Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 21:51:06
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 21:48:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 21:08:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706  (gelezen 53684 keer)

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #90 Gepost op: 07 April 2010, 11:54:59 »
P.S.

De coupérijtuigen van Janw in karton vind ik er heel goed uitzien. In styreen vind ik die toch minder, omdat de wanddikte toch te groot is voor mooie ramen erachter. En achter zo'n mooie 1700 moeten toch eigenlijk messing rijtuigen.

Maar daar mag iedereen anders over denken ;)

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #91 Gepost op: 07 April 2010, 12:12:22 »
Jan heeft dan ook een hele mooie 2100 van karton om ervoor te zetten. (y)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10482
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #92 Gepost op: 07 April 2010, 12:19:16 »
Citaat van: Ivo tB
Treinsamenstelling continued.............

Hartelijk dank voor de research Ivo ! Vooral om dat het tegenwoordig lastig is aan al die oude(re) boeken te komen. Misschien wil/kun je eens een lijstje van ISBN nummers hier posten ;)

Citaat van: Ivo tB
....achter de 1700 een ex SS C10c (lijkt meer op de Piko) een ex SS BC9c en een D uit de serie die in een ander draadje van Karst wordt gebouwd uit een pruisische Fleischmann D...

Dat klinkt als de trein die in het Vriezenveen spoorboek staat. En naar aanleiding waarvan ik de D ben gaan bouwen.

Citaat van: Ivo tB
...een samenstelling met Artitec groentewagens in Antraciet met verschillende open wagens een zeer acceptabele mogelijkheid....

Allen al in de collectie aanwezig ;)

Citaat van: Ivo tB
P.S.
...In styreen vind ik die toch minder, omdat de wanddikte toch te groot is voor mooie ramen erachter.

Met de 'nieuwe methode' wordt dat veel beter ;)

Citaat van: Ivo tB
...En achter zo'n mooie 1700 moeten toch eigenlijk messing rijtuigen... Maar daar mag iedereen anders over denken ;)


Natuurlijk, en vooral mijn portemonaie  :P


Grtzz,

Karst

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #93 Gepost op: 07 April 2010, 12:25:19 »
Gewoon analoog met een trafo gaan rijden en al die digitale kaarten de deur uit doen...  ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #94 Gepost op: 07 April 2010, 12:32:41 »
Jan heeft dan ook een hele mooie 2100 van karton om ervoor te zetten. (y)
Niet van karton maar messing en aluminium, maar bovenal: niet af...

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #95 Gepost op: 07 April 2010, 12:34:28 »
Hartelijk dank voor de research Ivo ! Vooral om dat het tegenwoordig lastig is aan al die oude(re) boeken te komen. Misschien wil/kun je eens een lijstje van ISBN nummers hier posten ;)

De Bennekomse bieb is altijd open ;)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #96 Gepost op: 07 April 2010, 12:37:52 »
Niet van karton maar messing en aluminium, maar bovenal: niet af...

Neem mij niet kwalijk! :-[
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Gerco van Beelen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1554
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #97 Gepost op: 07 April 2010, 12:49:06 »
P.S.

 In styreen vind ik die toch minder, omdat de wanddikte toch te groot is voor mooie ramen erachter. En achter zo'n mooie 1700 moeten toch eigenlijk messing rijtuigen.

Maar daar mag iedereen anders over denken ;)

mvg,
Ivo

Misschien eens proberen om een 0,3 versie te maken en deze dan met seconde lijm te bouwen.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10482
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #98 Gepost op: 07 April 2010, 13:24:43 »
Voor de couperijtuigen is dat idd 1 van m'n ideeen  :P

Want de wand loopt licht gebogen, en zal dus 'opgebouwd' moeten worden om mooi rond gebogen kunnen worden.
En dan ter hoogte van de ramen er een vlakke strip transparant 0.5 achter met zwarte folie. komt volgens mij heeel dicht in de buurt van messing !
Geetste sponningen zou ook nog een optie kunnen zijn, maar dat moet dan wel heel dun ( 0.15 mm oid ) worden.

Grtzz,

Karst


stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #99 Gepost op: 07 April 2010, 15:40:24 »
Waarom dan niet hele wanden etsen als je toch al sponningen gaat etsen.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10482
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #100 Gepost op: 07 April 2010, 15:53:16 »
You have point...  ::)

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2590
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #101 Gepost op: 07 April 2010, 18:53:38 »
Als je de wanden gaat etsen, dan kan je net zo goed het hele rijtuig doen ;)
Zit nog handel in ook  8)

Grtz,
Ton

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6713
  • Spaar ze allemaal.
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #102 Gepost op: 07 April 2010, 19:01:51 »
Eigenlijk hoopte ik nog op een of andere geniale creatieve ingeving om die piko's wat op te leuken, ik heb er een stuk of 10 van namelijk :-\.

In het boek ; Stoomtractie bij de Nederlandse Spoorwegen 1944-1958 staan ook nog een paar foto's van jou treintje (2xMariënberg, 1xEmmen, 1x Vriezenveen en 1x te Almelo) echter allemaal niet met jou type bagagekar.
Het boek is regelmatig 2de hands voor een schappelijke prijs te vinden.

Stephan.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #103 Gepost op: 08 April 2010, 16:07:40 »
piko's opleuken: draaistellen houden, rest wegpleuren en die draaistellen gebruiken voor zelfgebouwde modellen. Misschien passen de ramen ook nog wel in een HSM-C.  ;D

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6713
  • Spaar ze allemaal.
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #104 Gepost op: 08 April 2010, 17:41:48 »
         








                                                                                                                                                                                  mok >:(