Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
grossraumwagen
Vandaag
om 22:18:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rob Bennis
Vandaag
om 22:05:46
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 22:04:44
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 21:54:27
Mijn geweatherde modellen
door
Zandmannetje390
Vandaag
om 21:33:56
Een NS 5500 knutselen
door
vpeters1984
Vandaag
om 21:29:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Tommy666
Vandaag
om 21:19:12
Intellibox probleem
door
BenPluim
Vandaag
om 21:18:05
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eelco Storm
Vandaag
om 21:16:08
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:55:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
NS264
Vandaag
om 20:55:10
De projecten van Ruben (NL H0)
door
NS264
Vandaag
om 20:45:29
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
Vandaag
om 20:38:14
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 20:29:42
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen
door
Sofie
Vandaag
om 20:19:38
Gewoon wat busfoto's
door
RikM
Vandaag
om 20:08:03
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 19:26:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:07:01
Line-up foto's van modellen
door
ArjanB
Vandaag
om 17:55:11
Loc omnummeren tijdperk I
door
Prutsert
Vandaag
om 16:40:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 16:35:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Hans1963
Vandaag
om 16:19:44
Göhrener Viaduct
door
MaraNCS
Vandaag
om 15:58:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
RobbertJan
Vandaag
om 15:41:04
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht
door
Mitchell
Vandaag
om 14:47:07
Frans loodsje et cetera
door
Huup
Vandaag
om 14:38:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 13:32:25
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
Vandaag
om 12:08:08
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 11:48:18
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
Noordernet
Vandaag
om 11:31:49
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Vorige
-
Volgende
-
1
...
20
21
[
22
]
23
24
...
33
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87 (gelezen 159772 keer)
edwin1974
Offline
Berichten: 2024
Allegra" treinstel
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
«
Reactie #315 Gepost op:
04 February 2009, 19:52:33 »
Wat is de hoogte van de lampunits van af de bufferbalk en de koplamp net onder de frontramen Maarten.
Ik ben ook reeds begonnen met deze loc te bouwen in spoor O.
Hoe doe je het voor wat betrefd de ATB opnemers want deze locserie zal toch ook ATB hebben gehad denk ik.
groetjes edwin
«
Laatst bewerkt op: 04 February 2009, 21:31:39 door edwin
»
Gelogd
https://spooro140.blogspot.com/2017/03/spoor-o-140-blog-intro.html
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
«
Reactie #316 Gepost op:
06 February 2009, 12:32:53 »
Die ATB-opnemers had ik nog niet aan gedacht Edwin. Pas sinds de discussie over de stangen met ATB-opnemers bij de Roco 1100, ben ik me pas gaan verdiepen in die dingen. Waarschijnlijk wordt het eenzelfde constructie als bij de serie 1100/1300.
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
edwin1974
Offline
Berichten: 2024
Allegra" treinstel
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
«
Reactie #317 Gepost op:
06 February 2009, 16:23:05 »
Ja want op het spoorforum zie hier onder de link.
http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=359
van de cabine inrichting van de 1400 kun je zien dat er wel ATB meld lampen in zaten dus heeft deze lok wel ATB gehad.
groetjes edwin
Gelogd
https://spooro140.blogspot.com/2017/03/spoor-o-140-blog-intro.html
edwin1974
Offline
Berichten: 2024
Allegra" treinstel
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
«
Reactie #318 Gepost op:
15 March 2009, 22:27:00 »
Ik kom net na het bestuderen van de tekening van het boven aanzicht met de neus van
E-loc 1300.
Dat deze smaller wordt bij de bufferbalk en dat deze zover ik het nu kan zien.
groetjes edwin
Gelogd
https://spooro140.blogspot.com/2017/03/spoor-o-140-blog-intro.html
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
«
Reactie #319 Gepost op:
17 March 2009, 08:49:35 »
Eh, Edwin, wat bedoel je precies?
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
edwin1974
Offline
Berichten: 2024
Allegra" treinstel
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
«
Reactie #320 Gepost op:
17 March 2009, 11:11:49 »
ter verduidelijking van mij opmerking plaats ik hier een link van mijn tekening
http://i8.photobucket.com/albums/a14/steinbock/Scannen0002-2.jpg
Als je deze bekijk dan zie je denk ik wat ik precies bedoel Maarten
.
groetjes edwin
Gelogd
https://spooro140.blogspot.com/2017/03/spoor-o-140-blog-intro.html
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
«
Reactie #321 Gepost op:
17 March 2009, 20:48:59 »
Oh, je bedoelt dat het uiteinde van de cabine en ook de bufferbalk smaller zijn dan de rest van de locomotiefbak?
De reden dat ik de bufferbalk breder heb gehouden, komt doordat de mock-up dat ook had.:
http://www.nicospilt.com/Lok1400.htm
Ik kwam trouwens pas een foto tegen van de 1400 toen ik er net aan begonnen was (was op 01-05-03):
http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/01-05-03.jpg
Hoezo toegetakeld? (en hoezo, een langlopend project?!)
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
«
Reactie #322 Gepost op:
19 March 2009, 22:22:31 »
Ik kwam net achter dat de zijwanden van de 1400 aan de onderkant naar buiten zijn gaan staan... :-| Bij een van de 2 is de afwijking ongeveer een halve mm. De andere kant is krommer, ongeveer 2 mm afwijking!:
http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/P3190640.jpg
http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/P3190639.jpg
Eens kijken of door de bak ergens tussen te klemmen met warm water weer recht te krijgen is.
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
«
Reactie #323 Gepost op:
27 April 2009, 22:04:35 »
Pas kwam ik in mijn eigen archief een fotokopie op A3-formaat van een knullig getekende 1400 tegen:
http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/1400ATB.jpg
Ik heb geen idee meer hoe ik eraan kom
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Mark Verheulen
Offline
Berichten: 639
Staatsspoor "Kikker"
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
«
Reactie #324 Gepost op:
06 June 2009, 13:31:34 »
is wel handig als je ooit nog de binnenkant gaat maken
Gelogd
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
«
Reactie #325 Gepost op:
13 July 2009, 20:35:52 »
Voor de verandering weer eens een kleine update:
http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/P7130258.jpg
De loc heeft nu ook ATB-spoelen (Roco) en ook hebben beide draaistellen nu een asgevervoor de snelheidsmeter. Rechts op de foto is een koppeldoos voor de HS-leiding te zien. Deze is afkomstig van Artitec. Verder heb ik nog een ´starand´ gemaakt zodat de machinist wat makkerlijk aan de buitenkant van de cabine kan staan.
Als je op de link klikt en de foto in groter format ziet, is te zien dat de loc hier en daar een wat korrelig oppervlak heeft. Dit komt door de laatste primerlaag (verf te snel droog o.i.d.). Dat wordt dus nog heel nauwkeurig schuren met korrel 1000.
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
«
Reactie #326 Gepost op:
13 July 2009, 22:14:28 »
Hmprf, ik zie nu op de foto, dat die spoelen wel wat lager mogen...
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9885
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
«
Reactie #327 Gepost op:
14 July 2009, 00:13:05 »
leuke hobby he
naja als t ding straks af is denk je dr nooit meer aan. Bovendien zijn dan na en week die spoelen allang afgebroken.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Ivo tB
Offline
Berichten: 5533
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
«
Reactie #328 Gepost op:
14 July 2009, 09:58:49 »
Zet hem bovendien maar eens op een stuk rail. Dan verlies je ook nog eens de flenshoogte en ziet het er al beter uit. Bovendien als je het geheel in zwart of donkergrijs of NL vervuild spuit zie je er ook niets meer van. Nu in zwart tegen een lichte ondergrond.
En anders weer opnieuw. Volgens mij ben je met dit project niet vorige week begonnen
mvg,
Ivo
Gelogd
mvg,
Ivo
*
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
«
Reactie #329 Gepost op:
15 July 2009, 21:31:38 »
Echt wel, Floris!
Op zich zijn die spoelen relatief makkelijk lager te plaatsen. Als de loc op de rails staat scheelt het wel, maar zitten ze toch duidelijk te hoog (zo´n 1,5 mm).
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Vorige
-
Volgende
-
1
...
20
21
[
22
]
23
24
...
33
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87