Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
Vandaag om 19:20:00
PPM kranen van Strukton door edwin1974
Vandaag om 19:13:26
Rangeren met een pec door barry1972
Vandaag om 19:10:28
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 19:05:50
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:00:14
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Ronald A.
Vandaag om 18:57:29
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
Vandaag om 18:43:56
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Gerrit H
Vandaag om 18:43:48
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 18:18:36
Bauarbeiten im gange door MaraNCS
Vandaag om 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 17:59:44
Lasersnijder voor karton door Frits C
Vandaag om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 17:00:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:37:31
De Projecten van RetroJack door 741230
Vandaag om 16:31:56
BR290 tandwielkast openen door Henk Veenstra
Vandaag om 16:13:22
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald69
Vandaag om 15:59:21
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 15:25:37
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:52:38
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 14:41:28
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door laurent
Vandaag om 14:33:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 14:23:16
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 14:14:31
Hulp gezocht omgeving Drachten door MOVisser
Vandaag om 14:06:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 12:55:56
mDDM, waarom 3 draaistellen? door V200-G2000
Vandaag om 12:45:07
Re: Bentheimer Eisenbahn vraagje door Eric B
Vandaag om 12:39:49
  

Auteur Topic: DDM-1 afscheid  (gelezen 70595 keer)

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #30 Gepost op: 14 March 2010, 14:05:53 »
heeft niets met grote revisie te maken, zit zelf vlak bij de bron en dat gerucht van DDM-1 in de DDZ is gewoon klinklare onzin, er worden gewoon 50 stammetjes DDZ gemaakt en daar zijn bakken genoeg voor.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2093
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #31 Gepost op: 14 March 2010, 14:08:53 »
Ja dat klopt, maar daarnaast is er het idee om (afhankelijk van de materieelbehoefte) daarná nog het restant DD-AR plus wat bakken DDM-1 te gebruiken voor een vervolgproject. Maar daar is nog niets concreets over bedacht! (en dat kan ook best nog wel even duren - het DDZ-project is nog laaaaang niet af)

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #32 Gepost op: 14 March 2010, 14:13:37 »
daar ga je denk ik nog vreemd van kijken, dit jaar word de eerste gedaan, en vanaf eind 2011 begint het en men wil in 2 jaar klaar zijn.

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #33 Gepost op: 14 March 2010, 14:16:11 »
Wat mij betreft mag DD-AR gemoderniseerd in de stoptreindienst blijven. Ik reis dagelijks tussen Zwolle en Utrecht en die treinen zitten echt bij aankomst te Amersfoort of Utrecht gewoon stampvol. Wat wil NS daar als vervanging voor inzetten? SLT, geen denken aan! Dan mag wat mij betreft VIRM ingezet worden.
Mvgr Jan Wiebrand

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2093
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #34 Gepost op: 14 March 2010, 14:18:03 »
Eind 2013 duurt nog wel even! Maar we gaan gewoon zien wat ze ervan gaan maken. In de toekomst kijken kan niemand ;)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8575
  • Spoor N
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #35 Gepost op: 14 March 2010, 14:50:53 »
Wat mij betreft mag DD-AR gemoderniseerd in de stoptreindienst blijven. Ik reis dagelijks tussen Zwolle en Utrecht en die treinen zitten echt bij aankomst te Amersfoort of Utrecht gewoon stampvol. Wat wil NS daar als vervanging voor inzetten? SLT, geen denken aan! Dan mag wat mij betreft VIRM ingezet worden.
Mvgr Jan Wiebrand
Je gaat met de stoptrein van Zwolle naar Amersfoort en niet met de IC?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #36 Gepost op: 14 March 2010, 14:55:01 »
Nee, eigenlijk had ik moeten zeggen tussen Utrecht en 't Harde maar de stoptreinen rijden tussen Utrecht en Zwolle. Dat was eigenlijk wat ik bedoelde.
Mvgr Jan Wiebrand

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8575
  • Spoor N
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #37 Gepost op: 14 March 2010, 14:59:21 »
Ah, 't klonk al zo vreemd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #38 Gepost op: 14 March 2010, 16:59:17 »
Tjonge, ik had niet gedacht dat zoveel mensen hierop zouden reageren (ga vooral zo door (y) ). Het is inderdaad nog niet zeker of DDM-1 helemaal weg gaan. Zoals sommige mensen hier al zeggen zijn er plannen voor een vervolgproject op DDZ waar bakken van DDM-1 bij betrokken zijn. Ik hoorde ook iemand zeggen dat NS van de 1800 af wil en dat dat niet mogelijk is met zo'n vervolgserie, maar reken maar uit: 50 mDDM bakken voor het huidige DDZ project en dan hou je nog 29 1700en over. Dus het kan best.
Gr Timo

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2093
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #39 Gepost op: 14 March 2010, 19:15:45 »
Daarom. De 1800'en zijn sowieso passé in een of hooguit twee jaar.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #40 Gepost op: 14 March 2010, 20:45:48 »
Wat mij betreft mag DD-AR gemoderniseerd in de stoptreindienst blijven. Ik reis dagelijks tussen Zwolle en Utrecht en die treinen zitten echt bij aankomst te Amersfoort of Utrecht gewoon stampvol. Wat wil NS daar als vervanging voor inzetten? SLT, geen denken aan! Dan mag wat mij betreft VIRM ingezet worden.
Mvgr Jan Wiebrand

DDM was bedacht in de tijd dat NS probeerde om reizigers bij voorkeur zittend te vervoeren. De bedoeling van NS is dat stoptreinreizigers voortaan maar moeten staan. Alleen dan kan je binnen de zelfde maximale treinlengte met een SLT even veel reizigers vervoeren als met DDM. Dus stoptrein reiziger op drukke lijnen in de Randstad: maak je borst maar nat!

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #41 Gepost op: 14 March 2010, 20:49:16 »
heren, ik denk dat bij DDM-1 nog steeds iets heel belangrijks over het hoofd word gezien, in de jaren 80 toen dit spul op de baan kwam waren ze bedoelt voor alleen spits verkeer, daar zijn ze ook op gebouwd, dat later met de commercialisering de inzet intensiver werd heeft dan wel tot gevolg dat ze eerder op zijn, een paar jaar geleden hebben ze nog een beurtje gehad om tot 2010 nog vol te houden, en ja dat is dit jaar.  Haal dan ook niet het DDM2/3 verhaal erbij, deze zijn echt anders en ook gebouwd en aangepast op continu bedrijf.

Laat ik bovenstaande maar meteen naar het rijk der fabelen verwijzen.  DDM2/3 is op een paar functionele wijzigingen na, niet anders gebouwd dan DDM-1. Maar als je 25 jaar lang geen enkele LT beurt geeft, tja dan is het niet gek dat ze zich niet meer in al te beste staat bevinden.

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #42 Gepost op: 15 March 2010, 01:49:04 »
Zo klaar? Dan nu willen we de foto's zien!  ;D

Laat maar komen.......
We're all riders on this train.

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1120
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #43 Gepost op: 15 March 2010, 07:30:01 »
Hier een link met wat informatie over de ombouw naar DDZ. Vooral de kleurenschema's zijn interessant.
http://spoorwegen.come2me.nl/952699/DD-ARDDZDDM-1

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #44 Gepost op: 15 March 2010, 07:42:36 »
Alleen haalt de schrijver de DDM-1 en DDM-2/3 door elkaar. Bij de eerste foto, waarbij vermeld wordt dat het om een DDM-1 zou gaan, denk ik, wacht even, dat is een DDM-2/3.

Nou is het vrij ernstig dat zelfs ik het verschil zie, maar je kunt het zien aan de kant waar de 'trappetjes' zitten waarmee graffiti-spuiters gemakkelijker op die bakken kunnen klimmen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40