Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 06:30:18
19 Toen door Vroeger
Vandaag om 05:58:47
De projecten van Ruben (NL H0) door MOVisser
19 June 2025, 23:51:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door KNed
19 June 2025, 23:43:44
Aanleg Zuidwestboog bij Meteren door KNed
19 June 2025, 23:37:55
LS Models 2025 door spoorzeven
19 June 2025, 23:18:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
19 June 2025, 23:01:08
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
19 June 2025, 22:29:11
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
19 June 2025, 22:27:48
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Keska
19 June 2025, 22:15:16
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
19 June 2025, 22:12:01
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Paulus
19 June 2025, 21:45:01
The Southern Pacific & California Northern door Ronald Halma
19 June 2025, 21:43:01
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
19 June 2025, 21:32:13
Station Roodeschool door Torikoos
19 June 2025, 21:14:12
Eindstation Daarhuizen door Torikoos
19 June 2025, 21:04:03
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Eric B
19 June 2025, 21:01:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
19 June 2025, 20:49:16
Bouw van de ElD3 mat' 36 van MK Modelbouwstudio's door MathynK
19 June 2025, 20:47:40
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door MOVisser
19 June 2025, 20:33:52
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door Ronald Halma
19 June 2025, 20:27:35
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronald Halma
19 June 2025, 20:23:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door HSIJ
19 June 2025, 19:22:10
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
19 June 2025, 18:31:39
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
19 June 2025, 18:12:45
US diorama in H0 door cor_b
19 June 2025, 17:10:52
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door metpetergaathetbeter
19 June 2025, 16:53:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
19 June 2025, 16:49:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
19 June 2025, 16:39:49
Br 38 Piko Superen. door wob
19 June 2025, 15:30:49
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706  (gelezen 53358 keer)

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #180 Gepost op: 02 July 2014, 19:41:21 »
Hartelijk bedankt karst.
Ik heb de waardes ingevoerd,hij rijd nu naar wens.
Wat een verschil (y)
Tevens de CV 5 (maximale snelheid) op 80 ingesteld.
Mvg jamie diks

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #181 Gepost op: 02 July 2014, 22:48:41 »
Graag gedaan ;)

Max snelheid kun je beter afregelen met CV53. Een waarde die ik meestal gebruik is 80

Dan moet CV5 weer op z'n fabriekswaarde.


Grtzz,

Karst

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #182 Gepost op: 03 July 2014, 15:23:54 »
Karst hartelijk dank ik ben geholpen (y)
Ik heb CV 5 weer terug op 255 gezet (fabrieksinstelling)
Ik heb voor CV 53 geen 80 maar 60 gebruikt,dat is hard genoeg.
Mvg jamie diks

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6037
BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #183 Gepost op: 08 September 2015, 23:58:44 »
Zeau, nu de SS 867 hier gearriveerd is zal er ook verbouwd moeten worden. Nu de kunst van Karst maar eens afkijken. Hopelijk lukt het allemaal zonder kleerscheuren, hoewel het eerste probleem zich al voordeed, van de kap van de loc zit 1 schroefje onwijs vast, hier zal dus een nieuw schroefje in moeten. Voor de rest laat ik me inspireren door alles wat hier al geschreven is, uiteindelijk moet het ding kilometers gaan maken in plaats van suf in de vitrine te staan. Enfin, weer een verbouwingsproject er bij ;D
« Laatst bewerkt op: 09 September 2015, 00:02:27 door Tomasso »
Spoor 0 adept

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
  • Spaar ze allemaal.
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #184 Gepost op: 09 September 2015, 01:04:58 »
Ik ga d'r vast voor zitten  ;D.

Stephan.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6037
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #185 Gepost op: 09 September 2015, 11:13:08 »
Neem wat te eten in de tussentijd, ik verwacht er nog dit decennium aan te beginnen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Spoor 0 adept

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6037
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #186 Gepost op: 04 May 2016, 17:22:19 »
Citaat van Karst:

Hoi,

Zo... nog even een uurtje gehad na het werk vanavond  ;D



... na de hele lok goed ingepakt te hebben, met een slijpstiftje in de Proxxon de frameplaat ter hoogte van de voorwielen van de bogie ...



... en de achterkant van de trapjes een stukje dunner gemaakt. Frameplaat is an 0.8 naar 0.2 gegaan, trapjes zijn zover afgeschuind, dat de zijkant nu messcherp is.  

Gisteravond had ik het er al over.... nagellak...  ::)



... ik dacht aan transparante, maar kijk wat ik ook vond: Zwart  ;D (y)



... daarmee het blanke messing weer afgedekt en na een half uurtje drogen, een mooie, keiharde isolatie laag :)

Hier ook te zien, dat de frameplaat rond het boutgat blank is gemaakt. Doel hiervan is om ook de bogie, betrouwbaar, in de stroomafname mee te laten doen...  



... en dan is dit ook een voorwaarde: de gisteren zorgvuldug aangebrachte lak er weer met het glasvezelpotlood afgeschuurd ;)


En nu de vraag, heeft het geholpen ???  Antwoord JA !  ;D Model draait op dit moment z'n proefrondjes op de testbaan met... juist, PIKO R2 = 422mm, inclusief meegebogenwissels, engelsman ( afbuigend !! ) en gewone wissels.

Stroomafname is drastisch verbeterd door de bogie-en-frame-blank-schuur-truuk. Natuurlijk had dit niet geholpen met het originele veertje en dito ringetje, dat bleek van kunststof te zijn...  :-\
Enige jammere op dit moment is, dat de 'massa' nog steeds alleen maar van de tender wordt afgenomen... maar eens verder over nadenken ;)

Grtzz,

Karst

End.

Ha Karst, ff een vraagje, wat voor slijpstiftje heb je daarvoor gebruikt?
« Laatst bewerkt op: 04 May 2016, 17:23:52 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9884
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #187 Gepost op: 05 May 2016, 18:09:10 »
wil je eea echt betrouwbaar maken dan kun je beter en draadje van bogie naar frame maken, klemmen onder een schroefje of solderen, net wat er daar handig is.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6037
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #188 Gepost op: 05 May 2016, 18:57:05 »
Thanx Floor, maar het ging me meer om welk slijpstiftje er was gebruikt om de zijkanten en de trapjes te bewerken ;D
Spoor 0 adept