Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Lolke Bijlsma
Vandaag om 00:07:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 00:06:56
Efteling spoorweg gaat elektrisch door CAW
23 april 2024, 23:51:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door hmmglaser
23 april 2024, 22:48:27
Starten met messing kits door 1795
23 april 2024, 22:43:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
23 april 2024, 22:37:57
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ferdinand Bogman
23 april 2024, 22:37:02
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Scratchbuilt
23 april 2024, 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Treinreizen met m'n vader door defender
23 april 2024, 21:47:13
Pools diorama H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
19 Toen door defender
23 april 2024, 21:43:28
Station Roodeschool door Torikoos
23 april 2024, 21:43:23
Ton bouwt goederenwagens door TonM
23 april 2024, 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Priegelman
23 april 2024, 21:15:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:59:05
weerstandje en relais door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
23 april 2024, 20:45:40
DR4024 door Michaël dB
23 april 2024, 20:11:53
Haandrecht materieel door orientexpress
23 april 2024, 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ruudns
23 april 2024, 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
23 april 2024, 20:01:12
NS 8400 van Werps door Ivo tB
23 april 2024, 19:28:41
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
23 april 2024, 18:58:32
modulebaan jaren 60 door rudi van der Craats
23 april 2024, 17:30:56
Decals Star TE-5933 door Martijn193
23 april 2024, 17:12:11
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
23 april 2024, 16:59:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
23 april 2024, 15:53:47
  

Auteur Topic: DDM-1 afscheid  (gelezen 65226 keer)

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
DDM-1 afscheid
« Gepost op: 12 maart 2010, 16:30:23 »
Naar aanleiding van DDM-1 bij artitec ben ik weer helemaal into DDM-1. De mensen die ook van DDM-1 houden zal het waarschijnlijk niet zijn ontgaan dat DDM-1 rond de zomer buiten dienst gaat. Dus mensen, als je mooie plaatjes hebt zet ze dan in je berichtje en zet het hier onder. Ook weetjes over samenstellingen zijn welkom. Liefst allemaal zo ongewoon mogelijk, dus maakt niet uit welk jaar.

Alvast bedankt en veel plezier met de foto's,
Gr Timo

PS. ik zal later mijn eigen foto's uploaden of in een berichtje zetten.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2010, 16:37:10 »
Afscheidsrit.  ;D ;D ;D ;D


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Zaanstreekrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2010, 16:37:27 »
best jammer dat deze mooi stam van de baan af gaat. Ik heb nog mee gereden in 1985, toen ze proefritten maakten o.a. van Amsterdam naar Almere Buiten.

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2010, 16:40:08 »
Jaaaaa!!!!!!!!!!!!!! afscheidsrit (sorry dat ik zo overdreven doe). Idd, maar ik denk hellaas dat de NS er maar wat graag meteen van af wil en een afscheidsrit niet de moeite waard vind.
Gr Timo

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 575
  • *
    • Flickr
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2010, 17:40:55 »
Ik weet niet waar jij de stellige overtuiging vandaan haalt dat er na de zomer geen DDM-1 meer zou rijden? Het is waar dat er enkele machinistenstandplaatsen geen herinstructie DDM-1 krijgen (Utrecht, Amersfoort). Over de verbouwing van het DD-AR naar het DDZ is ook nog niet alles zeker, want daarin zouden enkele rijtuigen DDM-1 ook nog een rol gaan spelen...
In de oorspronkelijke plannen van vorig jaar zou met het wijzigingsblad van 12 april 1 stam aan de kant worden gezet, maar tot op heden zijn die plannen er nog niet.
Spoorgroet, Martin

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 470
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2010, 10:35:23 »
zou dat ook niet een beetje snel zijn,dat ze nu al buiten dienst gaan??
Ze zullen toch nog niet versleten zijn? ???
Groetjes Patrick

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3703
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #6 Gepost op: 13 maart 2010, 11:11:44 »
 Hallo,
 Voor zover ik weet, worden ze gerenoveerd en niet afgevoerd.
 Vr gr, Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5336
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #7 Gepost op: 13 maart 2010, 11:47:23 »
De mensen die ook van DDM-1 houden zal het waarschijnlijk niet zijn ontgaan dat DDM-1 rond de zomer buiten dienst gaat.
Kun je een bronvermelding geven, Timo?

Foutje
Verklaar je nader.

Groet,
Basilicum

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1075
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2010, 12:00:53 »
Hallo,
 Voor zover ik weet, worden ze gerenoveerd en niet afgevoerd.
 Vr gr, Peter
DD-AR wordt gerenoveerd, met misschien extra tussenbakken DDM1.

gr. Chiel

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8829
  • Hengelooo 1:160
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #9 Gepost op: 13 maart 2010, 12:22:33 »
Ik weet niet waar jij de stellige overtuiging vandaan haalt dat er na de zomer geen DDM-1 meer zou rijden? Het is waar dat er enkele machinistenstandplaatsen geen herinstructie DDM-1 krijgen (Utrecht, Amersfoort). Over de verbouwing van het DD-AR naar het DDZ is ook nog niet alles zeker, want daarin zouden enkele rijtuigen DDM-1 ook nog een rol gaan spelen...
In de oorspronkelijke plannen van vorig jaar zou met het wijzigingsblad van 12 april 1 stam aan de kant worden gezet, maar tot op heden zijn die plannen er nog niet.

Een (voor mij betrouwbare) bron binnen NS sprak in 2009 ook nog over afvoer van DDM-1 in 2010. Sloopplan* omvatte op dat moment alle rijtuigen DDM-1. Bij mij komt de (stellige?) opmerking van Timo niet verrassend over. Of het thans werkelijk die kant op zal gaan is nog maar de vraag. 

*sloopplan hoeft niet te betekenen daadwerkelijk (laten) slopen maar afvoeren/terzijde stellen, kan ook geconserveerd opslaan inhouden
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #10 Gepost op: 13 maart 2010, 19:20:37 »
DD-AR wordt de komende jaren gerenoveerd, hierbij worden 250 rijtuigen aangepakt, de overige gaan terzijde (dat zijn, uit het hoofd, 29 stuurstanden en 29 tussenbakken "assorti"). DDM-1 staat inderdaad op het programma om ook terzijde te gaan. *Mogelijk* wordt een deel van DDM-1 alsnog gerenoveerd; hierbij wordt een deel van de 61 tussenrijtuigen gelijk gemaakt aan DDZ (= vernieuwd DD-AR), waardoor je daarvoor 29 stuurstanden en 29 + 61 = 90 tussenrijtuigen beschikbaar hebt voor extra stammen. Bijvoorbeeld vier- of vijfwagenstammen met loc 1700.

Tenminste dat was eind vorig jaar het plan, het kan natuurlijk best alsnog anders worden. Maar dat DDM-1 in de huidige staat geen lang leven meer heeft moge duidelijk zijn; qua interieur (en een beetje qua techniek) is het verouderd, en NSR wil ook graag van de resterende 1800'en af.

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2010, 19:27:11 »
Maar waarom willen ze van de 1800'en af? Die bleken met de sneeuw gewoon door te gaan. Het oudere materieel kan wel tegen een stootje, maar SLT, ICMm en VIRM kan er niet echt goed tegen, zo bleek. Dus ik vraag me af of ze de locs niet beter in dienst kunnen houden.
Mvgr Jan Wiebrand

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #12 Gepost op: 13 maart 2010, 20:36:03 »
Maar goed, hoe vaak gaat het zo hard sneeuwen? Dat lag aan de overheersende windrichting, niet dat het gemiddeld kouder zou zijn (wereldwijd was het de warmste januari ooit). Daar kun je niet een hele vloot van 1800-en voor gaan handhaven, hoewel de 'nez cassé' één van mijn favoriete loc-ontwerpen is.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #13 Gepost op: 13 maart 2010, 20:46:49 »
Nou nou, van het een komt het ander eerst de 1600, 1700, 1800 toen de 1200derden toen de mat 64 nou de DDM 1 whos next?

NS waar zijn jullie mee bezig!!?

beetje boel zonde >:( :'(

Mvg, Mark

RJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 778
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2010, 21:02:35 »
Euh? 1600, 1700, 1800 en daarna de 1200? Die begijp ik niet helemaal.