Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:16:55
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 08:53:16
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door tothebeach
Vandaag om 08:21:31
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
27 maart 2024, 21:57:02
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
27 maart 2024, 20:31:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
Aachenau West door 741230
27 maart 2024, 18:55:45
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
27 maart 2024, 18:22:53
  

Auteur Topic: DDM-1 afscheid  (gelezen 65021 keer)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5119
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #150 Gepost op: 23 maart 2010, 16:00:22 »
De gelijkvloerse instap geldt alleen voor binnenlands materieel. V250 valt onder internationaal materieel.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10554
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #151 Gepost op: 23 maart 2010, 16:17:29 »
Is dat geen Europeese eis?
No dress rehearsel, this is our life.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #152 Gepost op: 23 maart 2010, 16:24:26 »
Is dat geen Europeese eis?

Internationaal zit je natuurlijk met verschillende perronhoogtes. Nationaal zal er minder verschil zijn in perronhoogte, ook al zal dat er best nog wel zijn.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2047
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #153 Gepost op: 23 maart 2010, 17:06:16 »
We hebben toch een _Europese_ norm van 76 centimeter??

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #154 Gepost op: 23 maart 2010, 17:54:01 »
Ach mensen, het zal er wel niet beter op worden wat betreft grootspoor in Nederland. Als ze over een tijdje alleen nog maar met van die fabrieksbouwpaketten rondrijden dan zeg ik mijn spoorweghobby gedag (niet echt hoor). Ik denk dat dit hellaas wel zo zal zijn en dat de gelijkvloerse instap snel zijn intrede zal doen.
Laatst las ik in de RailMagazine (weet niet welk nummer) dat ze ook twee duitse dubbeldeksrijtuigen met gelijkvloerse instap naar Nederland hadden laten komen voor testritten, dus ik denk dat NSR op een vervanger voor al dat oude dubbeldeksmateriaal zit te broeden en dan bedoel ik dus met uitzondering van DDZ.
 
Ik
Ook DD-AR en ICMm is in 2030 al bijna 40 jaar oud, dus dat het dan zo'n beetje aan de kant gaat moge duidelijk zijn. De eerste bestelling IRM is tegen die tijd ook zowat 35 jaar. Over DM'90 hoeven we ons geen illusies te maken, dat gaat dit decennium sowieso al niet overleven voor zover het überhaupt overleeft.


Ik denk inderdaad ook dat (V)IRM het niet zo lang vol houd. Het lijkt nu wel niet zo te zijn. Ga bijvoorbeeld maar eens op Amsterdam Centraal kijken, dan zie je een en al (V)IRM en af en toe wat plan V of DD-AR.
Ik denk dat je de nieuwe bestelling (VIRM-4) kunt zien als VIRMm en dat de rest van de serie uiteindelijk ook wel zo'n aanpassing krijgt met onder andere blauw interieur en een betere airco. Dan zal het met VIRM ook wel inderedaad wel rond 2030 afgelopen zijn.
ICMm, ICRm en DDZ is dan ook wel ongeveer op (over DM 90' nog maar niet te zwijgen), dus conclusie is dat we dan gedag kunnen zeggen tegen de saaiheid en alleen nog maar in museums kunnen zijn voor die goede oude tijd, maar..... nog even genieten ;D ;D

Gr Timo

Anoniem

  • Gast
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #155 Gepost op: 23 maart 2010, 17:55:01 »
We hebben toch een _Europese_ norm van 76 centimeter??

Je kunt wel een norm hebben, maar de realiteit is anders... je hebt niet zomaar overnight alle perrons in de hele EU op dezelfde hoogte gebracht...

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 4497
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #156 Gepost op: 23 maart 2010, 18:02:32 »
Timo,

jouw hele verhaal staat ook op de vorige pagina. Alleen staat deze dan onder Jeroens naam.

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #157 Gepost op: 23 maart 2010, 18:08:37 »
Hoezo  ???
Ik bevestig het alleen maar.
En er staan ook nog andere dingen

Gr Timo

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5119
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #158 Gepost op: 24 maart 2010, 11:45:40 »
Internationaal zit je natuurlijk met verschillende perronhoogtes. Nationaal zal er minder verschil zijn in perronhoogte, ook al zal dat er best nog wel zijn.

ProRail gaat in de komende jaren alle perrons die nog niet op 80cm gebracht zijn, ophogen. Hierdoor krijgen we in Nederland dus overal dezelfde hoogte voor de perrons en is het creëren van gelijkvloerse instap dus ook nationaal realiseerbaar.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5119
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #159 Gepost op: 24 maart 2010, 11:54:56 »
Ik denk dat je de nieuwe bestelling (VIRM-4) kunt zien als VIRMm en dat de rest van de serie uiteindelijk ook wel zo'n aanpassing krijgt met onder andere blauw interieur en een betere airco. Dan zal het met VIRM ook wel inderedaad wel rond 2030 afgelopen zijn.

Wat een geleuter toch weer!

De laatste bestelling VIRM heeft niets, maar dan ook niets met een eventuele VIRMm van doen. Men heeft door gewijzigde inzichten het concept van de eerste bestellingen IRM aangepast. Toen DD-IRM in 1994 op de baan kwam, hadden ze een lift voor de minibar. Enkele jaren later verdween de minibar uit de treinen. Bij de bestelling van de VIRM bakken wilde NSR eigenlijk al de liftschachten uit het materieel weglaten en gunste van bredere trappen. Alleen ging dat niet meer, omdat d bestelling van deze rijtugien al geplaatst was. Bij de laatste bestelling is dit dus alsnog doorgevoerd.

Dat er ook wat andere stoelbekledingen zijn terug te vinden, kan komen omdat bepaalde stoffen niet meer gemaakt worden,. of door een gewijzigd design.

Dat er een betere airco in zit, komt omdat men nu 15 jaar ervaring heeft met de eerste generatie IRM stellen.

Of te wel, men heeft verbeteringen doorgevoerd t.o.v. de eerste stellen. Dat heeft totaal niets te maken met een VIRMm concept. Hier is helemaal nog geen sprake van. Daarnaast is het nog helemaal niet uitgesproken dat NSR alle IRM stellen in 2030 aan de kant heeft staan. Immers, de nieuwste stellen zijn dan net 20 jaar oud.

De toekomst zal het allemaal leren.

Jeroen   
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #160 Gepost op: 24 maart 2010, 12:08:34 »
En dan hebben we het nog niet over alle gewoon constructewijzigingen aan IRM, want daar is tov de originele bouw ookal pleeeeeenty aan veranderd hoor  ;)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7805
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #161 Gepost op: 24 maart 2010, 12:22:22 »
Wat een geleuter toch weer!

Hoho Jeroen. We hebben het hier wel over een zelfbenoemd deskundige.  :-X
Oftewel Timo leutert graag een slag in de rondte.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5119
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #162 Gepost op: 24 maart 2010, 12:51:43 »
Dat dat allemaal maar gedoogd wordt op dit onvolprezen forum.....  ;D ;D ;D ;D

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1077
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #163 Gepost op: 24 maart 2010, 13:18:04 »
Laatst las ik in de RailMagazine (weet niet welk nummer) dat ze ook twee duitse dubbeldeksrijtuigen met gelijkvloerse instap naar Nederland hadden laten komen voor testritten, dus ik denk dat NSR op een vervanger voor al dat oude dubbeldeksmateriaal zit te broeden en dan bedoel ik dus met uitzondering van DDZ.
Bedoel je met "dat oude dubbeldeksmaterieel" de eerste serie (V)IRM? Dat gaat echt niet zomaar aan de kant hoor.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5119
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #164 Gepost op: 24 maart 2010, 13:21:12 »
Ik vermoed dat onze kennert hier doelt op DDM-1.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974