Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 19:54:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: DDM-1 afscheid  (gelezen 65030 keer)

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
DDM-1 afscheid
« Gepost op: 12 maart 2010, 16:30:23 »
Naar aanleiding van DDM-1 bij artitec ben ik weer helemaal into DDM-1. De mensen die ook van DDM-1 houden zal het waarschijnlijk niet zijn ontgaan dat DDM-1 rond de zomer buiten dienst gaat. Dus mensen, als je mooie plaatjes hebt zet ze dan in je berichtje en zet het hier onder. Ook weetjes over samenstellingen zijn welkom. Liefst allemaal zo ongewoon mogelijk, dus maakt niet uit welk jaar.

Alvast bedankt en veel plezier met de foto's,
Gr Timo

PS. ik zal later mijn eigen foto's uploaden of in een berichtje zetten.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2010, 16:37:10 »
Afscheidsrit.  ;D ;D ;D ;D


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Zaanstreekrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2010, 16:37:27 »
best jammer dat deze mooi stam van de baan af gaat. Ik heb nog mee gereden in 1985, toen ze proefritten maakten o.a. van Amsterdam naar Almere Buiten.

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2010, 16:40:08 »
Jaaaaa!!!!!!!!!!!!!! afscheidsrit (sorry dat ik zo overdreven doe). Idd, maar ik denk hellaas dat de NS er maar wat graag meteen van af wil en een afscheidsrit niet de moeite waard vind.
Gr Timo

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 575
  • *
    • Flickr
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2010, 17:40:55 »
Ik weet niet waar jij de stellige overtuiging vandaan haalt dat er na de zomer geen DDM-1 meer zou rijden? Het is waar dat er enkele machinistenstandplaatsen geen herinstructie DDM-1 krijgen (Utrecht, Amersfoort). Over de verbouwing van het DD-AR naar het DDZ is ook nog niet alles zeker, want daarin zouden enkele rijtuigen DDM-1 ook nog een rol gaan spelen...
In de oorspronkelijke plannen van vorig jaar zou met het wijzigingsblad van 12 april 1 stam aan de kant worden gezet, maar tot op heden zijn die plannen er nog niet.
Spoorgroet, Martin

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 470
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2010, 10:35:23 »
zou dat ook niet een beetje snel zijn,dat ze nu al buiten dienst gaan??
Ze zullen toch nog niet versleten zijn? ???
Groetjes Patrick

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3692
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #6 Gepost op: 13 maart 2010, 11:11:44 »
 Hallo,
 Voor zover ik weet, worden ze gerenoveerd en niet afgevoerd.
 Vr gr, Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #7 Gepost op: 13 maart 2010, 11:47:23 »
De mensen die ook van DDM-1 houden zal het waarschijnlijk niet zijn ontgaan dat DDM-1 rond de zomer buiten dienst gaat.
Kun je een bronvermelding geven, Timo?

Foutje
Verklaar je nader.

Groet,
Basilicum

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1077
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2010, 12:00:53 »
Hallo,
 Voor zover ik weet, worden ze gerenoveerd en niet afgevoerd.
 Vr gr, Peter
DD-AR wordt gerenoveerd, met misschien extra tussenbakken DDM1.

gr. Chiel

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8809
  • Hengelooo 1:160
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #9 Gepost op: 13 maart 2010, 12:22:33 »
Ik weet niet waar jij de stellige overtuiging vandaan haalt dat er na de zomer geen DDM-1 meer zou rijden? Het is waar dat er enkele machinistenstandplaatsen geen herinstructie DDM-1 krijgen (Utrecht, Amersfoort). Over de verbouwing van het DD-AR naar het DDZ is ook nog niet alles zeker, want daarin zouden enkele rijtuigen DDM-1 ook nog een rol gaan spelen...
In de oorspronkelijke plannen van vorig jaar zou met het wijzigingsblad van 12 april 1 stam aan de kant worden gezet, maar tot op heden zijn die plannen er nog niet.

Een (voor mij betrouwbare) bron binnen NS sprak in 2009 ook nog over afvoer van DDM-1 in 2010. Sloopplan* omvatte op dat moment alle rijtuigen DDM-1. Bij mij komt de (stellige?) opmerking van Timo niet verrassend over. Of het thans werkelijk die kant op zal gaan is nog maar de vraag. 

*sloopplan hoeft niet te betekenen daadwerkelijk (laten) slopen maar afvoeren/terzijde stellen, kan ook geconserveerd opslaan inhouden
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

timtrein

  • Online Online
  • Berichten: 2047
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #10 Gepost op: 13 maart 2010, 19:20:37 »
DD-AR wordt de komende jaren gerenoveerd, hierbij worden 250 rijtuigen aangepakt, de overige gaan terzijde (dat zijn, uit het hoofd, 29 stuurstanden en 29 tussenbakken "assorti"). DDM-1 staat inderdaad op het programma om ook terzijde te gaan. *Mogelijk* wordt een deel van DDM-1 alsnog gerenoveerd; hierbij wordt een deel van de 61 tussenrijtuigen gelijk gemaakt aan DDZ (= vernieuwd DD-AR), waardoor je daarvoor 29 stuurstanden en 29 + 61 = 90 tussenrijtuigen beschikbaar hebt voor extra stammen. Bijvoorbeeld vier- of vijfwagenstammen met loc 1700.

Tenminste dat was eind vorig jaar het plan, het kan natuurlijk best alsnog anders worden. Maar dat DDM-1 in de huidige staat geen lang leven meer heeft moge duidelijk zijn; qua interieur (en een beetje qua techniek) is het verouderd, en NSR wil ook graag van de resterende 1800'en af.

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2010, 19:27:11 »
Maar waarom willen ze van de 1800'en af? Die bleken met de sneeuw gewoon door te gaan. Het oudere materieel kan wel tegen een stootje, maar SLT, ICMm en VIRM kan er niet echt goed tegen, zo bleek. Dus ik vraag me af of ze de locs niet beter in dienst kunnen houden.
Mvgr Jan Wiebrand

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #12 Gepost op: 13 maart 2010, 20:36:03 »
Maar goed, hoe vaak gaat het zo hard sneeuwen? Dat lag aan de overheersende windrichting, niet dat het gemiddeld kouder zou zijn (wereldwijd was het de warmste januari ooit). Daar kun je niet een hele vloot van 1800-en voor gaan handhaven, hoewel de 'nez cassé' één van mijn favoriete loc-ontwerpen is.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #13 Gepost op: 13 maart 2010, 20:46:49 »
Nou nou, van het een komt het ander eerst de 1600, 1700, 1800 toen de 1200derden toen de mat 64 nou de DDM 1 whos next?

NS waar zijn jullie mee bezig!!?

beetje boel zonde >:( :'(

Mvg, Mark

RJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 778
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2010, 21:02:35 »
Euh? 1600, 1700, 1800 en daarna de 1200? Die begijp ik niet helemaal.