Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Pauldg
Vandaag om 18:00:33
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 17:53:50
Artitec 6300 door Gerke
Vandaag om 17:48:30
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Gerke
Vandaag om 17:44:13
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:40:47
Gezocht decals wit op transparant door ruudns
Vandaag om 17:17:33
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:56:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 16:54:09
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:44:55
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Tjalling
Vandaag om 16:35:53
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Tjalling
Vandaag om 16:32:37
De RTM in 2008 en ver daarvoor door Eric B
Vandaag om 16:19:59
20 jaar BNLS jubileum door Peter J K
Vandaag om 15:46:54
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door Forever Rocofan
Vandaag om 15:45:16
worm en wormwiel - worm en tandwiel? door Herb73
Vandaag om 15:15:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:51:37
Spoor- en tramweg parafernalia door spoorijzer
Vandaag om 14:14:42
Roco 4155 NS 2200 2de leven door John18
Vandaag om 14:06:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Hatsune Miku
Vandaag om 13:49:22
Modeltreinenbeurzen door shay59
Vandaag om 13:46:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Albert.H0
Vandaag om 13:42:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:24:23
Wat is dit voor stellage met camera's en/of scanners naast het spoor? door kar
Vandaag om 13:17:19
Esu sounddecoder met losse speaker (21mtc) door bellejt
Vandaag om 13:15:23
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 12:48:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:43:33
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 11:39:59
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 11:04:40
Roco versus Lima uitzichtwagens Rheingold door bellejt
Vandaag om 10:21:31
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 09:50:38
  

Auteur Topic: Artitec: DDM-1  (gelezen 435965 keer)

Miniature Holland

  • NL in miniatuur
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 1335
  • Het Haagse openbaar vervoer in model
    • Instagram
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1425 Gepost op: 22 May 2016, 19:21:57 »
Ik heb gisteren perongeluk een wisselstroom DDM1 tussenrijtuig gekocht. Is het alleen de wielen vervangen voor gelijkstroom en het probleem is opgelost of is er nogmeer dat gedaan moet worden?


Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1426 Gepost op: 22 May 2016, 19:27:14 »
Gewoon assen wissellen en klaar
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1427 Gepost op: 22 May 2016, 22:06:10 »
Ik heb vorige week een plan-e op wisselstroomwielen gezet. Zouden dezelfde moeten zijn als DDM. Als je wilt kunnen we ruilen.
Zie PB.

Groet REné
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 750
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1428 Gepost op: 19 June 2016, 22:07:12 »
Hallo allemaal,

ik heb de DDM met een 1600/1700 ervoor altijd een hele mooie stam gevonden maar tot op heden de verleiding van de Artitec set weten te weerstaan omdat het niet echt bij de rest van mn spullen past. Ik ben dan ook zeker geen kenner maar ...... nu zie ik de laatste tijd bijna dagelijks een stam van 3 met een 1600/1700 loc ervoor voorbij rijden. En dan begint het dus te kriebelen  ::) :P

Zoals gezegd ben ik geen kenner maar kan ik de artitec set realistisch een stam uitbeelden van 3 + loc in de periode eind jaren 90 tot ca 2005 of bv de 3 + loc zoals die vandaag de dag elke dag langsrijd ?
Zo ja, welke set kunnen jullie me adviseren en welke 1600/1700 ??

Alvast bedankt voor de hulp,
Marc

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
  • Spoor N
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1429 Gepost op: 19 June 2016, 22:22:15 »
Geen want dat is een DDAR stam die je hebt gezien. De DDM 1 stammen die nu rondrijden bestaan uit 4 wagens en een 1700. Vroeger waren ze 6 of 7 delig met een 16/17/1800 al naar gelang de periode die je kiest.

Dit even kort gezegd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1430 Gepost op: 19 June 2016, 22:30:38 »
Grofweg:

1985-1999 5/6/7-delig met 1600
1999-2001 5/7-delig met 1800
2001-2011 6-delig met 1800
2011-2012 6-delig met 1700
2016-heden 4-delig met 1700
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5651
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1431 Gepost op: 19 June 2016, 23:16:57 »
In 1985: ook vierdelig. Foto zelf gemaakt.
Groet, Frank

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1432 Gepost op: 19 June 2016, 23:54:58 »
Ja, en ergens aan het eind van de 90's nog een keer, echter waren beide keren maar van zeer korte duur, voor zo ver mij bekend. ;)
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2516
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1433 Gepost op: 20 June 2016, 08:22:07 »
1989: BR 120.1 + 4-delig + BR 120.1 rond München
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1434 Gepost op: 20 June 2016, 12:39:46 »
Grofweg:
1985-1999 5/6/7-delig met 1600
1999-2001 5/7-delig met 1800
2001-2011 6-delig met 1800
2011-2012 6-delig met 1700
2016-heden 4-delig met 1700
Of je maakt een open-dagentrein (zoals ik  ::) )
(NS 1639 met 3DDM als trein 37842 Hengelo - Enschede op 10 oktober 1987, "Dag van de Spoorwegen" ofzo met open dag in Hengelo, inclusief stoomritten naar Delden - wel al een konijnenhok om de typhoons dus)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4573
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1435 Gepost op: 20 June 2016, 13:10:36 »
Artitec levert de DDM-1 met baanruimer. Volgens mij zijn ze daarom niet zo vroeg inzetbaar.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5416
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1436 Gepost op: 20 June 2016, 13:20:51 »
Inderdaad Daan.

Naast de baanruimer is ook het rooster naast het kleine compartiment beneden in het Stuurstandrijtuig pas begin deze eeuw aangebracht (t.b.v. cabine airco).

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 723
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1437 Gepost op: 20 June 2016, 13:52:04 »
en er zitten alleen maar niet roken pictogrammen op :P
(neem aan dat er ook in de ddm1 in 85 nog vrolijk gerookt mocht worden? ;D)

Marc

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5416
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1438 Gepost op: 20 June 2016, 14:28:14 »
Absoluut! uche, uche.....

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 750
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1439 Gepost op: 23 June 2016, 20:14:57 »
Heren, bedankt voor de reacties.

Dus als ik jullie begrijp is de 3-delige "dubbeldekker"  met gisteren bv de 1743 ervoor/achter een DDAR en geen DDM-1 ?!
En de DDAR wijkt dusdanig af van de DDM-1 van Artitec dat de er niet (eenvoudig) van is te maken? Oftewel wat zijn eigenlijk de zichtbare kenmerkende verschillen tussen beide ?

En als ik dus een dergelijke dubbeldekker realistisch wil laten rijden rond de eeuw-wisseling zit ik aan minimaal 5 delen.

NB een beetje off-topic maar welke 1800 zouden jullie adviseren ?