Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:44:47
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 12:40:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 12:16:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:13:31
De (3d) knutsels van Ronald. door DH1-3104
Vandaag om 11:45:51
Wat zit er in deze tender? door Ronald69
Vandaag om 11:32:22
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 11:14:16
3 januari NVBS oliebollenrit door frenkievee
Vandaag om 11:04:21
Rondom Charlois door gdh
Vandaag om 10:38:10
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 10:37:34
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 10:04:48
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door puntenglijder
Vandaag om 09:46:32
bouwtekening amsterdamse tram door Huup
Vandaag om 09:17:30
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door puntenglijder
Vandaag om 09:12:28
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Huup
Vandaag om 09:05:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 07:51:55
Roco 2025 door Dennis1984
Vandaag om 07:46:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:20:10
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
13 December 2025, 23:19:12
Van 2D afbeelding naar 3D model door Eef7260
13 December 2025, 23:17:34
helix n spoor door Joz
13 December 2025, 21:02:26
Zee. Land. door Huup
13 December 2025, 20:09:55
13 december modelspoorbeurs Houten door Ronald69
13 December 2025, 19:47:49
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
13 December 2025, 19:47:41
ratelende 1300 van Electrotren door VAM65
13 December 2025, 18:56:32
RhB H0m, Albulisch door Benelux795
13 December 2025, 18:17:37
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
13 December 2025, 18:01:23
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
13 December 2025, 18:00:56
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
13 December 2025, 17:47:08
Cranicher Altbahn door Arjen52
13 December 2025, 17:25:25
  

Auteur Topic: Artitec: DDM-1  (gelezen 441347 keer)

Miniature Holland

  • NL in miniatuur
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 1337
  • Het Haagse openbaar vervoer in model
    • Instagram
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1425 Gepost op: 22 May 2016, 19:21:57 »
Ik heb gisteren perongeluk een wisselstroom DDM1 tussenrijtuig gekocht. Is het alleen de wielen vervangen voor gelijkstroom en het probleem is opgelost of is er nogmeer dat gedaan moet worden?


Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1426 Gepost op: 22 May 2016, 19:27:14 »
Gewoon assen wissellen en klaar
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1427 Gepost op: 22 May 2016, 22:06:10 »
Ik heb vorige week een plan-e op wisselstroomwielen gezet. Zouden dezelfde moeten zijn als DDM. Als je wilt kunnen we ruilen.
Zie PB.

Groet REné
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 750
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1428 Gepost op: 19 June 2016, 22:07:12 »
Hallo allemaal,

ik heb de DDM met een 1600/1700 ervoor altijd een hele mooie stam gevonden maar tot op heden de verleiding van de Artitec set weten te weerstaan omdat het niet echt bij de rest van mn spullen past. Ik ben dan ook zeker geen kenner maar ...... nu zie ik de laatste tijd bijna dagelijks een stam van 3 met een 1600/1700 loc ervoor voorbij rijden. En dan begint het dus te kriebelen  ::) :P

Zoals gezegd ben ik geen kenner maar kan ik de artitec set realistisch een stam uitbeelden van 3 + loc in de periode eind jaren 90 tot ca 2005 of bv de 3 + loc zoals die vandaag de dag elke dag langsrijd ?
Zo ja, welke set kunnen jullie me adviseren en welke 1600/1700 ??

Alvast bedankt voor de hulp,
Marc

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8633
  • Spoor N
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1429 Gepost op: 19 June 2016, 22:22:15 »
Geen want dat is een DDAR stam die je hebt gezien. De DDM 1 stammen die nu rondrijden bestaan uit 4 wagens en een 1700. Vroeger waren ze 6 of 7 delig met een 16/17/1800 al naar gelang de periode die je kiest.

Dit even kort gezegd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1430 Gepost op: 19 June 2016, 22:30:38 »
Grofweg:

1985-1999 5/6/7-delig met 1600
1999-2001 5/7-delig met 1800
2001-2011 6-delig met 1800
2011-2012 6-delig met 1700
2016-heden 4-delig met 1700
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5671
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1431 Gepost op: 19 June 2016, 23:16:57 »
In 1985: ook vierdelig. Foto zelf gemaakt.
Groet, Frank

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1432 Gepost op: 19 June 2016, 23:54:58 »
Ja, en ergens aan het eind van de 90's nog een keer, echter waren beide keren maar van zeer korte duur, voor zo ver mij bekend. ;)
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2525
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1433 Gepost op: 20 June 2016, 08:22:07 »
1989: BR 120.1 + 4-delig + BR 120.1 rond München
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1434 Gepost op: 20 June 2016, 12:39:46 »
Grofweg:
1985-1999 5/6/7-delig met 1600
1999-2001 5/7-delig met 1800
2001-2011 6-delig met 1800
2011-2012 6-delig met 1700
2016-heden 4-delig met 1700
Of je maakt een open-dagentrein (zoals ik  ::) )
(NS 1639 met 3DDM als trein 37842 Hengelo - Enschede op 10 oktober 1987, "Dag van de Spoorwegen" ofzo met open dag in Hengelo, inclusief stoomritten naar Delden - wel al een konijnenhok om de typhoons dus)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4605
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1435 Gepost op: 20 June 2016, 13:10:36 »
Artitec levert de DDM-1 met baanruimer. Volgens mij zijn ze daarom niet zo vroeg inzetbaar.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1436 Gepost op: 20 June 2016, 13:20:51 »
Inderdaad Daan.

Naast de baanruimer is ook het rooster naast het kleine compartiment beneden in het Stuurstandrijtuig pas begin deze eeuw aangebracht (t.b.v. cabine airco).

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 723
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1437 Gepost op: 20 June 2016, 13:52:04 »
en er zitten alleen maar niet roken pictogrammen op :P
(neem aan dat er ook in de ddm1 in 85 nog vrolijk gerookt mocht worden? ;D)

Marc

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1438 Gepost op: 20 June 2016, 14:28:14 »
Absoluut! uche, uche.....

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 750
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1439 Gepost op: 23 June 2016, 20:14:57 »
Heren, bedankt voor de reacties.

Dus als ik jullie begrijp is de 3-delige "dubbeldekker"  met gisteren bv de 1743 ervoor/achter een DDAR en geen DDM-1 ?!
En de DDAR wijkt dusdanig af van de DDM-1 van Artitec dat de er niet (eenvoudig) van is te maken? Oftewel wat zijn eigenlijk de zichtbare kenmerkende verschillen tussen beide ?

En als ik dus een dergelijke dubbeldekker realistisch wil laten rijden rond de eeuw-wisseling zit ik aan minimaal 5 delen.

NB een beetje off-topic maar welke 1800 zouden jullie adviseren ?