Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:16:55
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 08:53:16
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door tothebeach
Vandaag om 08:21:31
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
27 maart 2024, 21:57:02
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
Aachenau West door 741230
27 maart 2024, 18:55:45
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
27 maart 2024, 18:22:53
  

Auteur Topic: DDM-1 afscheid  (gelezen 65022 keer)

Priegelman

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #210 Gepost op: 23 november 2019, 15:08:58 »
3 officeel mag je niet met een ddar/ddm naar utm dit ivm het uitstappen (plan matig) op een plaats waar hier voor geen voorzieningen zijn loop pad etc. Je zou dan door moeten rijden naar amf. Althans zo is ons in utrecht (ms standplaats) eens uitgelegd.

Wat bedoel je hier mee? Is het probleem dat de machinist niet van het rijtuigen naar de locomotief kan lopen of bedoel je iets anders?

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3841
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #211 Gepost op: 23 november 2019, 15:25:51 »
Dat ja.

Omdat je door de losse loc niet binnendoor kan lopen
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #212 Gepost op: 23 november 2019, 15:31:36 »
Mijn eigen regelmatige waarneming is dat de meeste reizigers in de pendeltrein niet alleen het museum als bestemming hebben, maar zeker geen hobbyisten zijn die speciaal voor museummaterieel komen. Integendeel, ik heb vaak de indruk, gezien het verbale en non-verbale gedrag, dat de meerderheid zelden of nooit een trein van binnen ziet, en dat geldt in hoge mate voor de vele kinderen die met opa en oma een dagje uit zijn en voor wie elke trein een werreldwonder is.

En net zoals bij d0e "echte trein": de frequentie is een van de belangrijkste punten. Een ochtend- en middagmuseumtrein en verder niets slaat nergens op, hoe mooi wij het ook vinden.

Dirk

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 931
    • Secondtrains.com
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #213 Gepost op: 23 november 2019, 15:49:10 »
Heren,

1715 met DDM in het Spoorwegmuseum op 25 mei 2013.



CKLX

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5175
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #214 Gepost op: 23 november 2019, 16:00:34 »
Via Lunetten?
Groet, Frank

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 661
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #215 Gepost op: 23 november 2019, 16:40:52 »
Dat is een ddar :p
Maar t is ook niet dat het niet voor kan komen.
Maar planmatig mag het niet!

Marc

Vreestrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Net weer begonnen...
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #216 Gepost op: 23 november 2019, 22:39:50 »
Beetje simpel gedacht, vindt je ook niet.
Het gros van de reizigers gaat naar het NSM en vindt het handig dat er dan een trein rijdt direct het museum in.
Op de paar hobbyisten na zal het niet veel bezoekers interesseren welke trein er rijdt.
Je zal dan al ruim van te voren moeten publiceren wanneer de DDM stam rijdt en op welke tijd.
Dus die nodige publiciteit voor het NSM zal niet veel opleveren.
Ik ben benieuwd uit welke bron je nu citeert, want blijkbaar is onderzoek gedaan en daaruit is de conclusie gekomen dat het niet uitmaakt welke trein er naar het museum rijdt.  ;) Maar ik snap niet wat er te simpel aan gedacht zou zijn. Zulks valt best te organiseren, zeker voor een enkele slag in een enkel weekend per maand. Je moet het echter wel willen en het is zeker geen heilig moeten, maar wel een leuke kans om het museumbezoek meer beleving te geven, de trein voller te krijgen (waarmee wellicht de kosten ook beter gedekt kunnen worden?), het museummaterieel te laten rollen en wellicht nog een enkele hobbyist te pleasen. Dat zou ik trouwens dan niet met een DDM doen.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #217 Gepost op: 23 november 2019, 23:17:19 »
Daar lag een pad en op baluwkappel is niets aanwezig alleen een bordes wasr de tussencabines uitkomen met 2 stellen.. ik vind t onsin maar ik verzin de regels niet ;)

Marc
Nee, je kunt het onzin vinden, maar het is nu eenmaal een beleid dat machinisten niet de door de ballast heen hoeven, en die afstand is ook best hoog van het trappertje af...

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #218 Gepost op: 23 november 2019, 23:48:25 »
Nou, als het beleid is, dan mogen de 2 sporen op Lelystad, waar de 2400 serie keert meteen op slot. Daar heb je 1 bordesje, nabij het juk. Leuk om uit te stappen, maar met 2 stellen mag ik dus gewoon het o zo hoge trappetje *sarcasme* van de cabine gebruiken om weer in te stappen  :P

Heb trouwens nergens een schrijven gezien waarin staat vermeld dat een machinist niet meer door de balast mag lopen. (Kan het gemist hebben, maar vermoed van niet) Maar goed. DDM-1 afscheidsritje maken en dan snel met die rommel naar de sloop.  :angel:
Groeten Joop, machinist Lls

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #219 Gepost op: 24 november 2019, 00:12:24 »
Nou, als het beleid is, dan mogen de 2 sporen op Lelystad, waar de 2400 serie keert meteen op slot. Daar heb je 1 bordesje, nabij het juk. Leuk om uit te stappen, maar met 2 stellen mag ik dus gewoon het o zo hoge trappetje *sarcasme* van de cabine gebruiken om weer in te stappen  :P

Heb trouwens nergens een schrijven gezien waarin staat vermeld dat een machinist niet meer door de balast mag lopen. (Kan het gemist hebben, maar vermoed van niet) Maar goed. DDM-1 afscheidsritje maken en dan snel met die rommel naar de sloop.  :angel:
Er is onlangs een heel gedoe geweest met een keerspoor bij Breukelen of Woerden meen ik waar men bij kerende treinen uit meer dan één stel een tweede machinist is gaan meesturen omdat de uitstaphoogte naar het aangelegde looppad 3 cm te hoog was en daarmee de situatie afgekeurd was, ergens zal dat best wel op papier staan anders zou men dat niet doen me dunkt.

Op het keerspoor in Blauwkapel zijn naast het spoor ook geen aangelegde looppaden en heb je de hoogte van het ballast bed ook nog als extra af- en opstaphoogte en dan kan het best een aardige klim zijn waar sommige best moeite mee zullen hebben :)

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 661
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #220 Gepost op: 24 november 2019, 04:32:31 »
Dat met 2 machinisten was inderdaad op woerden molenvliet, nu ligt er een bordes van 6 cm hoog (of zo iets) en mag t wel.

Ik weet hoe hoog t is op bkp kom.er met enig regelmaat,  en denk inderdaad dat het op de lange termijn niet heel goed is voor je gezobdheid zo hoge in en uitstap. Afijn regels zijn er nu eenmaal en houden we ons dus maar aan ;)

Marc

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #221 Gepost op: 24 november 2019, 10:40:58 »
Ik denk dat een aantal machinisten van korte lengte met uitstappen naar beneden kukeld en daarna in het andere stel nooit mer boven komen  ;D

Frank103

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #222 Gepost op: 24 november 2019, 15:13:28 »
Voor de liefhebber, ze rijden nog naar Enkhuizen, of is dit een ander type dubbeldekkers? Foto is van 28 oktober.


Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3340
    • Mijn van-alles website
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #223 Gepost op: 24 november 2019, 17:35:34 »
Klopt en ik zag toevallig laatst op m'n werkdagelijkse fietstocht naar het werk dat zowel DDM-1 als DD-AR op de lijn aanwezig was, volgens mij was dat woensdag 20 november. Blijkbaar was er een stam DDM-1 verdwaald geraakt, want normaal zie ik alleen  DD-AR voorbijkarren. Dit zo even uit m'n hoofd, ik haal de series nog wel eens door elkaar :D

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #224 Gepost op: 24 november 2019, 19:23:28 »
@Menno. Er rijden daar geen DD-AR treinen. Het zijn allemaal DDM-1. (rode bankjes) Mocht er toch een DD-AR gereden hebben (3 rijtuigen en een loc) dan was die verdwaald. ;D
Groeten Joop, machinist Lls