Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
Vandaag om 12:34:56
Probleem met inloggen door Gerrit H
Vandaag om 12:21:21
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Pauldg
Vandaag om 11:48:59
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 11:44:50
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 11:26:02
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Resin kits best met of zonder grondlaag door Ronald Halma
Vandaag om 11:05:30
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
  

Auteur Topic: Artitec: DDM-1  (gelezen 442062 keer)

Miniature Holland

  • NL in miniatuur
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 1337
  • Het Haagse openbaar vervoer in model
    • Instagram
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1425 Gepost op: 22 May 2016, 19:21:57 »
Ik heb gisteren perongeluk een wisselstroom DDM1 tussenrijtuig gekocht. Is het alleen de wielen vervangen voor gelijkstroom en het probleem is opgelost of is er nogmeer dat gedaan moet worden?


Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1426 Gepost op: 22 May 2016, 19:27:14 »
Gewoon assen wissellen en klaar
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1427 Gepost op: 22 May 2016, 22:06:10 »
Ik heb vorige week een plan-e op wisselstroomwielen gezet. Zouden dezelfde moeten zijn als DDM. Als je wilt kunnen we ruilen.
Zie PB.

Groet REné
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 750
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1428 Gepost op: 19 June 2016, 22:07:12 »
Hallo allemaal,

ik heb de DDM met een 1600/1700 ervoor altijd een hele mooie stam gevonden maar tot op heden de verleiding van de Artitec set weten te weerstaan omdat het niet echt bij de rest van mn spullen past. Ik ben dan ook zeker geen kenner maar ...... nu zie ik de laatste tijd bijna dagelijks een stam van 3 met een 1600/1700 loc ervoor voorbij rijden. En dan begint het dus te kriebelen  ::) :P

Zoals gezegd ben ik geen kenner maar kan ik de artitec set realistisch een stam uitbeelden van 3 + loc in de periode eind jaren 90 tot ca 2005 of bv de 3 + loc zoals die vandaag de dag elke dag langsrijd ?
Zo ja, welke set kunnen jullie me adviseren en welke 1600/1700 ??

Alvast bedankt voor de hulp,
Marc

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8639
  • Spoor N
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1429 Gepost op: 19 June 2016, 22:22:15 »
Geen want dat is een DDAR stam die je hebt gezien. De DDM 1 stammen die nu rondrijden bestaan uit 4 wagens en een 1700. Vroeger waren ze 6 of 7 delig met een 16/17/1800 al naar gelang de periode die je kiest.

Dit even kort gezegd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1430 Gepost op: 19 June 2016, 22:30:38 »
Grofweg:

1985-1999 5/6/7-delig met 1600
1999-2001 5/7-delig met 1800
2001-2011 6-delig met 1800
2011-2012 6-delig met 1700
2016-heden 4-delig met 1700
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5671
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1431 Gepost op: 19 June 2016, 23:16:57 »
In 1985: ook vierdelig. Foto zelf gemaakt.
Groet, Frank

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1432 Gepost op: 19 June 2016, 23:54:58 »
Ja, en ergens aan het eind van de 90's nog een keer, echter waren beide keren maar van zeer korte duur, voor zo ver mij bekend. ;)
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2527
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1433 Gepost op: 20 June 2016, 08:22:07 »
1989: BR 120.1 + 4-delig + BR 120.1 rond München
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1434 Gepost op: 20 June 2016, 12:39:46 »
Grofweg:
1985-1999 5/6/7-delig met 1600
1999-2001 5/7-delig met 1800
2001-2011 6-delig met 1800
2011-2012 6-delig met 1700
2016-heden 4-delig met 1700
Of je maakt een open-dagentrein (zoals ik  ::) )
(NS 1639 met 3DDM als trein 37842 Hengelo - Enschede op 10 oktober 1987, "Dag van de Spoorwegen" ofzo met open dag in Hengelo, inclusief stoomritten naar Delden - wel al een konijnenhok om de typhoons dus)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4605
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1435 Gepost op: 20 June 2016, 13:10:36 »
Artitec levert de DDM-1 met baanruimer. Volgens mij zijn ze daarom niet zo vroeg inzetbaar.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1436 Gepost op: 20 June 2016, 13:20:51 »
Inderdaad Daan.

Naast de baanruimer is ook het rooster naast het kleine compartiment beneden in het Stuurstandrijtuig pas begin deze eeuw aangebracht (t.b.v. cabine airco).

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 723
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1437 Gepost op: 20 June 2016, 13:52:04 »
en er zitten alleen maar niet roken pictogrammen op :P
(neem aan dat er ook in de ddm1 in 85 nog vrolijk gerookt mocht worden? ;D)

Marc

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1438 Gepost op: 20 June 2016, 14:28:14 »
Absoluut! uche, uche.....

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 750
Re: Artitec: DDM-1
« Reactie #1439 Gepost op: 23 June 2016, 20:14:57 »
Heren, bedankt voor de reacties.

Dus als ik jullie begrijp is de 3-delige "dubbeldekker"  met gisteren bv de 1743 ervoor/achter een DDAR en geen DDM-1 ?!
En de DDAR wijkt dusdanig af van de DDM-1 van Artitec dat de er niet (eenvoudig) van is te maken? Oftewel wat zijn eigenlijk de zichtbare kenmerkende verschillen tussen beide ?

En als ik dus een dergelijke dubbeldekker realistisch wil laten rijden rond de eeuw-wisseling zit ik aan minimaal 5 delen.

NB een beetje off-topic maar welke 1800 zouden jullie adviseren ?