Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 17:57:28
Bahnstrecke 5867 door DJV
Vandaag om 17:55:26
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
Vandaag om 17:55:13
Tapatalk door ceuleer
Vandaag om 17:46:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 17:35:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 17:34:49
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Lolke Bijlsma
Vandaag om 17:32:58
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 17:27:52
Acme nieuwe ICNG door Huup
Vandaag om 17:21:10
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple door Scratchbuilt
Vandaag om 17:20:38
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door william_2
Vandaag om 17:20:23
Welke instellingen voor een MicroMotor op een Lopi V5 door ruudns
Vandaag om 17:19:01
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Bor de Wolf
Vandaag om 17:16:58
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door stoombr38
Vandaag om 17:11:08
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:06:11
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door AB 7216
Vandaag om 16:51:46
US diorama in H0 door wob
Vandaag om 16:50:36
Alternatieven voor servo's door Eric B
Vandaag om 16:34:35
Oude Fleischmann meuk en curiosa door R1954
Vandaag om 16:24:22
Roco 2025 door IJmc
Vandaag om 16:20:32
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:11:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:58:57
Onderdeel zeer kleine schroef kabelbaan Brawa 6220 door stoombr38
Vandaag om 15:56:02
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 15:53:11
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 15:19:23
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 15:16:18
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Alewijn
Vandaag om 14:48:01
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:37:31
Sankt Georgen. door william_2
Vandaag om 13:59:44
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:56:50
  

Auteur Topic: DDM-1 afscheid  (gelezen 71089 keer)

Priegelman

  • Offline Offline
  • Berichten: 276
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #210 Gepost op: 23 November 2019, 15:08:58 »
3 officeel mag je niet met een ddar/ddm naar utm dit ivm het uitstappen (plan matig) op een plaats waar hier voor geen voorzieningen zijn loop pad etc. Je zou dan door moeten rijden naar amf. Althans zo is ons in utrecht (ms standplaats) eens uitgelegd.

Wat bedoel je hier mee? Is het probleem dat de machinist niet van het rijtuigen naar de locomotief kan lopen of bedoel je iets anders?

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4467
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #211 Gepost op: 23 November 2019, 15:25:51 »
Dat ja.

Omdat je door de losse loc niet binnendoor kan lopen
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #212 Gepost op: 23 November 2019, 15:31:36 »
Mijn eigen regelmatige waarneming is dat de meeste reizigers in de pendeltrein niet alleen het museum als bestemming hebben, maar zeker geen hobbyisten zijn die speciaal voor museummaterieel komen. Integendeel, ik heb vaak de indruk, gezien het verbale en non-verbale gedrag, dat de meerderheid zelden of nooit een trein van binnen ziet, en dat geldt in hoge mate voor de vele kinderen die met opa en oma een dagje uit zijn en voor wie elke trein een werreldwonder is.

En net zoals bij d0e "echte trein": de frequentie is een van de belangrijkste punten. Een ochtend- en middagmuseumtrein en verder niets slaat nergens op, hoe mooi wij het ook vinden.

Dirk

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 922
    • Secondtrains.com
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #213 Gepost op: 23 November 2019, 15:49:10 »
Heren,

1715 met DDM in het Spoorwegmuseum op 25 mei 2013.



CKLX

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5642
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #214 Gepost op: 23 November 2019, 16:00:34 »
Via Lunetten?
Groet, Frank

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 721
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #215 Gepost op: 23 November 2019, 16:40:52 »
Dat is een ddar :p
Maar t is ook niet dat het niet voor kan komen.
Maar planmatig mag het niet!

Marc

Vreestrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Net weer begonnen...
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #216 Gepost op: 23 November 2019, 22:39:50 »
Beetje simpel gedacht, vindt je ook niet.
Het gros van de reizigers gaat naar het NSM en vindt het handig dat er dan een trein rijdt direct het museum in.
Op de paar hobbyisten na zal het niet veel bezoekers interesseren welke trein er rijdt.
Je zal dan al ruim van te voren moeten publiceren wanneer de DDM stam rijdt en op welke tijd.
Dus die nodige publiciteit voor het NSM zal niet veel opleveren.
Ik ben benieuwd uit welke bron je nu citeert, want blijkbaar is onderzoek gedaan en daaruit is de conclusie gekomen dat het niet uitmaakt welke trein er naar het museum rijdt.  ;) Maar ik snap niet wat er te simpel aan gedacht zou zijn. Zulks valt best te organiseren, zeker voor een enkele slag in een enkel weekend per maand. Je moet het echter wel willen en het is zeker geen heilig moeten, maar wel een leuke kans om het museumbezoek meer beleving te geven, de trein voller te krijgen (waarmee wellicht de kosten ook beter gedekt kunnen worden?), het museummaterieel te laten rollen en wellicht nog een enkele hobbyist te pleasen. Dat zou ik trouwens dan niet met een DDM doen.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4076
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #217 Gepost op: 23 November 2019, 23:17:19 »
Daar lag een pad en op baluwkappel is niets aanwezig alleen een bordes wasr de tussencabines uitkomen met 2 stellen.. ik vind t onsin maar ik verzin de regels niet ;)

Marc
Nee, je kunt het onzin vinden, maar het is nu eenmaal een beleid dat machinisten niet de door de ballast heen hoeven, en die afstand is ook best hoog van het trappertje af...

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #218 Gepost op: 23 November 2019, 23:48:25 »
Nou, als het beleid is, dan mogen de 2 sporen op Lelystad, waar de 2400 serie keert meteen op slot. Daar heb je 1 bordesje, nabij het juk. Leuk om uit te stappen, maar met 2 stellen mag ik dus gewoon het o zo hoge trappetje *sarcasme* van de cabine gebruiken om weer in te stappen  :P

Heb trouwens nergens een schrijven gezien waarin staat vermeld dat een machinist niet meer door de balast mag lopen. (Kan het gemist hebben, maar vermoed van niet) Maar goed. DDM-1 afscheidsritje maken en dan snel met die rommel naar de sloop.  :angel:
Groeten Joop, machinist Lls

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4076
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #219 Gepost op: 24 November 2019, 00:12:24 »
Nou, als het beleid is, dan mogen de 2 sporen op Lelystad, waar de 2400 serie keert meteen op slot. Daar heb je 1 bordesje, nabij het juk. Leuk om uit te stappen, maar met 2 stellen mag ik dus gewoon het o zo hoge trappetje *sarcasme* van de cabine gebruiken om weer in te stappen  :P

Heb trouwens nergens een schrijven gezien waarin staat vermeld dat een machinist niet meer door de balast mag lopen. (Kan het gemist hebben, maar vermoed van niet) Maar goed. DDM-1 afscheidsritje maken en dan snel met die rommel naar de sloop.  :angel:
Er is onlangs een heel gedoe geweest met een keerspoor bij Breukelen of Woerden meen ik waar men bij kerende treinen uit meer dan één stel een tweede machinist is gaan meesturen omdat de uitstaphoogte naar het aangelegde looppad 3 cm te hoog was en daarmee de situatie afgekeurd was, ergens zal dat best wel op papier staan anders zou men dat niet doen me dunkt.

Op het keerspoor in Blauwkapel zijn naast het spoor ook geen aangelegde looppaden en heb je de hoogte van het ballast bed ook nog als extra af- en opstaphoogte en dan kan het best een aardige klim zijn waar sommige best moeite mee zullen hebben :)

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 721
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #220 Gepost op: 24 November 2019, 04:32:31 »
Dat met 2 machinisten was inderdaad op woerden molenvliet, nu ligt er een bordes van 6 cm hoog (of zo iets) en mag t wel.

Ik weet hoe hoog t is op bkp kom.er met enig regelmaat,  en denk inderdaad dat het op de lange termijn niet heel goed is voor je gezobdheid zo hoge in en uitstap. Afijn regels zijn er nu eenmaal en houden we ons dus maar aan ;)

Marc

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4076
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #221 Gepost op: 24 November 2019, 10:40:58 »
Ik denk dat een aantal machinisten van korte lengte met uitstappen naar beneden kukeld en daarna in het andere stel nooit mer boven komen  ;D

Frank103

  • Offline Offline
  • Berichten: 677
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #222 Gepost op: 24 November 2019, 15:13:28 »
Voor de liefhebber, ze rijden nog naar Enkhuizen, of is dit een ander type dubbeldekkers? Foto is van 28 oktober.


Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3458
    • Mijn van-alles website
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #223 Gepost op: 24 November 2019, 17:35:34 »
Klopt en ik zag toevallig laatst op m'n werkdagelijkse fietstocht naar het werk dat zowel DDM-1 als DD-AR op de lijn aanwezig was, volgens mij was dat woensdag 20 november. Blijkbaar was er een stam DDM-1 verdwaald geraakt, want normaal zie ik alleen  DD-AR voorbijkarren. Dit zo even uit m'n hoofd, ik haal de series nog wel eens door elkaar :D

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: DDM-1 afscheid
« Reactie #224 Gepost op: 24 November 2019, 19:23:28 »
@Menno. Er rijden daar geen DD-AR treinen. Het zijn allemaal DDM-1. (rode bankjes) Mocht er toch een DD-AR gereden hebben (3 rijtuigen en een loc) dan was die verdwaald. ;D
Groeten Joop, machinist Lls