Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Het betere bochtenwerk door p-kokkie
Vandaag om 14:43:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 14:39:19
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:33:06
Openen Lima Hondekop door Pauldg
Vandaag om 14:29:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 14:22:33
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 13:34:22
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 13:33:01
20 en 21 april MobExpo door bollen neus
Vandaag om 13:32:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 13:29:10
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 13:29:09
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door bollen neus
Vandaag om 13:27:19
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 13:26:49
Starten met messing kits door Tomasso
Vandaag om 13:11:19
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door basjuh1981
Vandaag om 13:02:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 13:01:24
Laag-Baarlo door basjuh1981
Vandaag om 12:59:58
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
Einde Koemo ballast ??? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:39
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 09:29:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
  

Auteur Topic: DDM-1 afscheid  (gelezen 65213 keer)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #150 Gepost op: 23 maart 2010, 16:00:22 »
De gelijkvloerse instap geldt alleen voor binnenlands materieel. V250 valt onder internationaal materieel.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10567
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #151 Gepost op: 23 maart 2010, 16:17:29 »
Is dat geen Europeese eis?
No dress rehearsel, this is our life.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #152 Gepost op: 23 maart 2010, 16:24:26 »
Is dat geen Europeese eis?

Internationaal zit je natuurlijk met verschillende perronhoogtes. Nationaal zal er minder verschil zijn in perronhoogte, ook al zal dat er best nog wel zijn.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #153 Gepost op: 23 maart 2010, 17:06:16 »
We hebben toch een _Europese_ norm van 76 centimeter??

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #154 Gepost op: 23 maart 2010, 17:54:01 »
Ach mensen, het zal er wel niet beter op worden wat betreft grootspoor in Nederland. Als ze over een tijdje alleen nog maar met van die fabrieksbouwpaketten rondrijden dan zeg ik mijn spoorweghobby gedag (niet echt hoor). Ik denk dat dit hellaas wel zo zal zijn en dat de gelijkvloerse instap snel zijn intrede zal doen.
Laatst las ik in de RailMagazine (weet niet welk nummer) dat ze ook twee duitse dubbeldeksrijtuigen met gelijkvloerse instap naar Nederland hadden laten komen voor testritten, dus ik denk dat NSR op een vervanger voor al dat oude dubbeldeksmateriaal zit te broeden en dan bedoel ik dus met uitzondering van DDZ.
 
Ik
Ook DD-AR en ICMm is in 2030 al bijna 40 jaar oud, dus dat het dan zo'n beetje aan de kant gaat moge duidelijk zijn. De eerste bestelling IRM is tegen die tijd ook zowat 35 jaar. Over DM'90 hoeven we ons geen illusies te maken, dat gaat dit decennium sowieso al niet overleven voor zover het überhaupt overleeft.


Ik denk inderdaad ook dat (V)IRM het niet zo lang vol houd. Het lijkt nu wel niet zo te zijn. Ga bijvoorbeeld maar eens op Amsterdam Centraal kijken, dan zie je een en al (V)IRM en af en toe wat plan V of DD-AR.
Ik denk dat je de nieuwe bestelling (VIRM-4) kunt zien als VIRMm en dat de rest van de serie uiteindelijk ook wel zo'n aanpassing krijgt met onder andere blauw interieur en een betere airco. Dan zal het met VIRM ook wel inderedaad wel rond 2030 afgelopen zijn.
ICMm, ICRm en DDZ is dan ook wel ongeveer op (over DM 90' nog maar niet te zwijgen), dus conclusie is dat we dan gedag kunnen zeggen tegen de saaiheid en alleen nog maar in museums kunnen zijn voor die goede oude tijd, maar..... nog even genieten ;D ;D

Gr Timo

Anoniem

  • Gast
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #155 Gepost op: 23 maart 2010, 17:55:01 »
We hebben toch een _Europese_ norm van 76 centimeter??

Je kunt wel een norm hebben, maar de realiteit is anders... je hebt niet zomaar overnight alle perrons in de hele EU op dezelfde hoogte gebracht...

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #156 Gepost op: 23 maart 2010, 18:02:32 »
Timo,

jouw hele verhaal staat ook op de vorige pagina. Alleen staat deze dan onder Jeroens naam.

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #157 Gepost op: 23 maart 2010, 18:08:37 »
Hoezo  ???
Ik bevestig het alleen maar.
En er staan ook nog andere dingen

Gr Timo

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #158 Gepost op: 24 maart 2010, 11:45:40 »
Internationaal zit je natuurlijk met verschillende perronhoogtes. Nationaal zal er minder verschil zijn in perronhoogte, ook al zal dat er best nog wel zijn.

ProRail gaat in de komende jaren alle perrons die nog niet op 80cm gebracht zijn, ophogen. Hierdoor krijgen we in Nederland dus overal dezelfde hoogte voor de perrons en is het creëren van gelijkvloerse instap dus ook nationaal realiseerbaar.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #159 Gepost op: 24 maart 2010, 11:54:56 »
Ik denk dat je de nieuwe bestelling (VIRM-4) kunt zien als VIRMm en dat de rest van de serie uiteindelijk ook wel zo'n aanpassing krijgt met onder andere blauw interieur en een betere airco. Dan zal het met VIRM ook wel inderedaad wel rond 2030 afgelopen zijn.

Wat een geleuter toch weer!

De laatste bestelling VIRM heeft niets, maar dan ook niets met een eventuele VIRMm van doen. Men heeft door gewijzigde inzichten het concept van de eerste bestellingen IRM aangepast. Toen DD-IRM in 1994 op de baan kwam, hadden ze een lift voor de minibar. Enkele jaren later verdween de minibar uit de treinen. Bij de bestelling van de VIRM bakken wilde NSR eigenlijk al de liftschachten uit het materieel weglaten en gunste van bredere trappen. Alleen ging dat niet meer, omdat d bestelling van deze rijtugien al geplaatst was. Bij de laatste bestelling is dit dus alsnog doorgevoerd.

Dat er ook wat andere stoelbekledingen zijn terug te vinden, kan komen omdat bepaalde stoffen niet meer gemaakt worden,. of door een gewijzigd design.

Dat er een betere airco in zit, komt omdat men nu 15 jaar ervaring heeft met de eerste generatie IRM stellen.

Of te wel, men heeft verbeteringen doorgevoerd t.o.v. de eerste stellen. Dat heeft totaal niets te maken met een VIRMm concept. Hier is helemaal nog geen sprake van. Daarnaast is het nog helemaal niet uitgesproken dat NSR alle IRM stellen in 2030 aan de kant heeft staan. Immers, de nieuwste stellen zijn dan net 20 jaar oud.

De toekomst zal het allemaal leren.

Jeroen   
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #160 Gepost op: 24 maart 2010, 12:08:34 »
En dan hebben we het nog niet over alle gewoon constructewijzigingen aan IRM, want daar is tov de originele bouw ookal pleeeeeenty aan veranderd hoor  ;)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #161 Gepost op: 24 maart 2010, 12:22:22 »
Wat een geleuter toch weer!

Hoho Jeroen. We hebben het hier wel over een zelfbenoemd deskundige.  :-X
Oftewel Timo leutert graag een slag in de rondte.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #162 Gepost op: 24 maart 2010, 12:51:43 »
Dat dat allemaal maar gedoogd wordt op dit onvolprezen forum.....  ;D ;D ;D ;D

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1075
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #163 Gepost op: 24 maart 2010, 13:18:04 »
Laatst las ik in de RailMagazine (weet niet welk nummer) dat ze ook twee duitse dubbeldeksrijtuigen met gelijkvloerse instap naar Nederland hadden laten komen voor testritten, dus ik denk dat NSR op een vervanger voor al dat oude dubbeldeksmateriaal zit te broeden en dan bedoel ik dus met uitzondering van DDZ.
Bedoel je met "dat oude dubbeldeksmaterieel" de eerste serie (V)IRM? Dat gaat echt niet zomaar aan de kant hoor.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #164 Gepost op: 24 maart 2010, 13:21:12 »
Ik vermoed dat onze kennert hier doelt op DDM-1.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974