren zorgvuldug aangebrachte lak er weer met het glasvezelpotlood afgeschuurd ;)


En nu de vraag, heeft het geholpen ???  Antwoord JA !  ;D Model draait op dit moment z'n proefrondjes op de testbaan met... juist, PIKO R2 = 422mm, inclusief meegebogenwissels, engelsman ( afbuigend !! ) en gewone wissels.

Stroomafname is drastisch verbeterd door de bogie-en-frame-blank-schuur-truuk. Natuurlijk had dit niet geholpen met het originele veertje en dito ringetje, dat bleek van kunststof te zijn...  :-\
Enige jammere op dit moment is, dat de 'massa' nog steeds alleen maar van de tender wordt afgenomen... maar eens verder over nadenken ;)

Grtzz,

Karst

End.

Ha Karst, ff een vraagje, wat voor slijpstiftje heb je daarvoor gebruikt?
« Laatst bewerkt op: 04 May 2016, 17:23:52 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #187 Gepost op: 05 May 2016, 18:09:10 »
wil je eea echt betrouwbaar maken dan kun je beter en draadje van bogie naar frame maken, klemmen onder een schroefje of solderen, net wat er daar handig is.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #188 Gepost op: 05 May 2016, 18:57:05 »
Thanx Floor, maar het ging me meer om welk slijpstiftje er was gebruikt om de zijkanten en de trapjes te bewerken ;D
Spoor 0 adept